ik weet niet meer wat ik moet doen....

Started by angeloftrust, Mar 29, 2011, 08:57 PM

Previous topic - Next topic

angeloftrust

geachte lezer,

ik ga me eerst even voorstellen,
ik ben tom verslegers.
ik ben van belgische afkomst en ben 3 jaar geleden verhuist naar nederland.
naar heel wat gerompeslomp qua verhuis ,papierwerk enz, melde ik me aan bij cwi.
hier kreeg ik te horen dat mijn mbo diploma bedrijfsbeheer niets waard is in nederland.
dit heeft mij zodanig getroffen dat ik tot op heden moeilijk werk vind , en anders werk vind dat mij niet ligt enz.
het gevolg dat achterblijft door het feit van af en aan werken komt het moment dat je opeens een rekening niet kunt betalen en schulden opbouwt.

ik heb een partner die fulltime in de zorg werkt en sinds juli 2010 een dochtertje heb.
mn partner heeft ook last ondervonden van het werkloos zijn van mij. ook zij heeft hierdoor schulden opgebouwd.
er wordt al loonbeslaglegging gedaan op haar loon waardoor er voor de rest van de maand weinig tot bijna niets overblijft voor andere rekeningen. om de ernst van de situatie samen te vatten:
het komt vaak voor dat we als we een brood willen halen dit gewoon niet kunnen omdat er geen geld voor is.
tot nu toe hebben we altijd net genoeg om voor onze dochter te zorgen want zij gaat voor alles, maar ik vrees dat ooit dat geluk ophoudt, en dat is iets dat je als ouder niet wilt.

we hebben al heel wat geprobeert:
budgetcoach, bleek die heel wat clienten ook ons op te lichten.
ik heb geen recht op een uitkering omdat ik geen 6 maanden aan een stuk heb gewerkt.
we hebben beiden een zwaar verleden achter de rug waardoor er weinig tot geen contact is met familie om hulp te vragen.
zelf heb ik ook het autisme asperge syndroom wat het nog moeilijker voor mij maakt met de situatie om te gaan .
heel de situatie maakt het zodanig ondraagbaar dat je op een gegeven moment het op elkaar gaat afreageren.

een goedkoper appartement huren gaat ook niet zomaar want door de schulden, inmiddels ook een huurachterstand , hebben we beiden een bkr registratie.
een lening via instanties krijg je dan ook niet.
dan blijft bijna de optie prive lenen over....
maar hoe groot dat lichtpuntje is weet ik niet....
in ieder geval, we zijn ten einde raad,
in de eerste plaats zet ik dit bericht om mijn ei kwijt te kunnen maar ook omdat ik een zo snel mogelijke oplossing wil vinden om uit de neerwaartse spiraal te komen, niet voor mezelf, niet voor mn partner maar zodat mijn dochtertje een betere toekomst heeft . want zoals het nu gaat, zien we door de bomen het bos niet meer.

beste lezer,
ik sta open voor iedere reactie, steun, advies, of misschien bent u een lichtpuntje voor ons, deze hoeft niet groot te zijn, alle kleine beetjes helpen .
in ieder geval wil ik u bedanken voor de tijd die u genomen heeft om dit te lezen.

met vriendelijke groet,
verslegers tom

puck

Beste tom,
welkom in de club mensen die allemaal een soort gelijk verhaal hebben als jou en je gezin.
Volgens mij kun je een beroep doen op de gemeente waar je woont, hoe zit het met het salaris van je vrouw?? komen jullie boven bijstandsniveau uit?? miss dat je daar een bijstandsuitkering zou kunnen aanvragen...en een goeie tip die iedereen denk ik wel kan geven...ga naar een gemeentelijke instelling of dergelijke voor hulp bij je financiele situatie en niet naar malafide bedrijven die alleen maar jou nog dieper in de schulden werken en geld aan jou verdienen....
we leven hier in een land van welvaart waar je helemaal nix van merkt als je even niet zo goed ligt in de economische geldstromen, waar je dan van het bekende kastje naar de muur wordt gestuurd en andere wettige machtspersonen die beschermd worden door de wet en jouw leven tot een hel kunnen maken ( deurwaarders die loonbeslag leggen etc...)
een prive lening nemen lijkt mij helemaal geen goed plan...het verhelpt je probleem helemaal niet!!!! verergert het alleen maar.....
mijn tip...zoek hulp voor je financiele problemen en probeer een instantie te vinden die je kan helpen bij het vinden van werk....
het vergt heel veel kracht om eruit te komen en het is een lange weg, je zult de weg eerst moeten bewandelen voor je het einde van de weg hebt bereikt...klinkt allemaal heel wijs....en miss heb je er helemaal niets aan maar ik onderga het zelf ook allemaal..maar gelukkig aan alles komt een eind...dus ook een betere toekomst voor je dochter...
sterkte met alles

peter

Tom,

Welkom, je hoeft hier niet je echte naam te voeren. Tom is voldoende. Wij als schuldigen gaan wij het liefst anoniem door het leven, hier mag het ook.

Zo te lezen heb jullie veel mee gemaakt en zitten jullie aardig in de problemen. Wat voor elke schuldenaar opgaat, je moet overzicht krijgen van je financi
Peter
Administrator Forum

Buster

Hoi Tom,

Jeetje, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat autisme asperge syndroom is maar wellicht kun je daar wel je voordeel mee doen.
Hoe gek het ook klinkt, maar het is best mogelijk dat er een instelling is bij jou in de buurt die kan bemiddelen bij een baan, juist omdat je een syndroom hebt.

Die info kun je vaak vinden bij een lokte welzijn bij je gemeente.

Wat naar dat je prooi bent geworden van een oplichter.
Mocht je weer eens in zee gaan, maar dan nu echt voor een oplossing zoek dan altijd uit of een instelling is aangesloten bij het NVVK. Zij voeren een keurmerk.

Als je partner meer verdiend dan