Een positief bericht

Started by Buster, Mar 25, 2011, 01:21 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Ik had een poosje geleden het al eens over mijn zusje gehad.

Situatie in het kort;
Samenlevingscontract en 2 kleine kinderen.
Van huurhuis naar koopwoning kort daarna uit elkaar.

Dan blijkt dat er nog schulden open staan op het huurhuis.
Ex betaald de hypotheek niet, gas licht, vereniging van eigenaren enz. enz.
Bemiddeling loopt spaak er valt echt niet samen te werken, zij draait op voor de helft.

Tot zover.

Ze zit inmiddels in de bijstand. En heeft door eigen toedoen ene belastingschuld opgelopen.
Das een lastige want de belasting betaald ook toeslagen die je vervolgens niet krijgt zolang je een schuld hebt.

Maanden heeft mijn moeder geduldig geprobeerd een soort van budgetbeheer in stand te houden om zo de situatie stabiel te krijgen.
En met de verkoop van de koopwoning was vandaag de dag voor een gesprek met het GKB.
Ik was vooraf ook bezig geweest met het "alvast wennen" aan een nieuwe situatie (leven met weekgeld enz.)
De meneer va het GKB was aangenaam verrast om te zien dat alle overbodige abonnementen al waren afgesloten, dat ze al leefde van het minimale en dus al een stabiele situatie heeft.

Daar kreeg ze te horen dat als alle schuldeisers akkoord zijn de belastingdienst akkoord MOET gaan en haar niet meer mag korten.
Dat houd ook in dat ze aanspraak kan gaan maken op kinderopvang toeslag, en daarmee ein-de-lijk haar inkomsten kan gaan vergroten.

Het leefgeld waar ik haar op had voorbereid bleek te zuinig dus guess what; ze gaat er op vooruit!
Ik ben echt ZO blij voor d'r.

Maar realiseer me ook dat ze wel de luxe heeft gehad om 3 mensen om haar heen te hebben die haar op allerlei gebieden hebben begeleid dat niet iedereen die luxe heeft. (Vader heeft bemiddeld in de verkoop van het huis)

Er is in elk geval licht aan het eind van de tunnel, en er zullen heus nog wel donkere dagen komen. Maar voor nu ziet het er goed uit!

peter

Dit is goed nieuws, je hebt je zus goed kunnen helpen. Voor haar schijnt ook straks weer de zon
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Dit is meer dan een positief bericht dit is gewoon geweldig! Hier kunnen veel familie's een voorbeeld aan nemen. Maar ik vind het ook het Super hoe jij je zus hebt geholpen dat getuigt van klasse. En net wat Peter ook al zegt voor haar schijnt straks ook weer de zon.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Wat een mooi positief bericht ! :)

Buster

Ze viel dan ook wel met haar neus in de boter; ik heb de ervaring van de schulden van mijn man, mijn moeder werkte ooit bij de sociale dienst en een vader die veel ervaring heeft bij het huizen verkopen,... Maar goed, gebruik maken van de kwaliteiten die je hebt! hahaha

De meneer van het GKB zei ook nog heel verbaasd; "Maar mevrouw u leeft onder de armoede grens,.."
Waarop zei zij; "Ja, vertel me iets wat ik nog niet weet!, maar het word dus meer? Zo das ook kicke!"

Ik heb haar al wel gewaarschuwd (ze zit bij de niet nader te noemen afdeling van het GKB die het slechtst bekend staat) om haar rekeningen, afschriften en contacten goed in de gaten te houden en alles te bewaren ineen aparte map.
Hij was vorige week al haar papieren al kwijt, waar het bleef,...
Kon ze toch mooi wapperen met een ontvangstbewijs.
De documenten zijn inmiddels boven water. Tja,.. als je in je uppie een schone lei kon krijgen,..

marco

QuoteHet leefgeld waar ik haar op had voorbereid bleek te zuinig dus guess what; ze gaat er op vooruit!
Ik ben echt ZO blij voor d'r.

Mooi!!
Marco en Bianca

Freek en Jolanda

Wat fijn voor haar en wat goed dat jij haar heb kunnen helpen met onze gezamenlijke schulden ervaring.
Freek en Jolanda