Duizenden Nederlanders lenen voor belastingaanslag

Started by peter, Mar 24, 2011, 10:13 PM

Previous topic - Next topic

peter

AMSTERDAM - Duizenden Nederlanders sluiten een lening af om hun belastingaanslag te kunnen betalen. Met name huizenkopers en nabestaanden worden vaak onaangenaam verrast door het bedrag dat terugbetaald moet worden aan de Belastingdienst.

Om de fiscus alsnog terug te kunnen betalen sluiten veel mensen daarom een lening af.

Dat blijkt uit gegevens van kredietsverstrekker Freo en accountantsorganisatie HLB Van Daal & Partners.

Huizenkopers

Mensen die een huis kopen terwijl zij hun vorige woning nog niet verkocht hebben verliezen na een bepaalde periode hun recht op hypotheekrenteaftrek. Daarop moet de voorlopige teruggaaf aangepast worden.

Mensen denken dat zij wel recht hebben op de teruggaaf omdat hun lasten blijven doorlopen, maar het tegendeel is waar. De teruggaaf dient zelfs met rente terugbetaald worden.

Door de dubbele lasten is het voor veel mensen moeilijk om het bedrag terug te betalen en kloppen daarom aan bij een kredietverstrekker voor een lening.

Nabestaanden

Ook nabestaanden worden vaak geconfronteerd met hoge aanslagen van de fiscus. Met name echtparen met kinderen die in een afbetaald huis wonen moeten veel geld afdragen.

Als
Peter
Administrator Forum

Chrissie

" Met name huizenkopers en nabestaanden worden vaak onaangenaam verrast door het bedrag dat terugbetaald  moet worden aan de Belastingdienst."

Dit stukje klopt precies, mijn oom is voor ongeveer vier jaar terug overleden en terwijl de kinderen van mijn tante alles keurig hadden doorgegeven is er toch veel verkeerd gegaan bij de Belastingdienst. Hierdoor moest mijn tante een behoorlijk bedrag terug betalen en doordat mijn oom alle financie
Sinds januari 2016 schuldenvrij.