Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Katniss

Wauw Chrissie, wat fijn zo'n meevaller. Ik hoop ook ooit nog eens een dansje te maken.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

Meelezertje

Dat zijn goede berichten. Wat hartstikke fijn voor je, Chrissie. Ik dans met je mee. En het geeft je ook moed om door te gaan met de krantjes, lijkt mij.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Chrissie

Katniss voor jou gaat het zonnetje ook ooit weer eens schijnen. ;)
Je bent heel goed bezig, je zoekt hulp voor jou situatie, als je je kop in het zand zou steken dan wordt het ander verhaal. Hier zitten hele knappe koppen op dit forum (s) die je graag zullen helpen zodat jij ook weer die goede kant op gaat vertrouw op hun!

Meelezertje wat ik berekend had daar was ik al heel tevreden mee maar nu nog extra geeft een goed gevoel.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

Hoi Chrissie,
Ben vanavond eens wezen terugscrollen in jouw schulden meter. Ik heb echt veel respect voor jou. Je hebt het over knappe koppen hier op het forum, nou, die zijn er zeker. Maar jij bent met je doorzettingsvermogen ook een uniek persoontje hoor! Als je op dezelfde voet voorgaat is over een maand of drie de teller onder de 3!!! Een snelle rekensom vertelt me ook, dat je gemiddeld per jaar (vanaf 2011, in jouw bijdragen die van daarvoor zijn, staan nu geen cijfertjes meer) ongeveer 1400 euro hebt betaald om schuldenvrij te worden! Dat betekend gemiddeld 150 euro per maand! Een enorme prestatie.Petje af!

Voor mij zijn jij en Flits (100 euro per maand) echt lichtende voorbeelden van hoe je met "gewoon" bikkelen en doorzetten uit de problemen kunt komen. Ik vind het enorm inspirerend om jouw berichtjes te lezen. Vaak neem ik er iets uit mee, zoiets van : "heej dat kan ik ook proberen"of "het kon mijn eigen idee zijn maar nooit aan gedacht". Bij Flits (met de boodschappenlijstjes) heb ik nogal eens dat ik zelf eens ga kijken bij de super om iets te halen waarvan ik het bestaan niet wist. Het lijkt simpel: een brood voor 79 cent, maar als je dat niet weet en je betaald telkens 99 cent voor bijna hetzelfde brood dan scheelt het toch een stuk. Dus : ik ben blij met de boodschappenlijstjes en met jouw schulden-meter.

Vaak zit het succes in kleine, schijnbaar onbeduidende dingen. Maar al die kleine dingen bij elkaar maken toch het  uiteindelijk het eindresultaat. In jouw geval: schuldenvrij zijn en straks, in plaats van 150 euro per maand moeten wegbrengen, 150 euro per maand opzij kunnen zetten voor dingen die je lange tijd niet kon doen.

Zet em op Chrissie, de eindstreep komt steeds dichterbij! Voor mij ben jij een echte kampioen!
Liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Vandaag schoenen met de oudste gekocht hij had hele mooie gezien, dat moest ik eerlijk toegeven, maar gigantisch duur 120 euro. Hij zei al tegen me mam weet hele mooie maar ook dat ik ze niet krijg van je, het is te duur. Eerst nog weer in andere winkels kijken naar goedkopere maar niets in zijn smaak dus na drie dagen shoppen had hij nog geen schoenen. Totdat ik ineens een idee kreeg waarom doe je je spaargeld er niet bij misschien heb je dan genoeg om ze toch te kopen of wil je dat niet?
Dat zag hij wel zitten dus hij in zijn geheugen graven hoeveel spaargeld hij had en wat ik aan bedrag erbij deed of het uit kwam. Ja hoor doordat hij jarig was geweest kwam hij er precies.

Wij weer naar de winkel toe van die schoenen, ging hij ze passen , kwam een verkoper naar ons toe dat ze volgens hem afgeprijst waren van 120 euro voor 60 euro het was niet op de doos aangegeven. De verkoper is zelfs voor de zekerheid nog naar achteren geweest of hij ons niet blij maakte met een dooie mus, inderdaad ze waren voor 60 euro. Nu heeft zoonlief toch zijn geliefde schoenen en fors goedkoper.

Meelezertje

Kijk, dat is een mooi bericht. Een leuke meevaller. En hij kan er wellicht ook goed lang mee doen.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Knibbel

Heerlijk toch Chrissie, wanneer je op zo'n manier verrast wordt. Dan ga je zeker met een heel blij gevoel de winkel uit....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Dat is een leuke meevaller :-)

burningspirit

Hihi ik zie het een beetje als beloning voor het feit dat je zo eerlijk met je kinderen omgaat! En je dus je kinderen op hun niveau duidelijk maakt hoe het met de huishoudfinancien zit. Leren ze veel van. En nu lekker samen blij zijn hiermee, dat is ook heel veel waard. Geweldig dit, Chrissie!

Chrissie

Sorry dat ik jullie lastig heb gevallen stop wel met mijn schuldenmeter. het ga jullie goed allemaal.

burningspirit

???? Chrissie? Wat is er aan de hand? Je valt ons niet lastig met je schuldenmeter....integendeel! Wat is er nu?

chapter

lieve chrissie
wat is er aan de had, je valt niemand lastig. denk dat heel veel jou enorm waarderen en je doorzettingsvermogen. Doe jezelf dit niet aan mooi mens

Chrissie

gewoon

Ha Chrissie

het is toch fijn je schulden meter te volgen voor andere,  het is een inspiratie, en is heerlijk als je verder schrijft  voor iedereen die daar steun in ziet,  en ook voor jou toch.

Chrissie

Laten we het op houden soms is hulp zoeken goed maar soms ook niet , het laatste is in mijn geval nu gebeurt, heb nu twee mensen over me heen. ( goedbedoeld)
Heb geen zin meer op te staan er komt niets meer uit mijn handen sorry loop de hele dag al te jankennu
het is over en uit, moet het zakelijk zien, het doek is gevallen sorry mensen!
dikke knuffels voor jullie allemaal.

als ik het weer op kan brengen kom ik jullie weer steunen neem nu even afstand sorry