Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

burningspirit

Bij het lezen van dit draadje komt bij mij één opmerking naar boven borrelen, gemaakt door een van mijn werkgevers, waar ik helaas moest afhaken omdat het toch 'over-all' niet bleek te werken.
Hij zei meteen al in het begin: Wees gewoon nieuwsgierig!
Al deed deze werkgever alles, maar dan ook alles, om het voor mij te laten werken op die werkplek, het ging toch niet. Maar zijn advies heb ik stiekem meegenomen in al mijn volgende contacten. Ik was gewoon nieuwsgierig. Dit betekende dat ik opeens op heel veel dingen durfde af te stevenen, waar ik voorheen de zenuwen van kreeg. Met mijn, door nieuwsgierigheid gedreven, acties laat ik voortaan iedereen versteld staan van wat ik kan bereiken.
De grap is dat als je nieuwsgierig vraagt: zou dit iets voor mij zijn, want.... etcetera etcetera.... er ineens deuren voor je opengaan, waarvan je voorheen het bestaan niet eens wist....
Voorbeeld uit mijn eigen belevenissen: ik kreeg achteloos een vacature voor een klein baantje (10 uur per week) toegeschoven. Een deel van de info had ik niet gelezen, een ander deel van de info had ik eenvoudigweg niet gekregen. En zo kwam het dat ik de werkgever rechtstreeks benaderde (terwijl dat officieel niet eens mocht) en er ter plekke achter kwam dat ik op de verkeerde plek woonde (had ik niet gezien bij het lezen) en ik dus moest improviseren. En weet je.... niks gaat zo goed als improviseren als je geen notie had van het feit dat je dat zou gaan moeten doen....
Gevolg: een soort van werk (vervoersbegeleider)gevonden, waar ik van mijn leven nog nooit aan gedacht had en inmiddels dat zelfde werk ergens anders kunnen gaan doen, waarbij de toekomst me voorspeld dat ik het niet 10 maar 15 uur per week kan gaan doen.... en dat dan zonder enige moeite, omdat het op mijn lijf geschreven is.... ;D
Kadootje is dat ik nu ook nog eens drie dagdelen instructie krijg in datzelfde werk.
En ondertussen kon ik ook nog een belendende tak van sport (chauffeur) onderzoeken, die dan weer niet voor mij geschikt blijkt te zijn...

Over dingen naast je werk doen, of naast je uitkering.... dat kan heel goed. Alleen zou mijn advies zijn om dat op een manier te doen, zodat niemand er vanaf weet, tot je meer vastigheid ermee hebt. Lijkt ingewikkeld maar valt wel mee. Dit soort dingen is meestal hobby, waarvoor je in eerste instantie hard loopt gewoon omdat je het leuk vind. Bij mij is dat letterlijk: ik loop graag.  Inmiddels weten veel mensen dat en vragen me dan om te lopen. En zeggen er meteen bij dat het hobby is dus beloning onzichtbaar, op wat voor manier dan ook. Het doet me denken aan de weggeefhoeken hier in de buurt: je biedt iets aan in ruil voor bijvoorbeeld een pot groenten of een pak drinken of whatever. Liefdewerk oud papier. Geen probleem voor wie dan ook. Behalve voor de 'pietje-preziesen', maar ik heb een extra fijn afgestelde antenne voor dat soort pietjes  ;D ;D ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Een late update:

Saldo         Rente

januari              â,¬ 4.872,21           â,¬ 37,44
februari             - 4.728,57            - 36,36
maart                - 4.583,77            - 35,20
april                  - 4.412,88            - 34,11
mei                    - 4.265,75            - 32,87
juni                    - 4.016,92            - 31,17
juli                     - 3.841,76            - 29,84
augustus           - 3.690,30           - 28,54
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

An0niempje

Nog steeds een dalende lijn en de 0 komt steeds dichter bij :)

Chrissie

Gesprek van de dag!
Hoe kan het anders ook over het weer;

Komt er een bezorger, man van 72, binnen bij het depot om zijn kranten op te halen.
Hij moppert een beetje over het slechte weer, ben je buiten regent het, nu sta je onder dak is het droog, ga je zo meteen weer naar buiten begint het weer te regenen let maar op! moest wel een beetje lachen eerlijk gezegd klonk zo grappig.
Zeg tegen hem voor nu misschien een schrale troost maar van de week zou de zomer weer terugkomen heb ik gelezen dan is het weer beter.
Waarop hij zegt: bestaat die ook nog dan de zomer?
zeg ik: Ja  mag ik hopen van wel, volgens mij ziet hij er uit als een zonnetje aan een mooie blauwe lucht waarin je een korte broek kan dragen met een t-shirt.
Maar ik ga nu eerst het ander zonnetje die met stralen van regen uit de lucht valt trotseren zie u morgen weer, tot morgen.

Vorige week vroegen deze man en nog een andere vrouw aan me of ik het slechte weer besteld had, waarop ik antwoorde nee heb het niet besteld wou graag mooi weer maar helaas ik heb aan verkeerde touwtje getrokken sorry

Chrissie

Ja Anoniempje we zakken gelukkig nog steeds, langzaam stap voor stap, begin er weer een beetje trots op te worden.

Meelezertje

Het gaat heel erg goed zo. Het gedeelte rente wordt steeds kleiner;en dus een steeds groter bedrag wordt er maandelijks afgelost. Zo krijg je het sneeuwbal effect. 
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Be

Ohhh Chrissie, SUPERTROTS op je!!! Gelukkig heb je het niet opgegeven. Knap hoor!

flits

ziet er goed uit chrissi zo door gaan
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Chrissie

Saldo              Rente

Januari         â,¬ 4.872,21                 â,¬ 37,44
februari        - 4.728,57                  - 36,36
maart           - 4.583,77                  - 35,20
april              - 4.412,88                  - 34,11
mei               - 4.265,75                  - 32.87
juni               - 4.016,92                  - 31,17
juli                - 3.841,76                  - 29,84
augustus      - 3.690,30                  - 28,54
september    - 3.537,69                  - 27,39

Meelezertje

Toch maar wederom gelukt, deze maand.  :)
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tuthola

Van januari tot nu heb je  toch maar liefst 1.335 euro afgelost.....ik vind dit best veel dus top gedaan Chrissie.

Knibbel

Mooi Chrissie, je blijft maar omlaag gaan met jouw schulden. Ik vind jou top!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Be

Bloem2

Jij bent het doorknokkerscertificaat meer dan waardig!

Chrissie

Vanmorgen met goed nieuws wakker geworden, heb een dansje gemaakt,  mijn man en kinderen zaten heel raar te kijken moesten lachen ik zei maar steeds yes yes jippie jippie ;D, de afrekening van gas en licht was binnen we krijgen 140 euro terug.

Dit is het tweede goede nieuws al van de week had een fout gemaakt met de belasting wilde de belasting teveel spekken, bleek dat ik iets omgedraaid had mijn krantenwijk levert toch nog behoorlijk wat op ben er in ieder geval hartstikke blij mee.