Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

Nou ,ik ook niet. Maar ik vind zijn uitspraak een sublieme tegeltjeswijsheid. Een waarheid als een koe
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

burningspirit

Zit ik te broeden op dat telefoongesprek (ei wil maar niet uitkomen)zie ik opeens dat ik een hele reeks berichtjes van dit draadje heb gemist.... hahahahahha
antwoord zandweg gemist dus..... naja.... zei daar mijn traagheid en slordigheid  ::)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

Wil eigenlijk al een poosje wat vragen, dit is een gewone vraag maar ik durf het gewoon niet meer, zit er gewoon klem in.
Wat angst met je kan doen :'(
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tonnie64

Vragen Chrissie, we zijn hier om elkaar te helpen en te ondersteunen :-* ;D

knufff Tonnie64

Meelezertje

Angst is een slechte raadgever, is het spreekwoord. Het is zoals Tonnie zegt. :-*

Er is een liedje

We hebben allemaal wat
We zijn allemaal raar
En toch houden we van mekaar
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Chrissie

Weet jullie hebben gelijk heb ook nog nooit zo gezeten als nu dacht altijd in oplossingen kon de ene weg niet dan nam ik de andere weg maar die muren waren je tegenaan loopt die zijn verschrikkelijk ik probeer naar voren te gaan en wordt direct weer een heel eind teruggeworpen zo van ho dame wat jij wilt dat gaat dus niet door. In het begin kan je ze wel aan maar het wordt steeds moeilijker maar ik probeer niet op te geven.

Ben nu op diverse punten aan het grijpen net als anoniempje probeer ik een hobby in te zetten pak het nu met twee hobby's tegelijk aan heb ook al adressen waar  ik het neer mag zetten, ben ook al druk bezig wil er nog een hobby straks bij doen maar dacht moet eerst even een start hebben.

Had dus de gedachte weer een opleiding te gaan doen om zo weer aan het werk te komen , daar loop ik dus tegen die muur aan je bent er te lang tussen uit dus het wordt moeilijker om weer aan de bak te komen je lijkt wel afgeschreven dan denk ik welkom in de wereld van mensen die er net zo mee wurgen en dan heb ik mijn leeftijd ook nog tegen. En dan zit ik nog met de vraag waar gaan werkgevers liever voor; mensen die via een school gestudeerd hebben of accepteren ze ook mensen die het via een thuisstudie doen? Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft?

En dan maar hopen dat je niet veroordeeld wordt omdat je het wilt doen. Ik probeer zo stinkend mijn best te doen om ons als gezin op die rails naar voren te houden.
Mijn gedachten gingen gewoon als ik weer aan de slag kan dan kan ik ook weer 'misschien' sneller inlossen. En ik probeer nog andere wegen om weer aan de slag te komen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Meelezertje

Het is toch altijd hartstikke goed om heel creatief te kijken om je gezin op de rails naar voren te houden. Ik weet niet welke achtergrond je hebt qua opleiding. En ik weet niet waar je hart ligt. Maar er zijn opleidingen, die werken en leren combineren. Iemand uit de kerk is voor kraamverzorgster gaan leren. ( betaalde stage en nu een baan). Je zou misschien een BBL (werken- leren) opleiding kunnen doen in de zorg of administratie . Je kunt  eens informeren bij een MBO bij je in de buurt.

Bij het inzetten van een hobby is het altijd afwachten wat het gaat doen, ik kan je alleen aanraden er maar een klein bedrag in te investeren en als je wat verdient dan dat ook weer te investeren.  Zoiets moet toch opgebouwd worden. Dan gaat het je nooit  erg veel kosten en kun je zien of het lukt.  Vroeger gingen onze kinderen met 2de soort bloemen langs de deur,die ze voor een grijpstuiver kochten bij een plaatselijke tuinder. (en eerst met pot roosjes die de tuinder op de mestvaalt had gegooid). Na een poosje hadden ze een 'vast klantenbestand' opgebouwd, die voor â,¬1 een mooie bos fresia's of andere bloemen kochten. Officieel zul je wel een vent vergunning moeten hebben. Maar hier heeft volgens mij daar nog niemand van gehoord. Onze kinderen gingen ook met zelfgemaakte kaarten (van oude kerstkaarten o.a) Die gingen altijd gretig van de hand. In de gemeenschapsruimte van onze kerk staat een doos met zelfgemaakte kaarten voor â,¬1. Die worden ook grif verkocht.  Je kunt ook workshops geven van taarten/cupcakes bakken/ schilderen/sieraden maken. Tegenwoordig kun je met facebook misschien veel; daar ben ik minder in thuis. Je moet er uiteindelijk wel leuk aan over gaan houden natuurlijk. Folders  en kranten kosten  eigenlijk teveel energie voor te weinig geld. Zeker als je je energie nog voor je gezin nodig hebt. Dagblad bezorging lijkt aardig op te brengen, maar je krijgt het bruto en dus moet je waarschijnlijk 40 % aan de belasting betalen en dan kun je voor misschien 4 euro per uur je fiets verslijten en je lichaam overbelasten, en om 5 uur je bedje uit  en vaak de regen en winterse buien in. Als je nog jong bent, zoals jij en nog vele jaren moet tot je aow; dan vind ik het een super goed initiatief wat je neemt. Als tijdelijk werk is het te doen, lijkt mij.

Sorry dat ik zo open ben ,en dat er vast iemand het totaal oneens is met mij.

En pssst.... ik ben ook ergens mee bezig. Daar heeft gewoon me het laatste zetje toe gegeven. Maar dat is nog even het geheim van de smid.

We willen graag met je meedenken Chrissie. Wie weet komen er zo nog veel meer goede dingen

Meelezertje

Ter aanvulling
Een thuisstudie is heel moeilijk vol te houden,want je hebt niet/ minder de steun van mede leerlingen.
Bovendien lijkt het mij dat je meer kunt 'netwerken' bij het zoeken naar een baan als je gewoon naar school gaat. De opleiding wordt ook vaak benaderd door werkgevers/ bedrijven, die personeel zoeken.

gewoon

Ha over een hobby of iets wat later kan groeien tot een mooie baan is het prima ook aan kleine dingen te denken anoniempje ziet wat in tekeningen maken en zo zijn er veel kleine dingen.

Heb even niet door gezaagd over hoe wat te doen aan niet vergeten te leven, waar ik een paar beroepen noemde die ik thuis nog kan doen.

Ook voor tuthola zijn er dingen te doen, de truc is dat, weinig voor investering het beste is.

En belangrijk in je gedachten te houden dat hier gezinnen rond moeten komen van E 50,-- per week maar... dat je dagelijks mensen ontmoet die dat per dag uitgeven,  of zonder met de ogen te knipperen dit per uur doen !!!

Ik zou het te gek vinden als ik iemand in met kennis kring zou hebben,  die even de foto,s van mijn mobiel neemt en daar een mooi foto boek van kan maken op een site die daar een programma voor heeft, bijvoorbeeld de hema en andere hebben dat  en een gratis hobby is geboren, waar je makkelijk E 50,-- voor kunt vragen,  boven de kosten van de hema

En denk dat je hier plezier mee kunt hebben als je bijvoorbeeld uit twee duizend vakantie foto,s een presentatie maakt van de twee honderd mooiste foto,s van die vakantie je deze bijna mee beleeft.

tuthola

Lieve gewoon vind het leuk dat jij mij noemt en als ik gezond was had ik zeker weten nog gewerkt of in ieder geval werkzoekende zijn, het ondernemen zit niet in mijn bloed mede doordat ik niet echt creatief ben. Mensen die wel creatief zijn en van hun hobby een inkomen kunnen vergaren heb ik diep respect voor.
Het voorbeeld van foto boek maken is een heel leuk idee alleen zou ik bij voorbaat al gek worden en niet weten waar ik zou moeten beginnen, met andere woorden wat de een kan kan de ander niet.
Ik zal het positief houden ik heb mijn ziekte aanvaard en dat houd in dat ik niet zoveel kan maar wat ik doe doe ik met liefde en daar hou ik me aan vast  ;)

Verder iedereen succes met de te nemen stappen om wat meer inkomen te vergaren om de schulden te lijf te gaan.

gewoon

ok

Gaf al aan niet te willen door draven.

Toch gedaan

Meelezertje

Doe ik ook vaak  :-[, gewoon; komt voort uit je enthousiasme,toch?

gewoon

Ja,  ik word ook niet te hard aan mijn staart getrokken toch.

Kan alleen maar gissen naar de diepgang

chapter

ligt aan je vakgebied denk ik waar je opleiding in wilt doen.
thuisstudies zijn vaak omgerekend mega duur en stage lukt niet altijd
heb zelf kraamverzorgende verzorgende ig en vorig jaar mmz-4 edaan via bbl. Betaald door werkgever en salaris. probeer ook te kijken waar werk in te vinden is in deze tijd anders kost de opleiding alleen maar en levert deze weinig op. top dat je weer verder kijkt kom op je kunt het!

nooitmeer

Quote from: Chrissie on Aug 29, 2015, 06:13 PM
En dan zit ik nog met de vraag waar gaan werkgevers liever voor; mensen die via een school gestudeerd hebben of accepteren ze ook mensen die het via een thuisstudie doen? Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft?

En dan maar hopen dat je niet veroordeeld wordt omdat je het wilt doen. Ik probeer zo stinkend mijn best te doen om ons als gezin op die rails naar voren te houden.

Een studie garandeerd enkel een bepaald niveau. Ja dit is belangrijk en een goede basis. Maar ervaring en opvatting zijn minstens zo belangrijk.
Over het algemeen wordt thuisstudie enorm gewaardeerd omdat het zo ontzettend lastig is en het toont inzet en wilskracht.
Helaas zijn de HR managers en recruiters tegenwoordig enkel ge?interesseerd in het schaap met de 5 poten. En het liefst 18 jaar oud met 20 jaar werkervaring.
Mijn ervaring is dat geschreven solicitaties via de post nog steeds het beste werkt. Zorg dat je CV op orde is en bel er gewoon achteraan, toon je inzet en interesse. Je krijgt dan sneller een uitnodiging voor een gesprek. In het gesprek zijn opleiding en CV opeens een stuk minder intressant en wordt je beoordeeld op antwoorden en houding.

Ook ik heb bijna alle opleidingen die ik heb in de avond en weekend uren gedaan, ja het is lastig maar met goed plannen lukt het wel.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!