Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

ja, kreeg ik helaas te laat in de gaten. Dus ik heb de laatste zin nog toegevoegd :-[

Maar ze had het goed begrepen iid.

Mijn zoon, die nu niet thuis heeft, heeft ook iedere keer van die lekkere grappen. Maar nu schieten ze me niet te binnen, natuurlijk

Ja ,snap het nu Chrissie ;D.

Man vraagt al een paar keer wat ik allemaal zit te lachen
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

burningspirit

whahahaha

grsprtj

en .... dan kom je niet op t eiland

;D ;D ;D

wat is het wat is het ? ? ?
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

toch geen groeispruitje?  ;D

Weet het eerlijk gezegd niet.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Meelezertje had deze van de buurman kwam hem tegen onderweg naar de winkel, van onze vorige woning heb er bijna twintig jaar naast gewoond. Hij wilde me wat vragen maar zei ik weet hoe zeer het af toe doet heb je vader laatst gezien, dus ik geef je wat anders jij hebt mij toen ook opgevrolijkt nu doen ik het bij jou, ik had een keer een kaartje bij hem in de deur gedaan dat ik niet wist wat ik moest zeggen maar dat ik wel in gedachten bij hem was hoe erg ik het voor hem vond. We waren lotgenoten zijn vrouw had ook dementie zij is voor twee jaar terug overleden toen waren wij net verhuist naar dit huis.
Normaal vergeet ik ze heel snel maar gelukkig was mijn dochter bij me dus de hele weg naar de winkel en weer terug naar huis heeft ze hem onthouden.
Dacht even wat anders..

Mijn man zat ook al wat heb je toch steeds te lachen.

Meelezertje

Quotegrsprtj

en .... dan kom je niet op t eiland

;D ;D ;D

wat is het wat is het ? ? ?

Ik dacht groeispurtje.  Na vele groeispurtjes kom je niet op t eiland, maar met je hoofd in de wolken ;D ;D ;D

Mijn vader is ook dement geweest de laatste jaren van zijn leven. En, ja, dat is zo verdrietig. Vooral de periode dat hij soms zelf besefte dat er iets goed mis was. En dat thuiswonen, zelfs met hulp van alle kinderen, niet langer verantwoord was. En hoe verdrietig en boos hij was in de nieuwe omgeving. Gelukkig kwam er daarna een periode dat het beter ging. Hij 'woonde' toen  in een huiskamertje met 2 andere bewoners, die qua overtuiging erg bij hem pasten. De huiskamer was ook jaren vijftig ingericht. En er werd de hele dag Urker Mannenkoor en zo gedraaid. Als we dan bij hem kwamen zei hij altijd: Als jullie maar niet denken dat ik ooit naar een tehuis ga; ik blijf hier, gewoon thuis. We konden hem dan geruststellen, dat hij altijd daar mocht blijven.  Daarna was het moeilijker voor ons; dan voor hem.
Heel veel liefs Chrissie. Leeft jouw pa nog?
Wat goed van je om een kaartje te doen naar de buurman. Een beetje begrip doet soms zo veel

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Chrissie

Mijn vader leeft nog, maar weet niet meer wie ik ben.

Meelezertje

Heel veel sterkte. Wat moet dat moeilijk en pijnlijk voor je zijn. :'( Ik bezocht mijn vader altijd 2 avonden per week. Van voor de avondmaaltijd,waarbij hij geholpen moest worden, tot ik hem op bed legde en ik met hem zong : Ik ga slapen, ik ben moe. k Sluit mijn beide oogjes toe. Net zoals hij vroeger bij mij deed. Ik reed bijna altijd huilend naar huis. Maar de periode daarvoor was nog pijnlijker, toen hij boos, achterdochtig en opstandig was. Ik had zoveel schuldgevoel in die periode en nu nog vaak; en ik droom er nog van. Dat we hem hebben laten opnemen en al zo meer. Ook al kon het niet anders. Mijn oudere broers , die toen al met de VUT waren, hebben veel meer voor hem kunnen doen als ik. Toen had ik nog een druk gezin en man lange dagen van huis. We praten er nog veel over, al is hij al meer dan 10 jaar geleden overleden.

Chrissie

Dank je wel meelezertje.
Vind het super dat jij en je broers er zo voor hem geweest zijn. Mijn vader beseft het gelukkig niet daar ben ik blij om hij had me dit verdriet niet gegund.

Nu weer over tot de orde van de dag we hadden het over hele andere dingen vrolijker dingen.
Zitten we een beetje goed BS?

Meelezertje

Twee vaders en twee zoons vangen ieder 1 vis. Samen hebben ze 3 vissen gevangen. Hoe kan dat?

burningspirit

;D ;D ;D

en nog weet ik de antwoorden niet
ik gokte/gekte maar wat hea?

grsprtj ... als je dat snel uitspreekt is het proost in een oost Europese taal
en van dat eiland.... hoe zit dat dan?  :o

en ja..... 4 personen 3 vissen.... lijkt op het omgekeerde van de wonderbaarlijke vermenigvuldiging of zo
ik weet het niet meer

jullie maken me gewoon helemaal in de war

;D ;D ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Chrissie

;D ;D ;D

We hebben een communicatiestoornis hihi wel grappig.
Ik dacht grsprtje dat moet een woord vormen ik dacht aan de kidsweek die ik vaak krijg van de depothouder als hij overblijft daar staan ook vaak raadsels en mopje op vandaar ook de naam groeispruitje.

Die van de vis weet ik ook nog niet. Mijn gedachten gingen wel van er was iemand die had honger bijvoorbeeld een kat of een reiger maar dat zal wel weer niet kloppen.

An0niempje

Ik heb nog niet gekeken of iemand het antwoord al had gegeven, maar volgens mij nog niet....
2 vaders, 2 zoons --> 3 personen

Opa (1), vader (2), zoon (3)... Vader, zoon, kleinzoon
1 is de vader van 2 en 2  is de vader van 3 --> dat zijn de 2 vaders
2 is de zoon van 1 en 3 is de zoon van 2 --> dat zijn de 2 zonen

Meelezertje

En de winnaar is.......

An0niempje.

En wat heeft zij gewonnen?

;D ;D ;D EEUWIGE ROEM  ;D ;D ;D

@ BS Als de brug vervangen wordt door een weg, kun je over de weg naar het eiland. Lekker flauw

Meelezertje

Of moeten we er deze van maken?

(even bijlage openen in word)

8)

An0niempje

Doe de eerste maar, houd niet van voetbal.....