Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Robin Hood

Lieve Chrissie, wat doe je dit toch ontzettend goed!! Op je eigen tempo gaat de schuldenlast prima naar beneden! Jouw moment (en geldt ook voor ieder ander op dit forum) van een schone lei gaat er zeker komen... Wel moet ik je waarschuwen dat je leven daarna niet heel veel veranderd hoor.. Je staat nog steeds 's ochtends op, je eet waarschijnlijk nog dezelfde boterhammen en in de avond kijk je waarschijnlijk nog steeds naar dezelfde programma's op tv of lees je nog steeds een boek. Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je moet blijven knokken voor die schone lei, wel op je eigen beheersbare tempo, maar dat je moet genieten van elke dag en van elk moment. Ik gun je dat genieten en dat geluk ten volle. Zet hem op!!!

Meelezertje

Ik vind dat Robin Hood het heel goed verwoord.  Vergeet niet om te leven. Het aflossen loopt nu en blijft zo wel lopen. Het gaat gestaag naar beneden. De hoeveelheid rente wordt steeds minder, dus de aflossing wordt steeds meer per maand als je hetzelfde maandelijks bedrag blijft  betalen. En af en toe stop je er zelfs nog een extraatje in. Straks als het op NUL staat heb je dit maandbedrag elke maand extra tot je beschikking.
Het is mooi om telkens te lezen van hoe je kunt genieten van de kleine dingen. Straks heb je veel meer bereikt dan de 'geen schulden status'. Je hebt geleerd om te kunnen genieten door meer te doen met minder.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Chrissie

Quotevergeet niet om te leven. 

Heel mooi gezegd inderdaad, voel me een crimineel die niemand wat gedaan heeft maar wel een zeer zware gevangenis straf uitzit, die met een masker naar de buitenwereld op heeft (vrolijk),maar zich van binnen heel anders voelt!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Meelezertje

Lieve Chrissie. Wat zou ik voor je kunnen doen? Het vind dit zo verdrietig voor je. Dubbel verdrietig omdat je een masker moet dragen om te kunnen overleven.  :-*
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Robin Hood

Voor een crimineel geef je anders hele goede adviezen aan iedereen. Kop op lieve Chrissie, je bent een kanjer en je verdiend het om het goede leven te leven. Je hebt mij enorm geholpen toen ik het lastig had en toen ik weer een tegenvaller moest verwerken. Ik wil je daar heel erg voor bedanken en ik hoop dat je dat masker af kan zetten en dat je je mooie persoonlijkheid kan laten zien aan de wereld want dat verdien jij maar dat verdiend de wereld ook!!

Meelezertje

'Amen'  zeggen wij dan in de kerk, als iemand iets zegt wat we willen be-amen.

Chrissie

Ik gooi mijn draadje dicht sorry zie er geen heil meer in.
Wil iedereen bedanken voor alle steun blijf nog wel gewoon schrijven op het forum om anderen te steunen.

Meelezertje

Chrissy, jij bent zo'n lieve vrouw. Altijd weet je een ander op te beuren. Je bent zo attent, betrokken en hartelijk in je reactie's naar anderen. Maar wij willen er ook zijn voor jou, als jij er doorheen zit. Op dit moment voel ik me sterk en kan heel veel aan; maar er zijn andere perioden geweest en die zullen er vast wel weer komen.
Ik kan de reden waarom je er geen heil meer inziet niet weten, maar misschien wel aanvoelen. En misschien heb ik het helemaal mis, maar ben je niet erg streng voor jezelf? Streng naar jezelf en zo mild naar die ander.
Ik ga je een pm sturen met de tekst van "Kleine vogel" van Elly Zuiderveld

burningspirit

Tijd voor een nieuw draadje misschien...? Op naar de toekomst Chrissie! Op naar de dag dat de zon weer doorbreekt! Na regen komt zonneschijn en als je de regen niet beleeft zul je nooit van de zon kunnen genieten. Zoiets dus. Leven en vrij zijn. Doet me denken aan een opdracht die ik eens van mijn therapeute kreeg: Maak een lijstje met minimaal 10 dingen, die je goed kunt. Als je zelf niet verder komt, vraag het dan aan je omgeving, die kunnen vaak op een klein afstandje beter zien waar jij goed in bent en waarin je wordt gewaardeerd. Eentje heb je al gekregen van Robin Hood: behulpzaam en bemoedigend. Is het lijstje af dan print je het mooi en groot uit en hangt het op een plek waar je het elke dag in het vizier krijgt. Zet em op Chrissie, maak er wat van!
Liefs van mij
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Be

Zie er geen heil meer in?? Stapje voor stapje Chrissie. Je doet het zo goed. Je doet het AL HEEL ERG LANG zo goed. Uiteraard met ups en downs. Je bent 1 van mijn voorbeelden, van de mensen die dag in dag uit maar door blijven bikkelen. Niet opgeven hoor!!! Dikke knuffel

flits

het is zo goed voor je om alles van je af te schrijven en je kunt er zoveel andere mee helpen dus volhouden ook al heb je en dipje
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

tonnie64

He Lieve Chrissie

Ook al zie je er even geen heil meer in , de zon gaat ook voor jou weer schijnen, je beurt hier iedereen op met mooie en lieve woorden (ja ook mij) wij zijn er nu ook voor jou, SAMEN STAAN WE STERK .
Dus lieve Chrissie , praat van je af , je bent een sterke lieve bemoedigende steun hier voor iedereen  :-* :-* :-* :-*

een hele dikke knuffel van mij
Tonnie64

Chrissie

An0niempje

Wil je bij deze een dikke virtuele knuffel geven...
Hou vol!

Chrissie