Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

QuoteGa ik schuiven met het schema om te kijken of ik het nog handiger en sneller kan maken. 

Dat deed ik ook altijd steeds maar weer puzzelen totdat je niet meer verder kunt en het ook niet meer hoeft, moest toen gewoon afkicken. Nu kan ik van ongeduld niet wachten tot het einde van de maand is omdat ik nieuwsgierig ben hoeveel de rente weer is gezakt en de schuld weer naar beneden is.
Wat kan je als mens toch vreemd in elkaar zitten ;D
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

QuoteJa, hoe meer resultaat je hebt, des te fanatieker wordt je met aflossen. Mijlpalen stellen helpt echt!

Dus zo gezegd ik ben in de fase beland dat het een sport is geworden. Ik dacht altijd dat je dat pas tegen het einde had zo rond de 2000 euro.

Chrissie

Er schoot me ineens wat te binnen toen ik onder de douche stond vanmorgen, schulden oplossen gaat in fase's oftewel mijlpalen maar het is evenzo met kinderen. Het is een beetje een vreemde vergelijking maar schulden worden kleiner als het goed is, maar kinderen worden groter, maar bij beide bereiken je mijlpalen.

Bij schulden begin je eerst met een overlevingstocht heb je die overleeft is dat je eerste mijlpaal, daarna komt het een in een rustige fase dat is de tweede mijlpaal, daarna bereik je de laatste fase dat is tegen het einde dan wordt het een sport dat is de derde mijlpaal. Daartussen zitten ook nog mijlpalen (doelen) maar dat zijn te veel om op te noemen.

Bij kinderen gaat het net anders om, eerst groeien ze in de buik om daarna vervolgens geboren te worden dan krijgen ze tandjes, gaan lopen, praten en ga zo maar verder allemaal stuk voor stuk leuke mijlpalen.

Buster

:D ik mis een "vind ik leuk" knop hahaha

sandra

Quote from: Buster on Jul 23, 2011, 12:41 PM
:D ik mis een "vind ik leuk" knop hahaha
waaahahahahahaha, ja he!

Ik herken dit. Mijn mijlpaal is dat ik niet zoveel meer hoef te regelen als een half jaar terug.
Mijn admin. was een chaos en wist niet waar te beginnen. Ik ben er nog lang niet, maar
het is al een stuk rustiger.
Volgende mijlpaal is nu zo snel mogelijk bij de schuldhulpverlening te komen.

Chrissie

even een update:

We hebben een masseltje, mijn man heeft na deal met zijn werkgever een extraatje gekregen. En aangezien dat het vakantietijd is komt dit goed uit. Maar het masseltje is zo heerlijk dat ik zelfs deze maand nog 75 euro extra kan aflossen over het normale leenbedrag van 180 euro. Ik kan mijn geluk niet op zo zakt de lening nog sneller.

Kaatje

dat is echt heerlijk zeg chrissie!

peter

Dit goed nieuws, je bent goed bezig!
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Bedankt, maar het voelt ook zo SUPER alles wat je toch weer extra in die lening kunt pompen.

Eigenlijk heb ik twee voordeeltjes want buiten dat extraatje van vandaag had ik ook nog een foutje gemaakt vorige maand maar wel

honderdeuro

wat heerlijk voor je, deze meevaller

het is je van harte gegund!

Chrissie

Dank je wel honderdeuro!

Ik roep nooit weer dat ik meevallertjes heb :D. Vandaag kon het ipv van vrijdag 5 augustus wel vrijdag de dertiende zijn :( Het is net of sommige dingen ruiken dat iets extra's hebt gekregen en dan besluiten kapot te gaan.

Mijn man zijn scooter is stuk hij heeft hem laten staan en is dus ter reparatie naar de maker gebracht en die is waarschijnlijk maandag weer klaar hoeveel het kost is nog niet helemaal duidelijk maar het kwam rond de 150 euro te zitten als het tenminste klopte waar ze aan dachten, mijn fiets ging vandaag stuk maar die is gelukkig al weer klaar en van over maat tot ramp heeft mijn computer ook nog de geest gegeven dus ik gebruik nu een oudere computer die veel trager werkt maar hij doet het in ieder geval dat is het belangrijkste. Op dit soort momenten ben ik heel blij dat ik een buffertje heb dus merk er nu niet zoveel van gelukkig.

Chrissie

Even een update;

saldo                       rente                      beschikbaar

januari                  

peter

Als je het niet zou doen, zou jezelf ellendig moeten voelen. Je doet het gewoon heel goed!!!
Peter
Administrator Forum

Buster

Kaatje

Chrissie, je doet het echt super goed en dat je dan af en toe je man weer aan moet pakken, dat zal denk ik bij het proces horen. Echt petje af!