Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Laatste update van het jaar 2014:

saldo                Rente

januari               â,¬ 4.829,55                     â,¬ 37.11
februari              - 4.685,59                      - 36.04
maart                 - 4.891,41                      - 35.82
april                   - 5.249,14                       - 37.73
mei                    - 5.810,57                      - 41.43
juni                   - 5.673,91                        - 43.34
juli                    - 5.536,34                        - 42.43
augustus          - 5.397,75                        - 41,41
september        - 5.258,10                        - 40.35
oktober             - 5.117,36                        - 39.26
november          - 5.075,65                        - 38.29
december          - 5.014,77                        - 39.12

Betaald aan rente over de jaren:

jaar 2005    â,¬ 1.307,12
jaar 2006    - 1.387,09
jaar 2007    - 1.494,51
jaar 2008    - 1.559,45
jaar 2009    - 1.351,61
jaar 2010    - 1.022,34
jaar 2011    - 836.91
jaar 2012    - 543.32
jaar 2013    - 534,46
jaar 2014    - 472.33
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Mooie laatste stand Chrissie!!! Vooral die rentes per jaar zakken erg mooi!! Ben super trots op je :) :)

Be

Joy2014

Bijna in de 4, top!
Die rentes zijn lekker naar beneden gegaan,fijn. Ik denk niet dat ik ga nakijken wat ik in de loop der jaren aan rente heb betaald, zou een leuke wereldreis zijn. Maar zo moeten we niet denken. Straks zijn we er vanaf :)

Chrissie

Dank allemaal!

Joy, zo heb ik het met de rente nooit bekeken "zou een leuke wereldreis zijn" natuurlijk heb ik mij weleens voor de 'kop' geslagen van wat ik ben ik dom geweest om zo aan mezelf te twijfelen. Zelf heb ik het altijd bekeken van het mes snijdt aan beide kanten, zowel de saldo van de schulden zakken maar tevens gaat de rente nu naar beneden dat geeft lucht. Het heeft er voor mij altijd voor gezorgd dat ik aan het einde van het jaar weer gestimuleerd bleef om die schulden de nek om te draaien.
Soms heb je van die momenten dat je de moed in de schoenen zakt dan zie je dit weer , dat trekt het je even weer bij de les dan geeft je toch weer kracht om door te gaan!

Joy2014

Goeie instelling Chrissie!

Tja, ik heb het nooit berekend maar wel over nagedacht wat ik elke maand weggooi, maar daar maar niet te lang bij stil staan.
Ik weet nu wel dat ik hierna echt een topspaarder wordt ;)

tuthola

OMG wat een rente....hier wil je inderdaad niet te veel aan denken :-(

Hoe gaat het met je krantenwijk ??

Knibbel

Chrissie, lieve meid, je bent weer geweldig goed bezig!! De lijn komt steeds weer een stuk lager te liggen. Ik heb het al vaker gezegd, maar ik zeg het toch nog eens weer: JIJ BENT EEN KANJER. Zoals jij je erin bijt en doorzet, een groot voorbeeld voor ons allemaal....

Quote from: tuthola on Dec 21, 2014, 02:28 PM
OMG wat een rente....hier wil je inderdaad niet te veel aan denken :-(
Ik weet dat ik in de loop der jaren een behoorlijk bedrag aan rente heb weggegooid, maar ik wil hier ook niet te lang stil bij blijven staan. Dat zou mij alleen maar onnodig gek en schuldig maken, alhoewel als ik zo bedenk: van al die betaalde rente had meneer Knibbel wel 10 overkappingen kunnen hebben gehad....  ;D ;D

Ja ja, dit thema is weer helemaal 'actueel' in huize Knibbel..... Ik ben nog bezig om zonder al teveel kleerscheuren de maand december door te komen en meneer Knibbel is al 6 maanden vooruit aan het denken, namelijk het aankomend VAKANTIEGELD in juni.....   ::) ::) ::)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

heb je topic weer wat beter bijgelezen.
Lukt het een beetje om op tijd je bed uit te gaan voor je kranten?
Nog langs de deuren gegaan met nieuwjaarswensen.
Volgens mij zijn de mensen wat betreft de bezorger van de ochtendkrant altijd guller, dan naar folderbezorgers toe :)

Enne die rentes: dure les, maar idd nu maar niet meer te veel bij stil staan, hoeveel geld je daaraan uitgegeven hebt. En op naar de 4 :) Want die is nu wel heel dichtbij :)

nooitmeer

Mooie stand na veel tegen slagen.

Maar ehh... waar moet ik die 15 euro naar toe overboeken zodat je daadwerkelijk in de 4 cijfers eindigt dit jaar? ;-)
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Kaatje

Chrissie

An0niempje ik heb de nieuwjaarswensen gewoon samen met de krant zaterdagmorgen bij de mensen in de deur gedaan, voel me er niet goed bij om er mee langs de deuren te gaan ik kan dat gewoon niet, dit heeft met verschillende redenen te maken maar die leg ik hier niet uit dat gaat me een stap te ver, er zijn al verschillende mensen geweest die gezegd hebben dat ik het wel moest doen maar wil ik me nog harder tegenkomen dan moet ik het doen! Zit al genoeg met mezelf in de knoop dit hoef ik er niet bij te hebben! Misschien zegt jou eigen naam op dit forum je wat ;)
Quotelukt het een beetje om op tijd je bed uit te gaan voor je kranten?       
Ja hoor dat is geen probleem, vind het ergens wel heerlijk.

Tuthola met de krantenwijk gaat het verder heel goed vind het super om te doen. In het begin dat ik ermee begon hoorde ik de vogels fluiten dat is helaas voorbij maar nu zie ik 's morgens vroeg hoe mooi het bij sommige mensen  buiten versierd is, dat heeft ook zijn charme!

Joy2014

Fijn dat je er ook plezier in hebt Chrissie :), en ik snap je wel. Eerlijk gezegd zou ik dat ook niet kunnen.

tuthola

Ik snap het helemaal chrissie ik zou het zelf ook niet doen als ik daar een rotgevoel bij zou hebben. Wel toppie van je dat je de krantenwijk in weer en wind doet.

An0niempje

Doel je op anonimiteit?
Ik denk dat ik wel begrijp welke richting je bedoeld met ik voel me er niet goed bij. En als jij de precieze reden niet wilt vertellen, dan gaat ons dat idd niet aan. Alle begrip daarvoor. Bij de post krijg ik nooit kaartjes, de kranten/folderbezorgers van hetzelfde bedrijf krijgt ze wel. Ik heb eigenlijk nooit gevraagd of ik ze ook zou kunnen krijgen. Vroeger met bezrgen van het kerkblaadje maakte ik zelf :) Moet ook eerlijk bekennen, dat ik opzich de bijverdienste van het langs de deuren gaan met kerstwensen in mijn postwijk wel zou willen hebben, maar ik het geleur eerlijk gezegd ook niet zie zitten. Heb er ook de energie niet voor heb. Ben altijd Blij als de post weer weg is.Meestal zie ik ook alleen kinderen die het doen. maar het had gekund, dat jij er anders over gedacht had en het wel gedaan had (had ik dan ook alle begrip voor gehad). maar blijkbaar niet... Het is goed dat je hierin ook je gevoel hebt laten meespelen.

Ps sorry voor de beroerde spelling, komt door mijn telefoon, waarop de cursor alle kanten opschiet ;)