Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Probeer ook nog steeds op die goede weg te blijven dat het bedrag blijft zakken Be geef de moed niet op. Zal het met bepaalde dingen toch over een andere boeg moeten gooien dus ik moet die verschrikkelijke boeman weer wezen grrr die overal weer roet in het eten gaat gooien.

Heb in mijn geheugen even terug gegraven naar een paar jaar terug toen kreeg ik hetzelfde verhaal te horen van de bank, eerst vertelden ze me bij 25.000 euro kunt u hem naar naar beneden laten zetten dan kom je vervolgens wilt dat graag doen maar kreeg toen ook te horen van sorry de grenzen zijn  aangescherpt je kan pas bij 21.000 euro hem lager laten zetten.
Heb toen ook aangegeven net als nu maar ik ben bezig met aflossen je krijgt je geld terug ik kom niet meer lenen het bedrag gaat niet omhoog, heb nu al 24.000 euro teruggebracht maar helaas niets helpt!
Dan vertellen ze de reden waarom verlies baan, scheiding, wanbetalers dus eigen bescherming, dan heb ik ook van ja je hebt gelijk heb begrip voor jullie maar ik krijg nu een kop vol zorgen en slapeloze nachten!

Kan die zooi gewoon niet meer zien, wil gewoon niet meer!!
Maar zet mijn schouders er maar weer onder het is me voor jaren terug ook gelukt dan moet het nu ook lukken!!! We gaan ervoor met de kop omhoog!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Stomstom

Bedoel je met de grens naar beneden zetten zodat de aflossing lager wordt?

Balen dat ze niet meewerken zeg, uitlenen wel maar even een beetje ontzien, dat kan dan weer niet.

Sterkte Chrissie!

Robin Hood

Lieve Chrissie, je bent een voorbeeld voor velen zoals jij je iedere x weer terug knokt. Dit "hobbeltje" kom jij ook weer overheen. Je bent een vechter en je bent al zo ver gekomen. Geef niet op lieve Chrissie!! You can do it...

tuthola

Lieve Chrissie... de laatste loodjes erg zwaar, na al die jaren word je schulden moe en wilt zo snel mogelijk naar de finish, weer een beetje lucht in je budget en opluchting voor jullie allemaal.
Erg balen dat de bank steeds de regeltjes veranderd, je zou toch denken dat ze richting jou een beetje coulant zijn maar nee regels zijn regels grgrgr.

Respect chrissie dat je jezelf altijd weer uit je dip kan halen en er weer voor gaat.

Wat ik me afvraag ....als je zou weten wat voor weg je zou moeten bewandelen met zelf je schulden aflossen had je dan toch niet liever de schuldhulpverlening ingegaan ?? (sorry ben nieuwsgierig)

Chrissie

Je hoeft geen sorry voor jou nieuwsgierigheid te zeggen tuthola, begrijp jou heel goed.

Ben daar heel dubbel in tuthola soms wou ik dat ik in de schuldhulpverlening was gegaan dan waren we er nu misschien uit geweest, weet het niet zeker natuurlijk, misschien heeft het er ook mee te maken dat ik leeg gestreden oftewel moe ben van alles kan het niet echt verklaren. Nu konden wij ook niet in de schuldsanering omdat we geen problematische schulden hadden ook al was het kunst en vliegwerk om het voor te blijven, had ik er net als nu slapeloze nachten van.

Voor sommigen zal dit misschien heel stom en raar klinken wat ik nu ga zeggen, maar aan de andere kant zeg ik heel stellig van NEE die stomme rot schulden hebben me ontzettend veel gebracht heb mijn "stem" weer terug gekregen ben uit mijn schulp gekropen het heeft me heel erg goed gedaan. Ik ben altijd heel bang voor anderen mensen geweest hield altijd afstand, twijfelde heel erg aan mezelf voelde me hartstikke waardeloos, nu heb ik dat nog wel een beetje, maar niet meer zo erg als wat het geweest is. Dus ik heb er een stuk zelfvertrouwen  voor terug gekregen dat is me toch heel veel waard!
Dus ik ben nog steeds heel blij dat ik die figuurlijke schop onder mijn kont heb gehad! (2007)

Dus als ik moest kiezen dan zou ik ondanks dat ik er klaar mee ben toch weer voor zelf aflossen kiezen!
Ben ook nog steeds vast besloten om het tot een goed einde te brengen hoe zwaar het ook is!!! :)

tuthola

Het spat van mijn scherm af die hoe strijdlustig je weer bent geworden, mooi hoe je onder woorden brengt dat de schulden je meer zelfvertrouwen heeft gegeven omdat je dit zelf maar mooi geflikt allemaal met kunst en vliegwerk.....nu de laatste loodjes nog.....

Bloem2

Jammer dat de bank niet wil wat jij wilt Chrissie.
Misschien zou je na de storting bv toch een klein bedragje terug op kunnen nemen
en dan alleen in noodgevallen? Op die manier blijf je toch aflossen maar kom je
een eventuele moeilijke maand toch door.
Naarmate het langer duurt wordt het steeds zwaarder hè?
Houd vol, je doet het zo verschrikkelijke goed!!

Chrissie

Weet niet hoe ik het precies moet zeggen, zit nog vol ongeloof, maar ik heb een krantenwijk kunnen krijgen moet er vroeg mijn bed vooraf maar dat kan me niets schelen. In ieder geval breng ik nu ook weer geld in het laatje.
Vorige week was het nog niet zeker, gisteren kreeg ik een telefoon ging het niet door maar vanmiddag kreeg ik een telefoontje dat de mensen die het eigenlijk zouden doen dat dat door omstandigheden niet door ging.
Heb nu een mooi verjaardagscadeau!

Bloem2

Ooh Chrissie, wat een prachtig nieuws.
Daarmee kun je vast een stuk financiele onzekerheid voor jezelf opvangen.
Dit is dus een dubbele felicitatie waard.
Gefeliciteerd -------------------------->Gefeliciteerd !!

Be

WAUW!!!! (je slaapt vast al nu - de dag begint vroeg met een krantenwijk) Gefeliciteerd en succes!

Robin Hood

Gefeliciteerd!! Wat een geweldig nieuws..

Kaatje

Dat is goed nieuws! En je hebt zelf dan ook dagelijks een gratis krant. Dat is fijn. En net voor de feestdagen met de kaartjes langs de deur. Dat levert ook altijd wat op :) :)

Stomstom

Oh joh Chrissie. Daar neem ik mijn petje voor af!!!
Succes daarmee!

marco

Chrissie, wat fijn dat je weer iets positiefs hebt. Dit is net het het kleine duwtje dat je nodig hebt, om de volgende grote stap te maken!!

Marco en Bianca

tonnie64

Proficiat Chrissie,

weer wat inkomen meer en zo kun je idd weer iedere keer een beetje inlossen.........super