Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Even een update;

Vandaag hebben we  een brief in de brievenbus gekregen voor een informatiebijeenkomst over onze woning op 25 juni krijgen we te horen wanneer ze beginnen met de verhuizing van de eerste bewoners, hoeveel woningen er gesloopt worden, hoeveel er terug komen op wijkniveau? en welke rechten en plichten wij hebben als onze woning wordt gesloopt en vanaf wanneer gelden deze rechten en plichten, welke woningen worden precies verbeterd en wanneer dit gebeurt?

Wat we nog NIET te horen krijgen is:

Hoe komen de woonvelden er precies uit te zien? Hoe worden de woonvelden ingericht met woningen, parkeerruimte en openbare ruimte?
Welke soorten en typen woningen worden precies teruggebouwd en op welke plek? Hoe is de indeling
van de terug te bouwen woningen, hoeveel slaapkamers krijgen ze?
Hoe worden te renoveren woningen precies verbeterd?

Heb vandaag ook belastinggeld teruggekregen 2000 euro dus ik heb even een flink dansje gedaan en hem gekust. Dit geld heb ik op de spaarrekening gezet totdat de definitieve binnenkomt voel me nu wel heel erg rijk. ;D

Nu heb ik een stille hoop en duimel ook voor de goede afloop dat ze niet aan onze kant beginnen te breken en dat als ik alle belasting geld mag houden het toch nog in de lening mag stoppen, maar ik ga er vanuit dat ik dat doel niet haal dan valt het nooit tegen. Mag ik het belastinggeld houden en we hoeven nog niet te verhuizen dan stel ik stel ik mijn doel rond december dit jaar dat we rond de 5000 euro moet komen.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

QuoteMag ik het belastinggeld houden en we hoeven nog niet te verhuizen dan stel ik stel ik mijn doel rond december dit jaar dat we rond de 5000 euro moet komen

Als dit je lukt, kan je volgend jaar schuldvrij zijn!
Peter
Administrator Forum

Chrissie

QuoteMag ik het belastinggeld houden en we hoeven nog niet te verhuizen dan stel ik stel ik mijn doel rond december dit jaar dat we rond de 5000 euro moet komen

Als dit je lukt, kan je volgend jaar schuldvrij zijn!

Daar zou ik heel blij mee zijn heb het helemaal gehad met die schulden!

Kaatje

Dat zal superfijn zijn zeg als jullie volgend jaar schuldenvrij zijn.

Chrissie

Even een update:

saldo                              rente                       beschikbaar

januari                 

Chrissie

Update;

Yess, yess  ;D ;D  heb een dansje gedaan!
Ik mag de schulden eruit halen joepie!

Onze woning wordt pas eind 2012 gesloopt maar we krijgen een gedeelte van de verhuispremie als we naar de ruilwoning gaan, de ruilwoning is gestoffeerd dus er ligt vloerbedekking/zeil gordijnen en hij wordt kant en klaar afgeleverd alleen onze meubels etc. moeten erin, de huur blijft de huur die op dat moment van toepassing is en wordt dus niet verhoogd. De woningbouw komt nog twee keer langs om vragen te stellen en ons op de hoogte te stellen hoe een en ander in het werk gaat. De nieuwe woning wordt per 2014 weer opgeleverd er bestaat grote kans ( lees het is nog niet zeker) dat we niet weer dezelfde plaats terug komen omdat hier een flatgebouw komt maar naast dat flatgebouw komen ongeveer vergelijkbare woningen als waar we nu in zitten en daar hebben wij als eerste recht op, dus we schuiven wat op.
De onzekerheid van wat er gaat gebeuren is weg, nu kunnen we weer verder.

Dus we gaan nu voor eind dit jaar aan ons doel werken om de 5000 euro te bereiken. Yesss schulden we gaan je de kop verder omdraaien Jippie!

Dick

Dit is goed nieuws voor jullie. Volgend jaar kan er vanaf zijn!!!
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Chrissie

saldo                     rente                   beschikbaar
januari                        8.719,40                71,39                  7.280,86
februari                       8.549,07                69,93                  7.450,93
maart                          8.768,40                77.33                  213,60
april                            8.671,92                80,52                  328,08
mei                             8.571,64                79,72                  428,36
juni                             8.268,95                77,31                  731,05
juli                              7.938,42                74,47                  1.061,58

Ik heb van de kinderbijslag 225 euro extra in de aflossing gedaan. Dus we zitten nu heerlijk onder de 8000 euro.

Kaatje

wat heerlijk voor jullie dat jullie onder de 8.000 zitten!! :) :) :)

Buster

Ik hoor Cliff Richards in mn hoofd zingen; "Congratulations, and celebrations,...." :D

peter

Gefeliciteerd, weer een mijlpaal!
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Bedankt allemaal, het voelt ook heel heerlijk ben echt in een jubelstemming.

Maar ik weet niet of jullie het ook hebben maar iedere keer als je weer een mijlpaal hebt bereikt dat je steeds meer wilt aflossen? Ik moet me gewoon afremmen anders overheerst mijn gevoel en dan heb ik de neiging om steeds meer in de lening te stoppen zodat hij sneller naar beneden gaat. Herkend iemand dit? Toen ik begon te hakken met de schulden had ik dit ook al maar nu nog een slag erger.

jan

Ja, hoe meer resultaat je hebt, des te fanatieker wordt je met aflossen. Mijlpalen stellen helpt echt!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Buster

Super herkenbaar hoor Chrissie, zeker op de dag dat ik alle overschrijvingen doe.
Dan ben ik zo hard bezig om allerlei vakjes groen te kleuren, dan kan ik bijna niet meer stoppen. Ga ik schuiven met het schema om te kijken of ik het nog handiger en sneller kan maken.

Geniet daar even van. Het schiet niks op, maar voelt zo lekker!