Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

burningspirit

herkenning ook van mijn kant, Chrissie!
ALS ik mijn hoofd erbij had gehouden in 2010 waren wij nu ook al klaar geweest..... maja, ik had mijn hoofd er niet bij, duikelde in de ernstigste burn out die je maar kunt voorstellen en we kregen extra problemen als 'beloning'
niet meer terug te draaien, net als bij jou
punt is dat je VOORUIT moet kijken
een berekening maken inderdaad, financieel maar ook mentaal
kijk hoe je er voor staat, maak een nieuwe planning en neem daarin de nieuwe noodzakelijke kostenpost het zwemmen mee
en als de nieuwe planning leidt tot alsnog (schuld)hulp vragen: so be it
wat jij hebt gepresteerd..... ik las toch dat je van 30.000 euro schuld af komt en nu onder de 5 zit? dat doet bijna niemand jou na hoor! het zou geen schande zijn om bij het laatste stukje hulp te vragen en misschien komt er dan ook gewoon ruimte voor het zwemmen....kan ook best zijn dat je bij je nieuwe berekening/planning tot heel andere conclusies of ideeën komt

zoals ik jouw berichten lees is dat zwemmen echt iets dat jou weer oppept, zowel lichamelijk als geestelijk...........of vergis ik me ? zet em op en hou je rug recht chrissie
greetzzz
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Knibbel

Lieve Chrissie, anderen hebben al gereageerd op jouw berichtje, maar ik wil toch niet achterblijven. Ik kan me heel goed voorstellen dat je af en toe twijfelt, dat je baaldagen hebt en het liefst alles erbij neergooien. Ik heb dat zelf ook heel vaak. Soms denk ik ook wel eens terug, voel me schuldig en maak mezelf gek met vragen als: had ik het maar zus of had ik maar zo..... dan zouden wij nu niet zo in de problemen zitten. Maar, zoals Libra ook al zei, gebeurd is gebeurd. Je kunt het verleden niet veranderen, die weg is al gelopen, maar de weg voor jou.... die ligt nog helemaal open en het is aan jou om de route hiervan te bepalen. Ik kan niet in jouw administratie kijken maar lieve meid, als je een mogelijkheid ziet ontzeg je die zwemlessen dan niet. Het is voor je gezondheid maar daarnaast ook voor die energie, die je gewoon hard nodig hebt om vol te houden.

Chrissie, lieve meid, je hebt bergen verzet, je iedere keer weer uit die diepe dalen omhooggetrokken. Je hebt al een hele lang weg afgelegd en het liefst zou ik jou dat laatste stuk persoonlijk naar de eindstreep willen dragen, maar helaas kan dat niet. Dus kop op Chrissie, jij kunt het.....

Heel veel liefs en een dikke knuffel,
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

burningspirit daar vergis je je niet in zwemmen mocht ik en mag ik nog steeds graag vind ik heerlijk om te doen of het nu alleen is of samen met anderen maakt mij niets uit.

Ik kan niet de schuldsanering in omdat we geen problematische schulden hebben, toen we 30.000 euro schuld hadden stuitte ik ook op dat probleem en toen wilde ik het zelf ook eigenlijk niet. Ik zag toen juist het licht aan het einde van de tunnel terwijl ik nu juist de andere kant zie. Voel me dan zo'n trut omdat ik zo ver omlaag ga!

Tijdens een flinke wandeling in het bos met ons allen en de hond, zei ik hetzelfde tegen mezelf als wat jullie hier schrijven dat ik vooruit moet kijken ipv van achterom. Dus heb me ook weer een flinke schop onder de kont gegeven en hard toegesproken van dame blijf bij de les!! want op deze manier kom je er niet. Frisse lucht geeft ook vaak andere inzichten maakt het hoofd een beetje leger.
Heb ontzettend hard weer op de therapie die ik volg teruggegrepen met de gesprekken die ik gehad heb en dan kom ik er weer bovenop, gaat niet gemakkelijk moet het ver weg halen maar het lukt gelukkig wel! Ben blij dat ik het gevolgd heb, net als ik blij ben met jullie allemaal heb ik hetzelfde gevoel met die geweldige mensen!

Jullie antwoorden geven dan nog even een extra zetje ( goedbedoelde schop onder de kont zoals ik ze noem) dat trekt me er weer beter bovenop. Dank jullie wel!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Lieve Chrissie,...

Ik ben even gaan graven.
Mei 2005. Vanaf deze maand ben je als een dolle gaan aflossen.
Mei 2005,... dat zijn 105 maanden.
105 maanden waarop je jezelf op zo'n strak budget hebt gezet.

Als goed bedoelde schop onder je kont; meer dan 36 maanden op de beslagvrije voet leven wordt onmenselijk gevonden.
Iemand die langere tijd op bijstandsniveau rond moet komen kan daar bij de gemeente zelfs potjes voor aanspreken zoals de langdurigheidstoeslag of bijzondere bijstand.
Ga in elk geval eens vragen of je ervoor in aanmerking komt.
Gegevens genoeg om dat aan te kunnen tonen lijkt me.

Jullie leven nu al bijna 9 jaar (!!!) onder dat minimum.
Als de gemeente niks voor je kan betekenen is het je PLICHT dit zelf te verzorgen.
Doe mij een lol en bereken eens hoeveel langer je bezig bent als je â,¬16,45 per maand minder aflost.

Chrissie

Ben eens even gaan graven naar jullie berichten in mijn administratie van jaren geleden had daar ergens een berekening op geschreven die ik van een medewerkster van de bank had gekregen. Ik ga er nog steeds vanuit dat we nergens aanspraak op kunnen maken omdat mijn man teveel verdiend dit is mij toen ook bij het adviesgesprek van de GKB verteld in 2007. Maar ik drijf nog steeds op die handvaten die ik toen van hem kreeg en wat jullie in je berichtjes schreven vertelde hij toen ook. Dat heeft me even weer wakker geschud.

Nu hoop dat jullie even mee willen kijken of ik het goed uitgerekend heb want ik kan voor twee opties gaan maar mijn rekenen is het niet beste nu. (fouten) Hoop dat jullie dat niet erg vinden.

de eerste optie is:

A: 6000 euro tegen een aflossing van 2.5%
    6000 : 100 x 2.5= 150 euro maandbedrag

B: 6000 euro tegen een aflossing van 2%
    6000 euro : 100 x 2 = 120 euro maandbedrag

de tweede optie is:

A: 5000 euro tegen een aflossing van 2.5%
     5000: 100 X 2.5= 125 euro maandbedrag

B: 5000 euro tegen een aflossing van 2%
     5000 :100 x 2 = 100 euro maandbedrag

C: 5000 euro tegen een aflossing van 1.5%
     5000 : 100 x 1.5 = 50 euro maandbedrag

Bij optie 1 hoef ik over A al niet na te denken dat gaat hem niet worden, denk dat ik eerder voor B kan gaan bij optie 1 . Als het klopt wat ik berekend heb dan gaat ons dat een besparing van 60 euro volgende maand opleveren.

Chrissie

Heb vanmiddag een evaluatiegesprek gehad met de verpleging over mijn vader, ze zijn verder dik tevreden over hem maar hij zakt nu heel snel verder in zijn dementie. Als ze met een groep naar het winkelcentrum gaan dan raakt hij steeds erger in de war en roept in paniek waar ben ik? Wat mezelf al opviel was dat hij me soms niet eens meer herkende, je weet dit hoort erbij maar toch hakt dat er heel erg in.

Mijn berichtjes zijn niet leuk meer de laatste tijd ik overzie het soms ook even niet meer en denk erover om me even van het forum te verwijderen en pas weer terug te komen als ik weer iets positiefs te melden heb. Lees nog wel mee maar vul mijn schuldenmeter niet meer aan. Zodra het weer beter gaat zal ik het weer aanvullen.

Xdewit

Dat zou ik toch wel jammer vinden hoor Chrissie, als je niet meer zou posten! Ik kan echt niet geloven wat je hebt gedaan in de afgelopen jaren en ben ook erg trots op je.
Ik snap dat de moed je in de schoenen zakt, zeker nu ook de hele situatie met je vader, maar blijf bij ons? Goede of minder goede berichten, het doet er toch niet toe? Zullen we samen lachen en grienen?
http://www.youtube.com/watch?v=V3fd63EQ-3I

peter

Lieve Chrissie,

Minder leuke berichten horen ook bij het leven. Maar er zijn ook positieve berichten, zoals dat je al een hele tijd goed bezig bent, voor jouw gezin en niet te vergeten jou vader. Als ik jou inzet lees, kan ik dit zeer positief noemen. We hebben hier een tijd van verdriet maar straks ook een tijd van vreugde. En jou tijd gaat komen.

Peter
Administrator Forum

tuthola

Lieve Chrissie, ik zou het jammer vinden als je niet meer schrijft daar het jou wel helpt om dingen weer in een positiefs iets te zien. Soms kan het meeleven en de bekende goedbedoelde schop onder je kont zoals je zelf al schreef je enorm veel steun geven al is het viritueel ik put hier ook nieuwe kracht uit als ik zelf een negatief gevoel heb en dan die lieve reacties krijg.
Voel je niet bezwaard om je sorres op te schrijven het hoort bij het leven, Ik ervaar ook dat de problemen naast de schulden zwaarder aankomen omdat je eigenlijk elke dag met die rot centen bezig bent loopt je hoofd over als er andere problemen om de hoek komen kijken.

Verder heel veel sterkte met je vader, ik weet wat je meemaakt en denk aan je xxx

flits

sterkte met je vader

ik denk dat het beter is dat je wel blijft schrijven al was et alleen maar om de frustraties van je af te zetten en je ziet zoveel dingen in een ander dag licht als je het heb opgeschreven
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Knibbel

Ach lieve Chrissy, ik vind dit juist zo sterk op dit forum, je mag hier ook je minder positieve berichten kwijt, frustraties, twijfels. Iedereen begrijpt het, herkent het..... en juist daarom is hier zoveel begrip, heeft men zorg voor elkaar, een luisterend oor, denkt men mee.....

Ik denk dat het juist heel goed is om jouw frustraties hier neer te schrijven, het kan je net dat zetje geven om jezelf weer op te pakken en niet je hoofd te laten hangen. De weg naar een schuldenvrij leven is ontzettend zwaar en al helemaal wanneer je deze weg al zo lang loopt zoals jij. Ik vind je niet lastig wanneer je met 'negatieve' berichten komt, ik vind jou gewoon menselijk, puur menselijk. Jouw berichten, of ze nu positief of minder positief zijn, ik lees ze altijd heel graag.

Eerlijk gezegd heb ik ook wel eens van die momenten dat ik denk aan terugtrekken van dit forum, gewoon 'verdwijnen'..... en wie weet bereik ik dat punt ooit nog eens. Ik heb namelijk de vervelende eigenschap om mijn situatie te veel te vergelijken met die van anderen.

Als ik dan die schrijnende berichten lees over dreigende huisuitzettingen of loonbeslagen. Of het verhaal van Burningspirit, JohnD en vele anderen die met een gigantische schuld zitten. Dan denk ik ook vaak: “Wat doe ik hier, wat klaag ik nog. Ik heb nog een dak boven mijn hoofd, geen loonbeslagen, toen ik mij hier aanmeldde had ik maar een schuld van 25.000 euro, peanuts in vergelijking met de schulden van anderen die zich hier aanmelden.”

Maar dan denk ik gewoon: de verschillen mogen dan groot zijn, maar we hebben allemaal een zelfde doel voor ogen en dat is een schuldenvrij leven!! En dat is wat jij ook voor ogen moet houden, Chrissy.

Dus lieve Chrissy, blijven en schrijven....!!!

Libra

Nou.......sta je goed? Heb jezelf stevig vast?
Want hier komt die mega schop onder je kont aan!!!!!!

Ben je helemaal een haartje betoeterd?!!
Niet meer schrijven hier omdat je geen positieve dingen kunt schrijven??

Lieve dame, we hebben hier op het forum een soort "huwelijk" gesloten en blijven onze beloftes van "in voor- en tegenspoed" trouw!
Dus wil je heel snel ophouden met die onzin in de trant van ons "lastigvallen" en "geen leuke berichtjes" kunnen schrijven.

Ondanks dat je het zelf niet zo ziet is jouw verhaal één van de succesverhalen!
Een verhaal waarin mensen kunnen lezen dat je schulden wel degelijk kunt aanpakken.
Waarbij we een schuldenmeter van zo'n â,¬ 30.000 hebben zien zakken naar nog â,¬ 4.000 en een beetje.
En dat noem je géén positief bericht??

Lieve Chrissie, niemand van ons gaat zeggen dat leven met schulden een eitje is en we zijn ons er ook allemaal zeer van bewust dat de "gewone" dagelijkse problemen en de hele zwaarwegende problemen met ziektes en aandoeningen, een nog grotere impact op ons heeft.
Ook dat brengt een leven met schulden met zich mee.

Maar waar wil je anders je steun gaan halen?
Waar anders kun je je problemen zo openlijk bespreken en met wie in de wetenschap dat je gehoord en begrepen wordt?

Ieder maakt z'n eigen keuzes en als het jouw keuze is om je terug te trekken zal ik die absoluut respecteren.

Heb ik alleen nog wel even een vraagje aan je.......
Wil je me even vertellen dan wie ik hier op het forum voortaan dan in plaats van jou een liefdevolle "schop" kan verkopen? ;) :)

Chrissie

Saldo                     Rente

januari                          â,¬ 4.829,55                            â,¬ 37,11
februari                         -  4.685,59                            - 36,04

Ik ga het nu over een hele andere boeg gooien, de kinderbijslag, vakantiegeld en belastinggeld waar ik van altijd iets extra's in de lening stopte gaan naar de spaarrekening en de rente die ik daarover krijg stort ik later weer in de lening. Dan kost het me geen geld dit geld heb ik juist verdiend door te sparen en het krijgt een geweldige bestemming. Deze tip heb ik van iemand gekregen en vond hem super! De lening blijft ook op de  normale aflossing staan het wordt een maand even spannend maar tot op heden kan ik nog steeds van de lening afblijven.

Heb me op diverse krantenwijken ingeschreven heb tot nu toe alleen maar bericht gekregen dat ik op de reservelijsten sta zodra er wat vrij komt dan kan nemen ze contact op!
Ga na de kinderen hun vakantie achter vrijwilligers werk aan misschien dat ik op die manier aan een betaalde baan kom.

En misschien is het een beetje vroeg maar ik las laatst in een magazine iets over een adventskalender over een vervanging voor de chocolaadjes ze deden ipv chocolaadjes kleine cadeautjes in de boom en ik doe ipv cadeautjes teksten van "eigenwijsjes" erin voor de kinderen.
Deze teksten maak ik zelf met mijn hobby en doe ze in leuke verpakking. Allemaal gratis en voor niets kost hooguit wat goede energie!

Buster

Wat een fijn begin van de dag, jouw bericht maakt me helemaal,... vrolijk!

Zet ém op!!!!

Knibbel

Chrissie, lieve dame, ook ik zit met een big smile jouw laatste berichtje te lezen. Hier straalt zoveel zekerheid, wilskracht en positiviteit uit. Zo ken ik je weer!! Je bent geweldig goed bezig, dame. Blijf vooral zo doorgaan.....

Liefs en dikke knuffel