Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Heb gisteren een heel mooi gedicht van mijn vriendin gekregen en wil hem graag met jullie delen.

Laat niemand je vertellen
dat je iets niet kunt
Het is de strijd van iemand
die jou de kans niet gunt

dat je niets of niemand bent
Het is de taal van iemand
die jou nooit heeft gekend

dat je veranderen moet.
Het is de angst van iemand
dat jij het beter doet.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Prachtig gedicht lieve Chrissie en een nog veel mooier en heel bijzonder kado!!!!

:-*

Bloem2

Zie je wel?
*respect* Chrissie, voor je onverschrokken vasthoudendheid.
Jij komt er wel, echt!

ridderf

Halo Chrissie,

Knetter mooi. Het komt helemaal binnen.

Xdewit

MOOOI! Schrijf hem gelijk op in mijn agenda (ja gewoon zo'n oude filofax met goedkope hema vullingen ;) )

Chrissie

saldo                  rente 

december 2013   â,¬  4.972,44                 â,¬ 38,19
januari 2014       -   4.829,55                 -  37.11

Heb deze maand niets van de kinderbijslag in de lening gedaan dit was helaas niet mogelijk maar toch ben ik blij met resultaat.         

Buster

Dik vet onder de 5!

Daar mag je zeker blij mee zijn.

Boeddha

over een paar maanden zit je onder de 4!!! goed bezig!

Be strong, have faith!

Knibbel

Yeah Chrissie, het gaat geweldig goed bij jou!! Het blijft dalen bij jou, geweldig.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

peter

Je mag en moet trots zijn op dit resultaat!
Peter
Administrator Forum

Xdewit

Ik verbaas me over je goede werken, wat schiet dat toch ineens op! Volhouden!

Ga ik nu maar in het kader van de bezuiniging het vlees wecken dat ik van de voedselbank heb gekregen en verzameld de afgelopen tijd. Vorige winter is mijn vriezer kapot gegaan en ik heb maar 3 vrieslaatjes in de koelkast. Ik ben dus meer vlees gaan wecken, heb nu toch gauw 10 kleine weckpotjes vol. Alles scheelt en is mooi meegenomen!

Libra

Top, lieve Chrissie!!!!!

Wat zal het ook heerlijk voor jou zijn om nog steeds die dalende lijn te zien en wat zal dat je een kracht en moed geven om het vol te houden!

Ik sluit me van harte bij de rest aan dat je absoluut trots op jezelf kunt, mag en moet zijn zelfs!
Je bent een lichtend voorbeeld voor vele anderen!

Heel veel liefs en ik kijk uit naar je volgende update!!

Chrissie

Moet even mijn frustratie kwijt, vriendinnen van mij gaan een cursus glas in lood volgen geloof 10 lessen voor 185 euro iets wat mij altijd super leek en iets wat ik dus graag zou willen doen.
Maar helaas pindakaas ik moet mijn straf nog uitzitten voordat ik weer van zulke leuke dingen kan genieten dus ik heb weer nee gezegd.
Heel af en toe wil ik het liefst mijn hoofd in het zand steken zo van gooi die schulden aan de kant en laat ze weer op lopen wat kan jouw het schelen, maar het andere stemmetje zegt nee  dat moet je niet doen daar krijg je spijt van.
Ondertussen blijf ik maar botsen met mijn verstand en gevoel!

Kan nog steeds niet genieten van het feit dat de schulden omlaag gaan ik duim alleen maar dat de financiën het toe laten dat ik ze eruit krijg want ik moet steeds harder de broekriem aantrekken en er hoeft maar een vingerknip te gebeuren dan hangen we. Probeer aan alle kanten positief te blijven maar de angst bekruipt me, dit vergt het uiterste van me. Als het vakantiegeld binnenkomt in mei dan durf ik weer wat beter te ademen nu is het puur overleven en bij de pinken blijven geen fouten maken of de teugels laten vieren. Ben hartstikke moe van alles maar ik weet ik moet verder je hebt geen keuze dus weer een schop onder mijn kont en verder gaan!

Sorry voor mij gezeur, gezeik en gezemel maar het zit me even hoog moest even mijn hart luchten!

Xdewit

Ohh Chrissie, Ik kan niet voor de rest spreken maar ik begrijp je errug goed! Vooral doorgaan (met een slechte Barry Stevens toon)... Dadelijk heb je je vrijheid terug mèt verranderde patronen, kan je alleen maar ten goede komen.
Vandaag had ik soortgelijk momentje (laat de armoe de armoe krijgen): ik stond vanochtend op om (gratis) bloemkool te wecken. Zo tegen 4-en struikelde ik bijna over mijn wallen terwijl ik mijn eigen risico niet bij elkaar had gespaard. Moest mezelf even afvragen waarom ik dit ook al weer deed... Het staat wel leuk in de kast natuurlijk en 5 bijna gratis soep lunches komen me vast en zeker een keer van pas :D

Buster

Chrissie, het was Libra die eens tegen je gezegd heeft;

"Wat heb je eraan als de meter op 0 staat en Chrissie ook?"

Heb je echt nergens de ruimte om wat minder hard af te lossen en een potje voor jezelf aan te leggen?
Wat dacht je ervan dat je per week een euro apart legt?
En dan mag jij, van jezelf, 2x per jaar voor de geweldige som van 25 euro jezelf trakteren?
Treinkaartje van 19, blijft er nog 6 euro over om twee drankjes van te drinken op en terras (ik roep maar wat,...)

Lieve dame, jouw boog staat nu al zo lang gespannen, het is niet gek dat er op deze manier niets van je overblijft.
En nee, glas en lood zit er even niet in, en dat is zuur en verschrikkelijk balen!
Maar blijf wel tijd en geld voor jezelf vrijmaken.
Hoe ga je de laatste loodjes volhouden als je niet eens kan genieten van het zakken van je meter?
Kom op, je verdient meer dan dit!

Knuf