Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Lieve Chrissie, ik sluit me helemaal aan bij Libra en Knibbel.

Wil je alsjeblieft jezelf niet vergelijken met de gezinnen van Dubbeltje of andere rare programma's die zogenaamd aandacht aan schulden besteden.
Is het je nooit opgevallen dat al die gezinnen een pasklare oplossing hebben binnen twee jaar. Ze moeten alleen even willen en dan gaat het hele programma ver het wel of niet willen van dat gezin.

Stel je nou eens voor dat ze bij jou in huis rondlopen met die cameraploeg en dat jij na een week het licht ziet en je als beloning een abonnement op de Donald Duck krijgt,... Waar hebben ze het over!

Wat je meter betreft,...
Zou het een idee zijn om elke maand in elk geval de rente plus een vast bedrag af te lossen?
Even pas op de plaats? Dan zakt het toch, al is het niet zo hard als je zou willen.
Libra schreef al eens eerder; Als Chrissie de kar trekt, waar moet die kar dan heen zonder Chrissie?

Snap je? Even jezelf echt goed de tijd gunnen om weer op orde te komen en aan te sterken. Je hebt dat niet alleen verdien, je bent aan jezelf verplicht!

Hou vol, inspiratiebron!

Chrissie

' K zal het proberen de moed te houden, maar iedere stap die ik vooruit wil zetten voor mijn gezondheid moet ik net zo hard weer terug zetten. En ik loop met zoveel andere zaken weer zo ontzettend gigantisch tegen die enorme muur aan.  >:(  wordt daar zo moedeloos van.
Het voelt alsof ik weer aan het begin van de schulden sta met die felle strijd, alleen wordt ik niet boos maar het schopt me drie maal zo hard onderuit. Huil al twee dagen. Kan die strijd gewoon niet meer aan merk het is gewoon op. Moet geld van de spaarrekening overboeken naar de betaalrekening maar ik kan me er niet toe verzetten om het doen met dus alle gevolgen van dien. Pak de telefoon al niet meer op en zo zijn er nog wel meer dingen die ik niet meer doe.

Normaal kijk ik ook geen 'dubbeltje op zijn kant' meer maar ja deze week dus stom genoeg wel. Dit ging over een vrouw met twee dochters met eindelijk eens een normaal inkomen niet ver van die van ons vandaan en bij gebrek aan wat beters op die tv bleef ik dus hangen, had even pauze. Gebeurt me niet weer de volgende keer. Ga nog liever gtst kijken met hun drama ( bij wijze van spreken dus) kijk nooit geen gtst namelijk vind het een verschrikkelijke serie.

Het van me afschrijven en jullie antwoorden geven weer een beetje lucht, probeer nu met eindje fietsen te kijken of ik toch weer meer rust kan vinden. Ga daarna proberen met mijn hobby ( pergamano) aan de slag te gaan in de hoop daarmee de inkomsten en rust te vergroten.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Saldo                      Rente

januari        â,¬ 5.913,16                 â,¬ 45.18
februari       -  5.777,42                 - 44.46
maart          -  6.893,96                 - 46.54
april             - 6.866,34                  - 52.38
mei              - 6.389,44                  -53.10
juni              - 5.956,92                  - 47.48
juli               - 5.670,88                  - 43.96
augustus     - 5.533,30                  - 42.42
september   - 5.394,67                  - 41.37
oktober        - 5.254,97                  - 40.30

Er zitten deze maand geen extra aflossingen in, van de kinderbijslag, doordat er verscheidende dingen zijn stuk gegaan (scooter, fiets) dat moest toch gemaakt worden en er moest kleding voor de kinderen komen dus leek het me beter om geen extra aflossingen te doen. Kijk in januari wel weer of er dan iets mogelijk is. De lening zakt nog steeds dat is het belangrijkste.

Weegschaaltje

Chrissie je zit bijna op de 5000,- euro. Je hebt al zo een top prestatie geleverd. Je blijft zo goed door gaan. Ik heb echt grote respect voor je.

Chrissie

Saldo                Rente

januari           â,¬ 5.913.16          â,¬ 45.18
februari          - 5.777,42           - 44.26
maart             - 6.893,96           - 46.54
april                - 6.866,34           - 52.38
mei                 - 6.389,44           - 53.10
juni                 - 5.3956,92         - 47.48
juli                  -  5.670,88          - 43.96
augustus        - 5.533,30           - 42.42
september      - 5.394,67           - 41.37
oktober           - 5.254,97           - 40.30
november        - 5.114,25           - 39.28

tuthola

Toppie Chrissie je schuldenmeter gaat nog steeds naar beneden :-)

Bloem2

Jaaaaaaa, volgende maand, dus 2014 begin je met een 4 ervoor.
*diep respect* voor je!

Knibbel

Chrissie, je bent een ongelooflijke kanjer!! Mijn duim gaat voor jou omhoog. Geweldig zoals jij het doet en volhoudt......  :)  :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Lieve Chrissie, wat ziet dat er fantastisch uit!!!
Heerlijk voor je!
Ondanks alles die schuldenmeter toch te zien zakken moet een enorme oppepper voor je zijn!

Respect voor jou, lieve dame!
:-*

Chrissie

De laatste update van het jaar:

saldo               rente

januari                  â,¬ 5.913,16                  â,¬ 45.18
februari                 - 5.777,42                   - 44.26
maart                    - 6.893,96                   - 46.54
april                       - 6.866,34                   - 52.38
mei                        - 6.389.44                   - 53.10
juni                        - 5.956,92                   - 47.48
juli                         - 5.670,88                    - 43.96
augustus               - 5.533,30                   - 42.42
september             - 5.394,67                   - 41.37
oktober                  - 5.254,97                   - 40.30
november               - 5.114,25                   - 39.28
december               - 4.972,44                   - 38.19
totaal rente                                               â,¬ 534.46

Vannacht om 01.45 heb ik het programma Extreme cheapskates gezien op TLC dit ging over mensen die een sport gemaakt hebben van bezuinigen de echte vrekken zoals ze ook wel genoemd worden. Ik vond het heel mooi om te zien hoe hun dat deden, dat  je als vrouw bij de buren gaat aankloppen of ze nog restje voedsel overhebben wat ze anders weggooien en dan aan jou gaan schenken terwijl je in een gigantische villa woont, kippen en een geit koopt om van de kippen 6 eieren per dag te krijgen en de geit je voorziet van melk en dat ze een varken koopt hem bij de eigenaar laat en als hij vet genoeg is hem dan laat slachten dan hebben ze een jaar vlees. Meel voor koekjes gebruikt maar ipv het in de oven te doen doet ze het op het dashboard van de auto omdat de temperatuur in de auto met de zon hetzelfde is als in de oven.

Een man regenwater in een ton opvangt dit water gebruikt voor de afwas de wc en de wasmachine om zo de waterrekening op nul te krijgen wat deze man verzint om dit voor elkaar te krijgen hij ziet overal wat in zo enorm kunstig.

Weet ik hoor 's nachts te slapen ;D maar helaas dat ging niet en dit trok toch wel mijn aandacht

Kaatje

Super zeg dat er nu een 4 voor staat :)

Buster

Hahaha, ja hardcore bezuinigen,..
Daarbij vergeleken zijn wij maar groentjes ;)

Gefeliciteerd met de 4! Goed gedaan zeg.

Chrissie

Nog een update van de rentes die je per jaar bespaart als je schulden zakken.

jaar 2005   â,¬ 1.307,12
jaar 2006   - 1.387,09
jaar 2007   - 1.494,51
jaar 2008   - 1.559,45
jaar 2009   - 1.351,61
jaar 2010   - 1.022,34
jaar 2011   -    836.91
jaar 2012   -    543.32
jaar 2013   -    534.46

Libra

Hiep, hiep, hoera en een mega dans voor jou!!!!!!

Fantastisch lieve Chrissie die 4 ervoor!!!!!!
Gefeliciteerd!!!!

:-*

Knibbel

Kanjer van ons, ik sluit me al dansend bij de anderen aan.
Super, wat een geweldig mooi vooruitzicht om het nieuwe jaar in te gaan, lieve Chrissie.  :) :)

Heel veel liefs en een knuffel

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron