Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Buster zolang ik al bezig ben om die schulden/lening aan het aflossen ben heb ik nog nooit het volledige bedrag van de kinderbijslag,vakantiegeld,belastinggeld er in gedaan anders is het gewoon niet leefbaar, heb altijd een gedeelte ervan gedaan, het gedeelte wat in mijn ogen haalbaar is. Maar of het bedrag wat ik genoteerd heb aflos is ook altijd de vraag maar probeer me toch zoveel aan genoteerde te houden maar neem nu bijvoorbeeld  oktober van dit jaar is het maar de vraag of het bedrag van de kinderbijslag er in wil maar dat beslis ik tegen die tijd altijd pas , mijn zoon en ik zijn dan beiden in die maand jarig en de kinderen hebben kleding en schoenen nodig en zoals ik onze kledingkast zag moeten er voor mijn man en mij ook kleding komen dus dit is echt een vraagteken. Maar als het spaargeld niet teveel geslonken is in die tijd dan haal ik het geld van de kleding van mijn man en mij daarvan af en dan lukt het wel om het genoteerde bedrag van oktober er in te stoppen of een klein beetje minder maar alle beetjes helpen. Na al die jaren  ben ik hartstikke bekend met het gegeven dat het nooit zo loopt als jij graag wilt. Er komt altijd ergens wel weer een kink in de kabel en dan komt alles weer anders te liggen. Dus ik ga er ook niet van uit dat we er in juli 2015 uit zijn dat zal wel een paar maand later worden maar dat maakt niet uit.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Dank voor je oplettendheid gewoon ik ben nog niet weer aan het rekenen geweest ik had ineens alles weer in de "bonen" war dus heb het maar even aan de kant gelegd. Doe alles op papier met een rekenmachine en toen kwamen er wel zulke vreemde bedragen uit  ;D ;D dat ik dacht dit klopt gewoon niet, pak het later wel weer op.

Buster

Hartstikke goed, aflossen is een, leefbaar is veel belangrijker.

Chrissie

Ach ja het verstand en de wijsheid komt met de jaren zeggen ze toch altijd ;D ;D

Chrissie

Saldo                        Rente

Januari                     â,¬ 5.913,16                          â,¬ 45.18
februari                    -  5.777,42                          - 44.46
maart                       - 6.893,96                           - 46.54
april                          - 6.866,34                           - 52.38
mei                            - 6.389,44                          - 53.10
juni                           - 5.956,92                          - 47.48
juli                            - 5.670,88                           - 43.96
augustus                  - 5.533,30                           - 42.42

Buster

Hey, dat gaat goed!!!

Hou vol.

Libra

Top Chrissie!!!!

Ziet er goed uit!
Wat een stimulans zal dat je geven!

Heel veel liefs

Chrissie

Vandaag heb ik een bezoek aan de bank gebracht wilde het maandbedrag van de lening naar beneden doen maar twijfelde toch wel een beetje hoe het met de rente zat.

Na veel vragen van de bankmedewerkster en mijn antwoorden blijf ik op de oude voet doorgaan,  het leek heel mooi het maandbedrag lager ben er nog steeds niet achter hoeveel het werd trouwens haha, kom ik nu ineens achter terwijl ik dit hier schrijf maar maakt niet, maar wat me ontzettend tegenhield is de rente percentage. Ik zit nu op een rente percentage van 9.7% en bij het nieuwe bedrag kwam ik op een rente percentage van 12% te zitten en dan moest ik tevens met alles weer opnieuw beginnen dat zag ik toch niet zo zitten, zelf zei zij ook dat ze het jammer zou vinden als ik het zou doen want op de oude voet ging toch sneller.

We hebben wel de afspraak gemaakt dat als ik het echt niet meer kan bolwerken en ik kan eindjes niet meer aan elkaar breien dan moest  ik direct langs komen en dan nemen we die stap wel!

Weegschaaltje

Ik vind t al super dat de bank zo met je mee denkt.

Chrissie

Inderdaad Weegschaaltje het is weleens anders , heb dat ook weleens meegemaakt, dit is dan gewoon een verademing!

Knibbel

Ja Chrissie, het kan soms inderdaad heel anders zijn, dat heb ik ook ondervonden. De bank waar ik mijn persoonlijke lening heb is ook zo'n bank die mij heel erg deden verbazen om de manier waarop zij wilden helpen met mijn betaalverplichtingen t.o.v. van de bank. Toen ik in het begin mijn schulden aan het inventariseren was vroeg ik de bank om twee of drie maanden stopzetting van de betaaltermijnen, maar ik was eerlijk gezegd al blij geweest met een maand. Voorlopig stopzetten van de maandtermijnen deden ze niet aan, maar...... ze wilden wel de termijnbedragen tijdelijk omlaag brengen. Ik heb dus vier maanden lang minder hoeven te betalen (in overleg) en mij werd ook op het hart gedrukt bij problemen meteen contact met hun op te nemen zodat er gekeken kan worden naar een andere oplossing. Nadeel is dan wel weer dat mijn aflossingsperiode met drie maanden verlengd is, maar dat was voor mij de minste zorg. Ik was al heel blij en dankbaar voor hun meekijken en meedenken.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Saldo               Rente

januari          â,¬ 5.913.16          â,¬ 45.18
februari        - 5.777,42           -  44.46
maart           - 6.893,96           - 46.54
april              - 6.866,34           - 52.38
mei               - 6.389,44           - 53.10
juni               - 5.956,92           - 47.48
juli                - 5.670,88           - 43.96
augustus      - 5.533,30           - 42.42
september    - 5.394,67           - 41.37

Chrissie

Even een niet zo leuke update:

Zoals de meesten wel weten ben ik in therapie tegen depressie op sommige vlakken heeft het me heel goed gedaan maar op het schuldenvlak ben ik in een nog ergere dip terecht gekomen. Het is nu zelfs zo erg dat ik er niets meer aan wil doen, mijn moed is nu zo erg in de schoenen gezonken dat ik begin te verzaken hoop door het van me afschrijven dat ik het toch weer die andere kant kan op krijgen.

En het programma 'dubbeltje op zijn kant' heb ik van de week gezien heeft nog even een stoot gegeven als de camara aanwezig is dan is alles mogelijk (werk) maar voor degene die hier niet gebruik van maken is de weg heel moeilijk.  Je zou haast zelf aan het programma mee doen zodat ze die mensen onder druk zetten dat ze je aannemen.
Weet dat ik het niet zo mag zien moet het hun gunnen maar helaas op het moment lukt me dat even niet. Ik ga maar niet weer kijken het komt mijn humeur niet ten goede!

Knibbel

Hee lieve Chrissie, niet de moed opgeven!! Lieve meid, je bent al zover gekomen dat laatste stuk gaat jou ook lukken. Het is ook heel moeilijk om je energie en aandacht te verdelen tussen twee hele zware opgaven. Vergeet niet dat werken aan je depressie, het deelnemen aan een therapie, energieverslindend is en heel veel emotioneel van je vraagt. Dat je dan de zin, de tijd en de moed voor de andere kant (het financiele gedeelte) even niet meer kunt oppakken is, denk ik, een normale reactie. Het is niet erg om even in een dip te zitten, maar probeer er weer met alle kracht die je hebt, en die heb jij, er weer bovenop te komen.

Lieve Chrissie, je bent zo'n mooi en gevoelig mens, altijd bereid anderen te helpen, jouw reacties op onze berichtjes laten duidelijk zien hoe begaan jij met iedereen bent en zo graag anderen een steuntje in de rug wilt geven of helpen met jouw adviezen. Ik hoop dan ook dat het schrijven hierover jouzelf ook helpt om er weer met frisse moed tegen aan te gaan.

En Chrissie, ik kijk ook niet meer naar het programma 'een dubbeltje op z'n kant', ik vind dat hier niet geheel realistisch uit de doeken wordt gedaan hoe heel veel schuldenaren echt leven. Misschien wel een goed besluit van je om niet meer te gaan kijken. Zorg eerst maar goed voor jezelf Chrissie.

Lieve meid, sterkte en houd moed.

Een warme knuffel
Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Lieve Chrissie,

Ik sluit me volledig aan bij Knibbel!

Jij bent een inspiratie voor velen hier op het forum en een grote stimulans waarbij je anderen de moed en de kracht geeft om hun schouders onder hun eigen problemen te zetten.
Puur en alleen omdat ze door jouw berichten zien dat het wel degelijk mogelijk is om het schuldenmonster aan te pakken!

Lieve dame, alleen al deze situatie onder ogen zien en het hoofd te bieden is al een loodzware opgave.
Laat staan als je daarnaast ook nog eens met hele andere problemen te maken hebt!

Ik heb ooit eens in het begin een tweetal afleveringen van dit programma gezien en was er gelijk al klaar mee.
Waarom?
Alleen maar om het feit dat het de makers gaat om de kijkcijfers en er ook nog eens alleen maar mensen voor de camera komen met een hoge slagingskans!!
Het moet tenslotte wel lekker smeu?ig blijven! :(

Om je daar een voorbeeld van te geven hoe het in z'n werk gaat: mijn nichtje heeft zich ooit aangemeld voor het programma "ik vertrek" en werd afgewezen.
En waarom? Mijn nichtje en neef hadden alles heel goed voorbereid, heel veel van de problemen waar ze eventueel tegenaan zouden kunnen lopen al getackeld voordat ze naar het buitenland gingen en hadden daardoor een hele grote slagingskans.
Dat was niet de bedoeling van de programmamakers!!
Nee, het ging er juist om om mensen te laten zien die ten onder gingen aan de problemen en die, het liefst op hangende pootjes, weer terugkwamen naar Nederland.
In het programma "een dubbeltje op z'n kant" is dit niet anders. Hier komen geen mensen aan bod die dusdanig in de problemen zitten dat vaak alleen een traject voor hen de enige mogelijkheid nog is.
Hier valt namelijk geen eer aan te behalen en ook geen "snelle" scoringskans voor die "geweldige" presentatoren!

Maar lieve Chrissie, JIJ hebt zo'n programma helemaal niet nodig!!
Jij hebt de kracht en de moed om telkens weer uit die put omhoog te krabbelen en de draad weer op te pakken!
Maar wees alsjeblieft niet zo streng voor jezelf.
Je zit in een uitputtingsslag, omdat je twee "monsters" tegelijkertijd het hoofd moet bieden!
Ik kan dan ook alleen maar zeggen "chapeau" en een diepe, respectvolle buiging voor je maken.
Het lijkt donker op het moment, maar er zijn ook zeker lichtpuntjes!

Quote from: Chrissie on Oct 18, 2013, 10:30 AM
Zoals de meesten wel weten ben ik in therapie tegen depressie op sommige vlakken heeft het me heel goed gedaan

Hier is je lichtpuntje!!
Houd je daaraan vast, lieve dame!

Heel veel liefs en sterkte!!
:-*