Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Goed bezig Chrissie, de lijn is weer dalende!! Je zit alweer onder de 6000.....

Lieve dame, hou zo vol.

Liefs,
Knibbel

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Weegschaaltje

Je bent nog maar 40,- euro verwijderd van je begin stand van Januari. Je hebt bijna weer 1000,- euro afgelost in 3 maanden tijd. Grote prestatie hoor.

MrsSpock-MrSpock

Hallo Chrissie

Dit is mijn 2e post op dit forum en jij bent de schuldige waarom ik me ook geregistreerd heb  ;D
Zoals jij zijn mijn vrouw en ik al alng bezig om onze schulden weg te werken (start 2001=30.000 nu nog +- 7000).
Het is met een hoop vallen en opstaan gegaan, en nu nog steeds.
Mijn vrouw dochtertje en ik houden het dan ook vol door altijd maar weer het zonnetje te zien schijnen aan de andere kant van die lange donkere tunnel.
Bij deze neem ik mijn pet voor je af want ik weet wat voor moeite het kost om vol te blijven houden.

Sterkte en ik hoop dat zeer binnenkort  het zonnetje je lekker bruin bakt  ::)

Chrissie

Even een update:

Saldo                           rente

januari                   â,¬ 5.913,16                               â,¬ 45.18
februari                  - 5.777,42                                -  44.46
maart                     - 6.893,96                                - 46.54
april                        - 6.866,34                               - 52.38
mei                         - 6.389,44                               - 53.10
juni                         - 5.956,92                               - 47.48
juli                          - 5.670,88                               - 43.96

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Wauw Chrissie, wat goed van je!! In maart nog 6.893 euro en nu alweer omlaag naar 5.670 euro. Applaus voor je......

Chrissie

hallo MrsSpock-MrSpock,

Door omstandigheden kon ik even niet meer reageren wij hadden een storing met internet/ telefoon en tv. hebben er een paar dagen uitgelegen. Sinds vanmorgen is het weer opgelost. Er was een kabel gebroken in de straat.

Ik had al wat bij de welkomsgroet gezet maar wilde er toch verder op in haken, eigenlijk snijdt het mes aan twee kanten, jullie stimuleren mij net zo hard. (Net zoals alle forumbewoners) Ik wou eerlijk gezegd  de moed namelijk opgeven en stoppen met de schulden aflossen zag er totaal geen doorkomst meer in. Het is me allemaal even teveel geworden zie nog totaal geen einde meer. En dit heeft niet meer alleen met de schulden te maken maar met alles.
Ik zit nu ook met mijn been omhoog heb weer de ene kuur na de andere (belroos). heb over een paar weken weer een renovatie van ons huis voor de boeg dus ik heb net de laatste dozen van de verhuizing uitgepakt en mag direct weer alles van zolder weer in gaan pakken. Ben aan het einde van mijn latijn.
Voel me schuldig naar het gezin toe ik kan ze niet meer de vakantie geven die ze verdienen omdat mijn lichaam aan alle kanten weigert hobbel nu nog zo goed en kwaad als het gaat door.

Maar jullie berichtjes hebben me toch de kracht gegeven om weer verder te gaan dank jullie allemaal!
@ Als het weer beter gaat dan reageer weer meer op jullie maar lees wel veel met jullie mee.
en heb diep respect voor iedereen jullie zijn kanjers!!

Knibbel

Beterschap nog, lieve Chrissie. En niet teveel met dozen sjouwen in deze hitte!!

Libra

Quote from: Chrissie on Jul 25, 2013, 12:02 PM
Ik zit nu ook met mijn been omhoog heb weer de ene kuur na de andere (belroos). heb over een paar weken weer een renovatie van ons huis voor de boeg dus ik heb net de laatste dozen van de verhuizing uitgepakt en mag direct weer alles van zolder weer in gaan pakken. Ben aan het einde van mijn latijn.
Voel me schuldig naar het gezin toe ik kan ze niet meer de vakantie geven die ze verdienen omdat mijn lichaam aan alle kanten weigert hobbel nu nog zo goed en kwaad als het gaat door.

Dit vind ik wel een hele aparte hoor! ;) ;D

Misschien zou je je terecht schuldig kunnen voelen als je dit met opzet zou doen.
Alhoewel, dan nog......., schuldig voelen is net als spijt een zinloze emotie die alleen maar negatieve effecten in zich bergt.
Alleen al om het feit dat je de situatie niet (meer) ongedaan kunt maken.

Dus, lieve dame, ga je niet schuldig zitten voelen omdat je ziek bent!

En geen einde zien?? Chrissie toch!!
Je hebt je door een hele moeilijke periode geslagen, zo goed en zo kwaad als dat maar ging!
Na zware geestelijke belasting komt altijd weer de lichamelijke terugklap. Helaas. :(
Daar tegenover staat je schuldenmeter, die ondanks alles gewoon weer heel positief naar beneden gaat!

Ik zou dus zeggen de moed opgeven is geen optie.
Zeker niet nu!
Houd je vast aan de positieve daling die alleen maar beter kan gaan worden.
Maar dat niet alleen, je hebt al vele malen bewezen dat je toch elke keer weer ergens de kracht vandaan kunt halen om het vol te houden.
Dus zeg ik: diepe buiging lieve dame en heel veel respect.

*Het komt wel goed, schatje*!!!
:-*

tuthola

Lieve Chrissie ik sluit me bij Libra aan je doet het fantastisch......beterschap

Chrissie

Ik heb een berekening losgelaten over de schulden wil hem graag met jullie delen, de rente kan ik niet precies uitrekenen dus dat is een gok dus pin me daar niet op vast het zelfde is met het vakantiegeld,belastinggeld en de kinderbijslag dit zijn allemaal globale bedragen alleen de aflossing in de maand is stabiel. Maar het zou betekenen dat we als dit zoals ik het nu berekend heb en alles goed gaat, zonder kinken in de kabels rond eind april 2015 of begin mei 2015 uit de schulden zijn. Maar het kan aan mij liggen toen ik begon met de schulden en dan stond hij zowat 30.000 dat vond ik lichter dan nu bij het einde het lijkt wel of er nooit een einde aankomt. Maar deze slak komt ooit eens aan het einde ;D ;D ;D

Berekening:

Eind Juli:    5.670,88 schuldenstand
                    180,--   maandtermijn lening
                      42.96  rente ( gok)
eind aug:   5.533,84 schuldenstand
                     180,--  maandtermijn lening
                       41.96 rente ( gok)
eind sept:  5.395,80 schuldenstand
                        40.96 rente (gok)
eind okt:    5.256,76 schuldenstand
                     180,-- maandtermijn lening
                     100,-- kinderbijslag
                      38.96 rente (gok)
eind nov:    5.015,72 schuldenstand
                      180,00 maandtermijn lening
                        37.96 rente (gok)
einde dec:   4.873.68 schuldenstand 2013
                       150,-- kinderbijslag
                         34,-- rente ( gok)
einde jan:    4.577.68 schuldenstand 2014
                       32.50 rente (gok)
eind feb:      4.430,18 schuldenstand
                          31.50 rente (gok)
eind mrt:     4.281,68 schuldenstand
                       150,-- kinderbijslag
                         29.50 rente ( gok)
eind april     4.061,68 schuldenstand
                       500,-- vakantiegeld
                         25,-- rente
eind mei      3.406.68 schuldenstand
                        23,-- rente
eind juni      3.226.68 schuldenstand
                        700,-- belastinggeld
                        18,--   rente
eind juli        2364.68 schuldenstand
                        150,-- kinderbijslag
                           16,-- rente
eind aug:     2050.68 schuldenstand
                    180,-- maand termijn lening
                      14,-- rente
eind sept.:   1.884.68 schuldenstand
                        180,00 maandtermijn lening
                           12,-- rente
eind okt:     1.716.68 schuldenstand
                       150,-- kinderbijslag
                         9,-- rente
eind nov:    1.083,86 schuldenstand
                        8,-- rente
eind dec:  911.68 schuldenstand 2014
                 180,-- maandtermijn
                      7,-- rente
eind jan: 738.68 schuldenstand 2015
               180,-- maandtermijn
               150,-- kinderbijslag
                 5,--   rente
eind feb;  413.68 schuldenstand
                180,-- maandtermijn
                     4,-- rente
eind mrt    237.68 schuldenstand
                   180,-- maandtermijn
                       3,-- rente
eind april   60.68 schuldenstand
en helaas nu zit ik even vast is het als ik dit bedrag heb afgelost gedaan, of gaat daar ook nog rente overheen?

Heb het even zonder de extra aflossingen berekend en op het bankafschrift van juli stond 37 maanden dan zijn we  rond september 2016 schuldenvrij.

gewoon

ha Chrissie zat mij te bedenken wat het moet zijn te weten dat je met de laatste 1000 euro bezig bent wat moet dat fijn zijn vind het een mooie planning, zit wel een fout in de maand okt daar zakt het opeens naar 1083

zou willen dat ik ook zo,n planning kon maken

Gewoon

Knibbel

Kan me voorstellen Chrissie, dat als je al in de verte het puntje van het eindstation kan zien dat je daar heel graag en heel snel naar toe wil hollen. Ik zou precies hetzelfde hebben, maar zoals je zelf zegt: als er geen kink in de kabel komt. En over de laatste termijn wordt normaal gesproken gewoon rente berekend.

Ik heb jouw berekening eens losgelaten op het excel-staatje van Kaatje, heb hierbij 8,5% rente genomen. Jouw geschatte rente komt daar aardig bij in de buurt. En door het rekenfoutje in je berekening is de lening niet begin mei maar begin juli afgelost. Tenminste als je al je gebruik kunt maken van die extra aflossingen. En zo niet, dan duurt het een paar maandjes langer.

Je hebt het tot nu toe zo goed volgehouden en jouw schulden van 30.000 naar 5.670 euro teruggebracht. Dat eindpunt komt er aan. Maar zoals het spreekwoord zegt: "de laatste loodjes wegen het zwaarst."

Knuffel en veel liefs

Be

Hoi, wat ontzettend knap van je!!! De laatste loodjes. Hoop dat je het nog ff zo vol kunt houden en dat het met de extra aflossingen ook lukt. En al zou het niet mei of juli maar oktober/november worden: het einde is tenminste ruim in zicht, toch? Petje af!

Buster

Chrissie, wat heb je een geweldig overzicht gemaakt.

Ik ben blij om te zien dat je niet alles tot het gaatje van vakantiegeld, belastingteruggave en kinderbijslag erin steekt want eerlijk gezegd wordt ik er wel benauwd van als ik het lees.
Uiteindelijk gaat het om jou en je gezin en hoe jullie achter dit plan staan.
Ik ga voor je hopen dat 2015 heel snel op de stoep staat!

Weegschaaltje

Wat fijn dat het einde inzicht is voor jullie. Ik zou ook niet te krap gaan zitten met je geld. Bij evt een maand later van je schuld af zijn is er ook geen man over boord.