Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Weegschaaltje

Lieve meid, is het een definitieve aanslag of voorlopige? Ik zou het gewoon voorlopig even apart zetten. Als je hoofd weer wat rustiger is kan je er beter naar kijken. Het zegt al genoeg dat je onrustig wordt van het geld wat nu binnen is. Kom eerst tot rust en ga daarna pas handelen. Want als je dat nu doet is er de kans dat je het misschien verkeerd gebruikt.

Knibbel

Lieve Chrissie, begrijp dat je even niet meer weet hoe je het hebt. Vergeet niet dat je al die tijd als een gespannen veer hebt geleefd, alsmaar die zorgen om je vader, het gedoe met je familie, je eigen jeugdervaringen die ook nog eens extra beginnen op te spelen, je gezin, je schulden. Al die tijd ben je bezig geweest met anderen en voor anderen, nu begint het een beetje stabiel te worden. Je begint wat rust te krijgen, financieel krijg je heerlijke meevallers, ik denk dat je nu niet goed weet je met die rust en extra ruimte/lucht aan moet. Je moet weer omschakelen. Weer in een rustig vaarwater komen. Ik zou zeggen: geniet ervan!! Leg dat geld even veilig weg en ga eerst in alle rust alles op een rijtje zetten en op je gemak bekijken hoe en wanneer je dat geld wilt of gaat gebruiken. Dat is aan jou wel besteedt. Het komt wel goed, lieve Chrissie.

Een dikke kus....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Besef sinds vandaag extra dat een flinke dosis ongezonde stress je aardig van de leg kan krijgen. Zo stabiel als ik altijd was daar is niet veel meer van over. Gelukkig reageer ik nog rustig in heftige situaties maar owee daarvoor of daarna.

Vanmorgen was ik onderweg naar mijn vader, ben heel dichtbij zijn huis zie ik een man oversteken maar deze loopt heel apart net of hij ergens over struikelt. In eens valt deze meneer met zijn hoofd voorover op de straat en blijft heel raar liggen. Ik zet snel de auto aan de kant, de auto voor me stopt ook direct die mevrouw en ik lopen snel naar de man toe. Er ligt al een dikke plas bloed om hem heen. Kon niet eens op het alarmnummer komen, laat staan hoe de straat heet.De mevrouw zegt het nummer op dus ik bel de ambulance ondertussen zijn we met de man bezig. Moet zeggen waar we zijn maar ik kan het gelukkig vaag vertellen totdat de postbode langskomt en de juiste straat zegt en het nummer waar deze meneer is gevallen. De postbode kent deze meneer ook van naam dus die schakelt de familie in. We moeten proberen de man in zijn huidige toestand laten liggen maar dit is helaas niet mogelijk omdat hij onder onze handen wegvalt en met zijn gezicht in zijn plas met bloed komt te liggen. Dus we besluiten dat het toch maar het beste is dat we hem op zijn zij leggen en ik leg zijn hoofd een beetje tegen mijn been aan. De doeken zijn niet aan te slepen en we proberen hem beiden aan de praat te houden. 

Ondertussen arriveert de politie en de ambulance en die nemen alles over we leggen alles duidelijk uit, ondertussen is de familie ook aanwezige en wordt de meneer naar het ziekenhuis gebracht waarschijnlijk heeft hij een fikse hersenschudding en de wond moet gehecht worden.

Ik rijdt verder naar mijn vader zijn huis en dan komen ineens de waterlanders en ik sta te schudden over mijn hele lichaam. Normaal in zulke situaties sta ik te trillen maar niet te huilen voelde me zo ontzettend knullig tegenover mijn vader op dat moment.

heb het belastinggeld maar gestort naar de spaarrekening neem jullie adviezen ter harte aan!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Lieve Chrissie, wat geweldig goed van jou dat je je hoofd zo koel hebt kunnen houden. Er zulllen genoeg mensen zijn die in zo'n situatie uit paniek niet weten wat te doen en dan maar wat besluiteloos staan te kijken. Maar jij hebt weer eens laten zien wat een kanjer je bent. Dat daarna de ontlading komt is heel normaal en menselijk, want de schrik zit er toch in.  Laat het maar rustig over je heen komen. Ik weet uit ervaring dat je dat schrikbeeld de eerste paar dagen nog wel wat vaker als een soort film voorbij ziet komen. Veel erover praten helpt vaak om het te verwerken.

Libra

Lieve Chrissie,

Ik sluit me van harte aan bij Knibbel!

Hallo!!!!!! Dat is me even een traumatische ervaring!
Zelfs als je wel "goed" in je vel zit, is deze reactie heel normaal.
De waterlanders zijn een manier van verwerken.
Je lichaam heeft op dat moment echt een puur fysieke reactie en "spoelt" de schrik als het ware even uit je systeem.

En inderdaad! Veel over praten en als de emoties je op het moment dat je erover praat weer bij de keel grijpen, laten komen en gaan!
Een onderdeel van het prachtige "natuurlijke" helingsproces.

Maar maak een hele diepe buiging voor jou dame!
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik als ik in die situatie geweest zou zijn, net zo adequaat gereageerd zou hebben!!
Chapeau!!!
:-*

Weegschaaltje

Zo hé dat is heftig. Ik kan er over mee praten heb het zelf ook is mee gemaakt. Zo knap en sterk van je dat je op het moment dat het moest meteen kon handelen. Daarna mag je ook best instorten want zoiets is heel ingrijpend.

moederbeest4

tjee chrissie

dan schrik je je toch echt een ongeluk. En toch heb je kunnen handelen!!! Super!!!
Praat er over, heb het er hier over...het moet eruit.
Hoop voor je dat je ooit nog hoort hoe het met die man gaat.
En die waterlanders laat maar lekker vloeien. Zoals je zegt normaal zou je alleen beven, maar nu je gemoedstoestand iets labieler is komen er tranen....heerlijk toch huil alles wat opgekropt zit er mee uit, lucht op.
Dikke knuf en een schouderklop :-*

Chrissie

Ik wil graag iets met jullie delen, weet het heeft niets met schulden te doen sorry maar jullie zijn me allemaal heel dierbaar heb hier vaak mijn verhaal kunnen doen dat luchtte enorm op,  zoals jullie allemaal weten gaat mijn vader aankomende maandag verhuizen. Nu had ik gisteren een kort gesprek met iemand en een stukje van die gesprek heb ik verwerkt in de tekst en binnen in het kaartje geschreven. Op de voorkant van het kaartje staat een fiets met daar voorop een mand met een kleurrijk veldboeket. ( mijn vader hield van fietsen)

Lieve Pap,

Vandaag 24 juni 2013 ben je op nieuw plekje komen wonen, je hoeft nu niet meer om je sleutels, verwarming, koffiezetapparaat, dat je soms bang bent om de weg kwijt te raken en vele andere
dingen te denken. Je mag nu rust nemen en loslaten.

Je woont nu bij mensen met dezelfde geheugenproblemen op een mooie woonvorm met drie huiskamers waar je kan lopen zoveel je wilt, met een mooie tuin erbij, je bent nu veilig!

Ik hoop dat je je hier maar gauw thuis mag voelen zodat je snel weer je rust mag vinden, want die gun ik jou van harte!!

Ik hou van jou!

Liefs...

Eerdaags schrijf ik wel weer de standen op maar ik wilde dit toch graag met jullie delen hoop dat jullie dit niet erg vinden.

jan

Chrisie, een hele mooie afsluiting van een vervelende periode.

Nu kan jij ook rust vinden.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Knibbel

Lieve Chrissie, heel mooi maar vooral zo liefdevol geschreven. Nu kun je dit hoofdstuk met vrede in je hart afsluiten en aan een nieuw hoofdstuk beginnen. Samen met je vader, maar dan in een geheel nieuwe situatie, die jou en je vader hopelijk die rust mag brengen die jullie beiden zo gegund is.

Heel veel liefs,
Knibbel

Weegschaaltje

Wat een mooie tekst Chrissie. Ik gun jullie nog een mooie verdere periode toe met rust. Ga lekker genieten van elkaar.

Buster

Vooral de zin "Je bent nu veilig,..."

Kippenvel!

Libra

Wauw lieve Chrissie!
Even stil.....

Je hebt inderdaad één hoofdstuk in je eigen levensboek, maar ook in dat van je vader afgesloten.
En nu mogen jij en je vader een nieuw hoofdstuk beginnen op een nog onbeschreven bladzijde.
Ik hoop en gun jullie beiden zo dat dit nieuwe hoofdstuk vervuld zal zijn met plezier, blijdschap en geluk! Want de rust en het einde aan alle onzekerheid die dit met zich meebrengt, zal de weg hier naartoe openen, die voor die tijd nog gesloten was.

Alle liefs en een hele dikke knuffel voor jou.
:-*

Chrissie

Toen ik jullie fijne reacties las dacht ik heel vaak verhip dat is ook zo daar had ik nog niet bij stil gestaan, dank jullie wel.

Chrissie

Nu een andere update:

Saldo                   Rente

januari                     â,¬ 5.913,16                      â,¬ 45,18
februari                    -  5.777,13                      - 44,16
maart                       - 6.893,96                       - 46,54
april                          - 6.866,34                       - 52,38
mei                           - 6.389,44                       - 53,10
juni                           - 5.956,92                       - 47,48

Mijn spaarrekening was zo gevuld dat ik toch wel verantwoord vond om nog een bedrag van 300 euro extra in de lening te storten dit bedrag komt van het belastinggeld over 2011.