Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Je bent absoluut geen rare muts, Chrissie. Lijkt mij vrij normaal dat je zo reageert. Het is de spanning die je nu eruit laat komen. Laat het er maar rustig uitkomen.

Van mij een dikke knuffel........
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

moederbeest4

wat fijn dat je vader eigenlijk op het juiste moment zo'n helder moment had. En wat zal hij veel om je geven als hij aan jouw welbevinden denkt.
Snap dat je opgelucht bent en verdrietig tegelijk.
Dikke knuf

Weegschaaltje

Niet alleen jij bent een super mens omdat je zo begaan bent met je vader. Je hebt het duidelijk niet van een vreemde. Geweldig dat hij bedacht heeft dat jij t zo niet langer trekt. Is voor jouw een zorg minder. Laat die spanning nu maar los. Dat kan en t moet er toch uit.

Chrissie

Ik kon het toch niet laten maar heb vandaag het belastinggeld binnengekregen en het was zelfs meer dan ik zelf had uitgerekend. De beugel van onze zoon kwam minder hoog te liggen dan ik zelf gerekend had en onze zoon krijgt hem pas waarschijnlijk ook pas over een half jaartje hij wisselt niet zo snel, dus heb ook nog wat extra kunnen weg storten.
Stop een bedrag van 500 euro in de lening, de rest stort ik op de spaarrekening.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Wat een heerlijk nieuws, lieve Chrissie!!!

Ben superblij voor je!! ;D ;D

:-*

Weegschaaltje

Wat fijn zeg. Gewoon ff 500,- minder schuld.

Knibbel

Ook ik heb een grote glimlach op mijn gezicht. Super blij voor je Chrissie.

Chrissie

Even een update:

Saldo                            rente

januari                     â,¬  5.913,16                              â,¬  45,18
februari                    -  5.777,13                              - 44.16
maart                      -   6.893,96                              - 46.54
april                        -   6.866,34                              - 52.38
mei                         -   6.389,44                              - 53.10

heb het belastinggeld onderverdeeld over de lening en de spaarrekening. het vakantiegeld heb ik dit keer alleen op de spaarrekening gestort moet even afwachten hoe het met de scooter van mijn man uitpakt als het meevalt dan stort ik nog iets meer in de lening en anders doe ik het op de spaarrekening dat ik eindelijk weer een goeie buffer op de spaarrekening heb voelt zo heerlijk.

Weegschaaltje

Dat zit er fijn uit. Je gaat weer richting de 6000,-

Kaatje

Ziet er goed uit! Je bent echt heel goed bezig  :)

Libra

Heerlijk voor je dat de dalende lijn er weer in zit, lieve Chrissie!
Ik ben echt heel blij voor je!!

En super ook dat je spaarrekening een omgekeerde lijn laat zien, namelijk een stijgende!!! ;D

Top, dame!!!

Liefs en een dikke knuffel.
:-*

Knibbel

Het gaat geweldig goed bij jou. Blijf zo doorgaan, lieve dame, vooral zo blijven doorgaan. Behalve dat ik je zo'n lieve vrouw vind heb ik grote bewondering voor je, Chrissie.

Veel liefs.....

Chrissie

Het is een beetje vertekend beeld normaal had ik het bedrag niet zover naar beneden gekregen zat van de maand al op 7300 euro, maar doordat het belastinggeld  binnen kwam heb ik het weer behoorlijk naar beneden kunnen krijgen heb direct 1000 euro in de lening gestopt daarom kom ik nu op een saldo van 6300 euro maar de rente is nog niet aangepast dat wordt pas volgende maand verrekend ben wel nieuwsgierig op wat voor bedrag aan rente we dan weer komen.  Die 53.10 aan rente hoort dus eigenlijk bij die 7300 euro.
Probeer mijn best te doen om zo door te blijven gaan, dank voor jullie fijne berichtjes.

Knibbel

Lieve Chrissie, het punt is gewoon dat je je schuldenlijn lekker omlaag hebt gekregen en ja, de belastingteruggave heeft hier natuurlijk ook een beetje bij geholpen, maar het grootste aandeel hierin is toch echt jouw eigen inzet geweest. Geniet er van!!

Veel liefs

Chrissie

Weet het even allemaal niet meer ben gewoon de kluts kwijt.
Maar ik heb het belastinggeld van 2012 ook al binnen kan het gewoon niet
meer volgen, had dit helemaal niet verwacht.
Normaal stond ik te juichen en te dansen maar ik ben helemaal leeg en op.
Weet zelfs niet meer hoe ik het moet verdelen wat ik er eigenlijk mee moet doen. Mijn hoofd voelt zo raar wil
hem wel op vakantie sturen en dan mag hij pas terug komen als hij weer prettig voelt.

"Alles gaat zo fout bij mij, verlies en vergeet van alles, heb nachtmerries eigenlijk teveel om op te noemen."