Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Je doet het hartstikke goed!
Groot gelijk dat je de rest aan de kant zet ivm met vooruitzicht op verhuizing. Weet je al wanneer je gaat verhuizen? En je doel is toch alleen maar om die grote schommelingen voor te zijn, dus dat doel ga je zeker halen!

Misschien dat ik het gemist heb, maar wat gebeurt er in september? Wat wordt er dan besloten?

Chrissie

In september krijgen we waarschijnlijk te horen aan welke kant in onze wijk ze beginnen te breken maar wij moesten er al bijna voor 70 procent vanuit gaan dat het aan onze kant is omdat ze alles hier aan het vernieuwen zijn. Er komt namelijk een heel nieuw stadshart en het winkelcentrum is al bijna klaar en de weg is al helemaal aangepast die is van een twee richtingsverkeer een eenrichtingsverkeer geworden. En voor een paar jaar terug zijn al een paar woning in onze straat plat gegaan voor de nieuwe stadshart en daar is een flat met er onder winkels voor in de plaats gekomen. 

Maar zoals ik op de laatste bijeenkomst van januari begreep moeten ze het ongeveer een jaar van te voren aangeven wanneer wij de woning moeten verlaten. En het doel van hun was dat ze in Juni 2012 wilden beginnen dus wanneer we moeten verhuizen weten we nog niet. 

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

oh dat is vervelend zeg, maar dan krijg je toch ook verhuisvergoeding? Mijn zusje heeft hetzelfde meegemaakt. En ik moet zeggen dat het daar erg snel is gegaan. Eerst zouden zij het laatste blok zijn, maar omdat iedereen in het blok waarin zij woonde al snel weg was, zijn ze binnen een jaar al in dat blok begonnen.

En ze moeten toch een andere woning voor jullie regelen? Wel een boel geregel zo om te verhuizen.

Chrissie

Wij krijgen ook een verhuispremie mee maar ik weet nu al dat we erbij inschieten en omdat je eerst wat in die "ruilwoning" moet investeren en dan kom je weer in je nieuwe woning en dan mag je helemaal opnieuw beginnen met inclusief de tuin. Ja ze gaan ook een andere woning voor ons regelen maar waar we terecht komen is nog maar de vraag? Hier in onze straat stroomt het niet zo door, de mensen bevalt het namelijk allemaal heel goed we hebben een "gouden" plekje we zitten vrij centraal van alles. De winkels zijn 5 minuten lopen van ons af,  we hebben water voor onze deur en naast onze blok, de school van de kinderen is op tien minuten lopen afstand willen we naar het bos zijn we er over ongeveer 10 minuten. En het blok waarin we wonen is heel gezellig iedereen praat  met elkaar heeft iemand een helpende hand nodig dan zijn we er voor elkaar er zijn twee gezinnen die er al meer dan 30 jaar wonen. Maar mijn ervaring heeft me ook geleerd dat als je eruit willen hebben je er echt wel uit krijgen of je een huur of koopwoning hebt dat maakt niets uit. De woningen vooraan in de straat waren allemaal koopwoningen en die zijn nu allemaal weg terwijl die mensen ook aan gaven dat ze niet wilden.

Maar het verhuizen op zich is al niet zo mijn ding, maar ik ben nu al langzaamaan spullen van zolder aan het halen en aan het weggooien dus er wordt nu al wel opgeruimd daar is dit wel goed voor ;D Ik wacht wel af wat er in september gaat gebeuren probeer niet te ver vooruit te kijken maar zorg nu wel voor een extra gevuld buffertje.

Kaatje

Wat je ook kan doen met de spullen die je van zolder haalt die je weggooit, die eerst op marktplaats zetten voor een week en dan alsnog weggooien. Misschien verdien je er nog wat aan ook.

Weet je al hoe lang je in die 'ruilwoning' ongeveer moet gaan wonen? Mijn zusje kon niet terug naar haar appartement, omdat doelgroep voor die woning veranderd werd en je 50+ moet zijn voor de veranderde appartementen.

Wel fijn dat je nu alvast een buffer kan opbouwen.

Freek en Jolanda

Hoe duurt het voor dat de nieuwe woning beschikbaar is en waarom gebruik je niet alles wat in het oude zit. Bijvoorbeeld de vloerbedekking, misschien zit er nog wat in de ruilwoning. Waarom neem je niet mee wat je kunt mee nemen.  Wat maakt het nu uit dat je in de ruilwoning als low-budget doet. Het is maar een idee.
Freek en Jolanda

Chrissie

In de "ruilwoning" moeten we ongeveer 2 jaar wonen voordat we de nieuwe woning weer kunnen betrekken. Maar hoe de nieuwe woning eruit gaat zien dat kunnen ze nog niet vertellen, we wachten maar geduldig af.

Ik ruim eerst de dingen op die echt weg kunnen en dan pak ik de spullen die ik marktplaats kan zetten en probeer ze te verkopen dus we zaten op dezelfde golflengte. ;) Het grappige is dat ik laatst mijn administratie van 20 jaar terug tegenkwam en mijn eerste loonstrookje van dat ik alleen woonde. Voor het ziekenfonds betaalde ik toen maar 25 gulden wat een verschil met nu. Had de neiging om het te gaan inlijsten :D

Chrissie

Wanneer de ruilwoning beschikbaar is weet ik niet, dat kregen we pas te horen als ze ook wisten waar ze begonnen te breken dan kwamen ze weer persoonlijk langs.

Ik wilde zelf ook niet teveel aan de ruilwoning te doen en zo veel mogelijk uit deze woning mee te nemen om zo de kosten te drukken.

peter

Quote from: Chrissie on May 22, 2011, 04:50 PM
Ik wilde zelf ook niet teveel aan de ruilwoning te doen en zo veel mogelijk uit deze woning mee te nemen om zo de kosten te drukken.

Heel verstandig!
Peter
Administrator Forum

marco

Quote from: Chrissie on May 22, 2011, 04:50 PM
Wanneer de ruilwoning beschikbaar is weet ik niet, dat kregen we pas te horen als ze ook wisten waar ze begonnen te breken dan kwamen ze weer persoonlijk langs.

Chrissie, De huur van een ruilwoning is toch niet duurder dan die van de vorige woning?

Marco en Bianca

Chrissie

Marco ik hoop van niet, maar bij de bijeenkomst van Januari en het gesprek van vorige week woensdag kreeg ik er geen antwoord op. Maar ik calculeer het wel alvast in maar ik zou het niet fair vinden.

Freek en Jolanda

Ik hoop voor je dat de huur gelijk of zelfs minder wordt. Een ruilwoning is niet altijd je van het.
Freek en Jolanda

Dick

Chrissie,

Laat je niet gek maken, misschien valt de huurprijs wel mee.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Chrissie,

In dit soort gevallen heb je ook rechten, ze kunnen je (volgens mij) niet zomaar opzadelen met een hogere huur. Daarnaast heb je recht op een verhuis vergoeding, maar dan moet je wel blijven zitten tot het laatste moment. En daar zit hem de crux, de meeste mensen willen zo lang niet wachtten en dat is alleen maar goedkoper voor de woningbouw, hoeven ze de vergoeding niet uit te keren.

Laat je niet gek maken door uit stellingen. Dat is een tactiek om je zo goedkoop mogelijk te "lozen".
In Rotterdam bieden ze

Chrissie

We zien wel wat er gebeurt, laat het gewoon maar op me af komen meer kunnen we niet doen, we blijven tot het einde zitten en geven de moed niet op.

Houdt rekening met bepaalde dingen zoals dat de huur van ruilwoning hoger wordt en dat ik toch altijd iets moet investeren in de ruilwoning dan valt het altijd mee als er niets van uit komt en ik het geld mag houden dan gaat het direct weer in de lening. Neem maar even het zekere voor het onzekere. Ik heb eindelijk weer vat op de lening hij gaat nu weer gestaag naar beneden en dat wil ik graag zo houden, doel is dat ik er nu weer afblijf dat moet lukken.