Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Chrissie, jij bent van de rentepercentages, toch?

De belastingdienst rekent 3% rente.
Wat betaal je bij je lening?
Je kunt een regeling aanvragen voor 12 maanden.

Is dat een idee?
Dan betaal je uiteindelijk het bedrag plus 3%.

tuthola

Chrissie, misschien zie ik iets over het hoofd maar snap je vraag niet helemaal aan de ene kant lees ik dat je ...de rekening...moet betalen en aan de andere kant krijg je nog terug....

Liefs

Kaatje

kan het zo zijn dat de rekening voor degene is die voor chrissie de belastingaangifte gedaan heeft is?

Chrissie

ooh wat dom, in mijn verwardheid hebt ik het per ongeluk verkeerd neergezet. Kan je zien als je overspannen bent en ik ben geknapt afgelopen donderdag dat het niet meer goed gaat. Sorry voor de verwarring. Zit nu alleen nog maar de huilen dag in dag uit.  Praat me iedere dag al moed in van morgen is het weer beter maar de psychologe is donderdag met spoed gekomen 's middags omdat ik vluchtneigingen heb en alle afspraken afzeg en ze zei het gaat niet meer beter je stroomt aan alle kanten over. Heb ontzettend veel tips gekregen zodat ik nu zoveel mogelijk rust krijg. Zit nu ook weer te janken omdat ik fout heb vermeldt zo ontzettend stom, het lijkt wel of het niet meer stoppen is dat huilen.

Ik bedoel de rekening van het bureau die mijn belastingpapieren invult die rekening moet ik betalen heb maar twee weken de tijd.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Kaatje

Chrissie, je bent niet dom! iedereen maakt fouten, dat is menselijk :) :)

Kun je het bureau niet om een betalingsregeling vragen?

tuthola

Nu begrijp ik het wat beter chrissie....geeft helemaal niet dat je in de war bent, is heel begrijpelijk en zoals kaatje al zei  zal toch wel wat te regelen zijn dat je het in delen kan betalen. Rustig aan meis  het was niet de bedoeling om je nog meer van streek te maken
met mijn vraag.

Liefs

Buster

Chrissie, spreek je lening aan.

Pak de draad weer op als je zonder tranen naar en scherm kan kijken.
Je kan nu onmogelijk goede afspraken maken.
Dat hoort.

Eerst jezelf op de rit.

geefnietop

Lieve Chrissie,

Ik vind het heel naar om te lezen dat je je zo verdrietig voelt. Ik hoop echt van ganser harte dat je je snel weer iets beter gaat voelen, de tranen stoppen en je met een glimlach de wereld weer tegemoet treedt. Ik weet zeker dat het je gaat lukken, ook al heb je daar nu dan niets aan, voelt waarschijnlijk anders.

Misschien komt het doordat je je genoodzaakt voelde om de schuldenmeter weer iets te doen stijgen? Voelde het misschien als falen voor je? Maar dat is echt niet zo. Moet jij eens zien hoe goed je het allemaal hebt gedaan!!! Vergeet dat niet, je kwam van heel ver en nu is het te overzien, het einde is in zicht. En soms gebeuren er dingen waar je niets aan kunt doen, zijn er dingen die nu eenmaal even noodzakelijk zijn en moet je een keuze maken die misschien niet leuk voelt en je eigenlijk niet zou willen, maar ja de weg heeft soms wat hobbels. Ik hoop echt dat je je snel weer vrolijker voelt.

Liefs geef niet op

Chrissie

Ik geef later even even weer antwoordt ik heb ontzettende hoofdpijn en een ongelovelijke stijve nek. Sorry maar ik wil toch nog graag iets tegen Tuthola zeggen je hebt een normale vraag gesteld, voel je niet schuldig alsjeblieft, je hebt niets verkeerd gedaan ik kan gewoon niets meer hebben. Neem jou totaal niets kwalijk.

liefs

Chrissie

Lieve Geefnietop,

Dank voor je lieve bericht het doet me heel goed!

Ondanks dat aan alle kanten me de moed in schoenen zakt blijf ik doorvechten pep me telkens met de woorden op van over een paar weken of paar maand gaat het weer beter. Je hebt het voor jaren terug ook gered dus dit ga je ook redden!

Libra

Lieve Chrissie,

Quote from: Chrissie on Mar 23, 2013, 08:35 AM
Zit met een keuze en welke is de beste? Weet het even niet? mijn hoofd staat er ook niet naar eerlijk gezegd!
vraag me af waar jullie voor zouden gaan?

Mijn spaargeld staat op nul, dus daar kan ik niets meer wegtrekken. nu zit ik af te wegen of ik ga vragen of ik het ingedeeltes mag betalen die rekening of het toch nog van de lening ga doen. En welke is nu de beste keuze ??? Zie ik misschien iets over het hoofd?

Hoe moeilijk ook, maar de enige die hier echt antwoord op kan geven ben jijzelf!!

Heb je ruimte in je budget om deze rekening in gedeeltes te betalen?
Dan zou ik zeggen "doen"!!
Alleen al vanwege het feit dat jouw grootste "hangijzer" de lening is.
Het is duidelijk dat als het een keer niet zo loopt zoals dat jij in eerste instantie gedacht had, je er gewoon heel veel moeite mee hebt, hier heel verdrietig van wordt, maar, erger nog, dat het je nog meer overspannen maakt dan je al bent.

Aan de andere kant, zit die ruimte niet in je budget, laat het dan los en betaal die rekening met behulp van de lening.
Alleen......, ga jezelf dan niet om je oren slaan omdat je dan misschien een maand later van die lening af bent!!

Maar ook ik zeg "kijk eens waar je vandaan gekomen bent!"
En als laatste geruststelling voor jou: als je straks wel een flink bedrag terugkrijgt van de BD, dan zou je dat ook (voor een deel) kunnen gebruiken om af te lossen.
Dan kun je de in jouw ogen verloren gegane tijd in 1 klap inhalen!

Maar nogmaals, het is en blijft jouw keuze.
Laat je niet gek maken, lieve dame!!

Heel veel liefs
:-*

Chrissie

Libra, mijn verdriet heeft niets met de schulden te maken ik heb geknapt om hele andere dingen. ;)

Maar ik heb het van de lening gehaald omdat ik niet de moed heb om een regeling te treffen alleen al het vragen is me al teveel heb toch gisteren en vandaag een paar maal de telefoon in de hand gehad maar het lukt gewoon niet. Een simpel belletje naar een huisarts voor een afspraak voor mijn vader of naar de woningbouw om iets te laten repareren is een hele hoge drempel voor me geworden. Heb hier nooit last van gehad pakte altijd alles direct aan, ben hier voor een paar maand terug mee begonnen alleen was het toen nog niet zo erg als nu.

Natuurlijk baal ik dat die schulden weer stijgen want je vecht toch ergens voor en het schijnt ineens verder van je weg te drijven. Je wordt weleens keer zat van die schulden er mag ook weleens een keer een einde aankomen! Je moet je toch steeds blijven motiveren en dat is niet altijd gemakkelijk als je het alleen maar ziet stijgen maar er zal heus wel weer een goede tijd komen dan zakken ze wel weer!

Libra

Quote from: Chrissie on Mar 25, 2013, 10:23 PM
Libra, mijn verdriet heeft niets met de schulden te maken ik heb geknapt om hele andere dingen. ;)

Dat begreep ik, lieve Chrissie! ;)

Het was meer dat ik bedoelde dat deze zorgen er nog weer even extra bovenop komen!

Fijn om te lezen dat je voor jezelf een "leefbare" oplossing hebt gekozen en gevonden.
En inderdaad, hoe vervelend ook als je na alle moeite die je hebt gedaan om die nare schuldenmeter naar beneden te krijgen, diezelfde meter toch weer op ziet lopen, kan het niet anders zijn dan dat het 0-punt echt eens bereikt wordt.

Dat je die meter af en toe helemaal zat bent is volkomen begrijpelijk!
En dat het heel zwaar is om jezelf elke keer weer te motiveren ook!
Maar je hebt het en je doet het gewoon zo goed!

Nu deze zorg uit je haar is (hoe vervelend de manier waarop ook is), kun je je nu weer even volledig richten op wat echt belangrijk is, namelijk jezelf!
Pas heel goed op jezelf lieve dame!
Er is namelijk maar 1 Chrissie en die is vele malen belangrijker dan al het geld van de wereld!!

Heel veel liefs en een hele dikke beterschapsknuffel!
:-*

Buster

Chrissie,

Ik moest zo denken aan een bericht dat Libra je eens eerder heeft gestuurd.

"Wat heb je eraan als de meter op 0 staat en Chrissie ook?"

Heel veel liefs en beterschap

Knibbel

Lieve Chrissie, ik kan me voorstellen dat je wel eens zin hebt om flink tekeer te gaan. Zeker als je het idee hebt dat het licht aan de andere kant van de tunnel nog zo ver weg is. Maar langzaamaan kom je er wel, en niet alleen wat jouw schulden betreft. Als ik zie wat je allemaal doormaakt en presteert, voor je kinderen, je vader, je familie. Meid, ik vind je een kanjer. Hou vol, het zal niet iedere dag gemakkelijk gaan, maar geniet van alle momenten dat het goed gaat en jij je vrij en gelukkig voelt. Put daar je energie uit. Het komt goed.

Heel veel liefs en een dikke knuffel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron