Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Het spijt me dat ik wat minder reageer naar jullie dit heeft er niet mee te maken dat ik het niet wil maar het lukt me op het moment niet zo goed. Zodra het weer lukt kom ik bij jullie allemaal even weer aanschuiven.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Lieve Chris,

Je zit weer in de lift naar beneden!
Doe maar lekker rustig aan. Wij lopen, net als jij niet weg.

Hou vol!

Libra

Lieve Chrissie,

Niets moet en alles mag!!

Neem jij maar lekker de tijd voor alles wat jij nodig hebt!

Heel veel liefs.
:-*

Knibbel

Heel veel liefs Chrissie en een warme knuffel van mij  :-* :-*

Knibbel
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Wat even een dagje voor onze zoon moest worden in de binnenstad dat hij nieuwe kleding en schoenen kreeg is uitgedraaid op een flinke hap uit het budget. Onze dochter heeft een bril nodig, maar zij niet als enige ik heb ook een nieuwe nodig mijn rechteroog is beter geworden maar de linker is een stuk slechter geworden krijg nu een bril met cilinders erin. Gelukkig kreeg ik een vergoeding van de zorgverzekering dus dat scheelde nog wat maar ben me wel het apezuur geschrokken vandaag was me wel een rib uit mijn lijf. :o

Aan de ene kant zinkt me nu nog meer de moed in de schoenen of we die nul wel bereiken maar aan de andere kant zeg ik steeds tegen me zelf komop laat je hier niet door ontmoedigen het komt allemaal wel weer goed. Alleen moet ik nu wel weer puzzelen hoe ik dit allemaal weer recht brei. ::)
Heb maar besloten het eerst op zijn beloop te laten wie weet komt die pot met goud nog wel aanwaaien ;) niet dat ik daar in geloof :(

Knibbel

Lieve Chrissy, wat vervelend nu weer dat je zoveel geld moet uitgeven aan nieuwe brillen. Ja, kinderen, kinderen kosten geld, soms wel veel geld. En brillen kunnen inderdaad ontzettend duur en zeker wanneer je het geld niet kunt missen hiervoor.

Ik weet niet hoe dat bij jouw opticien is, maar die van ons heeft voor zijn klanten een soort regeling gecreeerd. Mensen met lenzen of brillen kunnen bij hem kiezen voor contante betaling of via die speciale regeling. Daar zit dan tevens een verzekering bij dat indien de lezen kwijt raken of de bril kapot gaat of dergelijks voor de tijd dat ze vervangen moeten worden, je voor de helft van de prijs nieuwe lenzen krijgt of de bril vervangen wordt. Ikzelf betaal iedere maand 20 euro voor lenzen met gratis bijbehorende vloeistof, en heb er verder geen omkijken meer naar. Je krijgt vanzelf oproep wanneer lenzen of bril vervangen moeten worden en je hoeft dan niets contant af te rekenen.

En die nullijn ga jij zeker halen, je komt er wel ondanks alle onverwachte tegenslagen. Je doet het gewoon geweldig goed, Chrissy.

Die pot goud, daar zit ik ook op te wachten!!!  ;) Als ik hem tegenkom stuur ik hem jouw richting op....

Heb je toch nog kleren kunnen kopen voor je zoon?

Liefs......

Chrissie

Lieve Knibbel, in dit geval zijn de kinderen heel goedkoop mijn bril is bijna drie maal zo duur als die van mijn dochter  mijn glazen zijn zo ontzettend duur 600 euro en dan moest de montuur er nog overheen. Maar ik heb geen keuze als ik alles goed wil blijven zien, lezen en mijn hobby wil blijven beoefenen dan zal ik wel moeten.

Voor 11 jaar terug heb ik mijn lenzen ingeruild voor een bril om zo de kosten te drukken. Vlak daarna kwam die regeling in het leven maar dan ben je er niet meer mee bezig en toen was ik ook nooit zoveel kwijt voor een bril maar dan was het ook alleen voor mezelf nu komt mijn dochter erbij dus wordt het een ander verhaal. Nu kan ik er weleens  over nadenken dit is wel een hele grote hap ineens ben nu 1000 euro kwijt voor mijn dochter en mezelf. Maar ja het is voor een goed doel zal ik maar zeggen je ogen zijn een belangrijk goed!

We hebben nog wel kleding en schoenen voor mijn zoon gekocht hij had dat nodig daar kon ik gewoon niet onderuit en hij mag er gewoon niet onder lijden dat die schulden er zijn. Heb mijn verstand gewoon op nul gezet en gezegd ik zie wel hoe ik het oplos. Het kereltje was zo ontzettend blij met alles en mijn dochter tevreden met haar eerste bril wat wil een moeder hart nog meer :)
Ja een schip vol geld  ;D ;D  als die zou langs varen dan gaf ik iedereen op het forum ook een deel ;)

Knibbel

Lieve  lieve Chrissie, ik schoot echt even helemaal vol door jouw reactie. Wat ben je een lieve, zorgzame moeder. Jouw kinderen boffen met zo'n kanjer als jij. Ik heb ook vaker, toen mijn kinderen klein waren de keuze moeten maken, wat gaat voor mijn kinderen of mijn bankrekening?

Het is inderdaad en flinke smak wat jouw bril kost, ik hoop dat je een redelijk bedrag terugkrijgt van je zorgverzekeraar.

Veel liefs en ik ga voor je in het kraaiennest klimmen, wie weet zie ik wel een schip vol geld in de verte.....  ;)

Libra

Lieve Chrissie,

Wat een nare tegenvaller weer! :(

Aan de andere kant, je geeft het zelf ook al aan, het zijn gewoon dingen waar je niet onderuit komt en tja, goed kunnen blijven zien is heel erg belangrijk!

Ook ik ben ervan overtuigd dat je dit weer te boven komt.
En die "pot met goud"?
Die gloort al aan de einder, want dat is de 0-lijn die jij zeker gaat halen!!

Dus zeg ik nu ook tegen jou: *het komt wel goed, schatje*!!
Niet omdat dit even makkelijk gezegd is, maar puur omdat je al zoveel bereikt hebt en je zo'n kanjer bent!!

En laten we wel wezen, de blije gezichten van je kinderen maken alles weer goed!
En dat je een heel warm moederhart hebt was allang al duidelijk.

Hou vol lieve dame!
Jij komt er wel!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel.
:-*

Chrissie

Vanmorgen tijdens een boswandeling kwamen ineens de idee

Buster

Ik zeg niks,...  ;D ;D

Lieve Chris, als dit voor jou goed voelt en je familie het er mee eens is dan heb je de juiste beslissing gemaakt.

Even praktisch vraagje; zijn de school spullen nu wel binnen? 

Dikke knuf en nu, hup naar je bed (net als ik trouwens)

Chrissie

Weet al wel de globale kosten, bij

Chrissie

Vanmiddag even de schade opgenomen de lening heeft een "schade" deuk opgelopen, we zijn van

Chrissie

Saldo                         Rente

januari               

Chrissie

Zit met een keuze en welke is de beste? Weet het even niet? mijn hoofd staat er ook niet naar eerlijk gezegd!
vraag me af waar jullie voor zouden gaan?

De belastingpapieren zijn over 2012 ingeleverd, nu moet ik de rekening  betalen en dat lukt nu dus even niet. Aan de ene kant wil ik lening niet hoger hebben vind dat zo jammer, maar aan de andere kant heeft de belastingdienst een fout gemaakt met onze belastingpapieren over 2011 dus er zit nog steeds iets in het vat. Als ik beiden 2011 en 2012 in