Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

QuoteWij hebben nog twee deurwaarders openstaan, die vallen bij ons onder de vaste lasten.
Het is zeg maar een abonnement die we niet op kunnen zeggen.
Hij moet elke maand betaald, net als alle andere vaste lasten.

Heel herkenbaar, toen ik nog de wehkamp, otto, visa card , roodstand en de lening had,  toen heb ik de wehkamp, otto en visa card ondergebracht in de roodstand en lening omdat alles niet in de lening wou, dat voelde ook als abonnementen aan maar heb ze ook altijd als schuld gezien. Door het als een schuld te zien die ik graag op nul wilde hebben bleef ik gemotiveerd. Nu heb ik een lening ik zie hem ook wel als een lening maar tevens als een schuld want door hem als een schuld te zien blijf ik weer gemotiveerd zie ik hem alleen als lening dan bereik ik die nul niet dan stop ik direct met alles dat weet ik nu al. En dan moet ik Sacredfour gelijk geven in een doorlopend krediet dan los je hem niet af. Een doorlopend krediet kan een beste valkuil zijn omdat je gewoon weer op kan nemen. Daarom blijf ik hem als schuld zien dan weet ik gewoon het komt wel goed. :)

En af en toe ben je wel eens heel klaar met die schulden vooral als je een stap vooruit hebt gedaan en je moet weer 2 stappen terug dan zeg je weleens rot schulden maar dat heeft toch iedere schuldenaar of niet? Vind het toch best een pittige karwei moet ik eerlijk zeggen. Maar we komen er wel is het niet linksom dan wel rechtsom... we geven de moed niet op!

Maar ik vond het verder wel een goede tip vandaar ik hem hier neerzette wie weet hebben er toch nog mensen baat bij dat was mijn motto!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Weet je,.. ik ben het wachtten zat!

We zij nu zo'n 5 jaar an het afbetalen en door omstandigheden kan daar gerust nog eens 3 jaar bij.
Tuurlijk ben ik dankbaar dat we inmiddels zoveel "krediet" hebben opgebouwd bij de laatste 2 dat ze dat geduld wel hebben. Ze zijn allang blij dat we betalen, denk ik  :(

Kijk, nu is de situatie zo dat we vanwege het gebrek aan werk gewoon zo zuinig moeten leven dat een hoop lol eraf is. En nou waren we al gewend dat we van weinig lol een heel leuk leven hadden, maar zelfs DAT kan niet meer.

Ik kon afgelopen maand niet naar de pensionering van mijn vader, ook niet naar die van mijn oude baas en mentor.
In 2010 overleed een van mij beste vriendinnen, ik was er niet bij, heb geen afscheid kunnen nemen. Dat soort dingen, DAAR word ik af en toe moedeloos van.
Om dan steeds maar weer lachend de creativiteit ertegenaan te gooien, jezelf op te rapen en weer door te gaan.

Ik prijs me gelukkig met de motivatoren die ik om me heen heb. Want al doe ik de administratie en zorg dat de aflossingen betaald worden en we elke avond lekker eten van een klein beetje geld. Ik heb een legertje aan mensen om me heen die zorgen dat ik dat volhoud. 

Kan me niet voorstellen hoe je dat red in je eentje,...  :-[

Chrissie

Ik begrijp je zo goed Buster! :-* :-*

Mijn drijfveer was en zijn de kinderen altijd geweest , uit hun heb ik ook heel veel kracht kunnen halen en die strijd dat we die afgrond maar voor bleven ben zo ontzettend vaak bang geweest dat we het niet zouden redden je slaapt op een gegeven moment gewoon niet meer. Verder heb ik mijn blik altijd op oneindig gezet en die nul voor de ogen gehouden en mijn gevoel afgesloten voor sommige mensen/dingen, dus een muurtje rond me gebouwd uit zelfbescherming en alleen maar puur op mijn verstand gedraait mijn gedachten gingen altijd van en nu nog ik mag niemand mee in de ellende slepen ik ben degene die het kan stoppen dus ik moet het stoppen! Tot nu toe lukt het me nog steeds maar....

Sinds vandaag denk ik ook maar een beetje in de regenboog met als overwinning aan het einde die bekende pot goud! Die pot goud zal er niet staan geld net zo min en dat hoef ik ook niet maar ik steek wel tig vlaggen uit als ik het einde bereik!  Niemand is de dupe geworden en mijn missie is geslaagd!

Buster

Lieve Chris,

Je moet me toch eens uitleggen,....
Sinds februari 2007 was je hoogste stand sinds de invoering van je schuldenmeter;

tuthola

Lieve Chrissie ...ik kan aan Busters woorden niets meer toevoegen....je hebt het heeeel goed gedaan en kan met recht trots op jezelf zijn  :-*

Chrissie

Laatst waren er al anderen die het zeiden maar ik sluit me bij hun aan jullie weten wel mensen stil te krijgen en te raken  :-* :-*

QuoteLieve Dame, je hebt in je eentje want daar komt het wel op neer

Buster

Quote from: Chrissie on Feb 07, 2013, 06:27 PM
,....zag ik meer rode cijfers dan zwarte cijfers dus dat ging hem niet worden heb de zaak maar weer terug gedraaid. Dan denk ik weleens kom ik er in godsnaam wel uit dan komt die afgrond voorbij en het lijkt net of het steeds moeilijker gaat, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. En het nieuws met zijn slecht nieuwsberichten kan ik niet eens meer aan horen,.....

Chris dat maakt je mens.

De zwaarste schulden zitten tussen je oren.
Je voelt de druk elke dag.
Het is altijd lastig om positief te blijven kijken als er vel negativiteit om je heen is.
Wat bij mij hielp; ik keek even geen journaal meer.
Geen programma's die het w

Chrissie

Quote[....zag ik meer rode cijfers dan zwarte cijfers dus dat ging hem niet worden heb de zaak maar weer terug gedraaid. Dan denk ik weleens kom ik er in godsnaam wel uit dan komt die afgrond voorbij en het lijkt net of het steeds moeilijker gaat, maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. En het nieuws met zijn slecht nieuwsberichten kan ik niet eens meer aan horen,.....

Ik gebruikte steeds de tekst van de maatschappelijkwerkster  je angst houdt je alert dan zakt het zware gevoel ook sneller nu voeg ik jou tekst erbij van hoeveel ik al heb afgelost in totaal dat is een geweldige stimulans en de kinderen. Sluit ook dezelfde dingen als jou af buster laat dat negatieve niet toe je moet positief blijven volgens mij kan je het dan alleen redden.

QuoteSchiet je al wat op met je ondersteunende gesprekken?

Ja ja er komt eindelijk lucht / overzicht in en van alle kanten komt er nu beweging in. Heb nu ook medicijnen voor een te hoge bloeddruk loop niet meer steeds de marathon van New York eindelijk zijn de hoofdpijnen  ook beter te harden en dat voelt toch zo geweldig  ;) Heb een tijdje valeriaan gebruikt ter ondersteuning die heb ik laatst aan de kant gegooid vind dat ik het nu weer zelf moeten kunnen moet er toch zelf mee klaar komen!

Laatst heb ik onze tuin vetbollen neergehangen voor de vogels en een bakje met voer en water neergezet vanmiddag zaten er vogels aan te eten heb heel lang gewoon aan de eethoek gezeten om daar van te genieten. 's Morgens voor het aankleden ga ik eerst van die mooie luchten genieten kan dan ontzettend lang voor het raam staan. Het is maar iets kleins maar toch... denk dan toch vaak wat is de natuur toch mooi op verschillende manieren..

Buster

hihihi,

In gedachte zie ik je zo zitten, met een kop thee.
Beetje kijken en genieten van de rust,....

Het is goed om te lezen dat niet alleen de meter naar beneden gaat maar ook tussen de oren omhoog.

Ik maak een diepe buiging voor je ;)

Knibbel

QuoteJa ja er komt eindelijk lucht / overzicht in en van alle kanten komt er nu beweging in. Heb nu ook medicijnen voor een te hoge bloeddruk loop niet meer steeds de marathon van New York eindelijk zijn de hoofdpijnen  ook beter te harden en dat voelt toch zo geweldig  ;) Heb een tijdje valeriaan gebruikt ter ondersteuning die heb ik laatst aan de kant gegooid vind dat ik het nu weer zelf moeten kunnen moet er toch zelf mee klaar komen!
Het is natuurlijk positief om de regie over je leven in eigen handen te nemen, maar lieve Chrissie let je wel op dat je jezelf niet voorbij loopt. Je gezondheid is ook erg belangrijk en als het nodig is of als je het moeilijk hebt moet je gewoon gebruik maken van iedere ondersteuning die je kunt krijgen, al is het maar tijdelijk. Het is geen teken van zwakte, integendeel, je hebt al bergen verzet en je staat er toch maar. Pluimpje!!!

Quote's Morgens voor het aankleden ga ik eerst van die mooie luchten genieten kan dan ontzettend lang voor het raam staan. Het is maar iets kleins maar toch... denk dan toch vaak wat is de natuur toch mooi op verschillende manieren..
Heerlijk toch. Er is zoveel moois om ons heen. Ik merk, nu er wat meer rust in mij komt, dat ik ook de rust heb om van kleine dingen te genieten.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Vlinder307

Ik heb hier maar 1 woord voor momenteel en dat is...

RESPECT!!

Dit wil ik ook behalen.....

Dikke knuff xxxx

Chrissie

Lieve El,

Je hebt helemaal gelijk dat een goede gezondheid ook heel belangrijk is en ik zie het totaal niet als zwakte om hulp te vragen zo sterk ben ik niet, ben maar een gewone simpele huisvrouw die niet alles alleen kan, ik ga nog steeds naar de psycholoog van team 290 (Alzheimer) dat blijft doorgaan. En tegen de tijd dat mijn vader in het verpleegtehuis gaat wonen neem ik weer even valeriaan om die periode beter door te komen zie daar als een boom tegenaan. Maar de psycholoog houdt het ook goed in de gaten want het kan ook zo maar zijn dat ik andere medicijnen krijgen dat ik toch stabieler blijf rond de tijd dat mijn vader gaat verhuizen.

Libra

Lieve Chrissie,

Wat fijn om te lezen hoe goed je er op dit moment weer instaat!!

En inderdaad, af en toe eens even omkijken naar waar je vandaan gekomen bent, kan een wereld van goed doen!
Juist als je al zo'n tijd volgens een strak regime en budget geleefd hebt, kan er een moment komen dat je het gewoon even niet meer ziet zitten.
Zeker ook als je daarnaast nog eens alle "extra's" erbij krijgt die jij op je bordje hebt gehad.

Juist daarom is het ook zo fijn om te lezen dat je (weer) kunt genieten van de kleine, maar o zo mooie en waardevolle dingen.
De natuur geeft ons niet alleen het leven in al z'n mooie facetten, maar ook energie.
Op het moment dat je daar weer oog voor hebt, krijg je de energie er gratis bij! ;)

Heel fijn weekend en heel veel liefs!
:-*

lotte

Quote from: Chrissie on Jan 22, 2013, 07:08 PM
Ik kom weer even aanschuiven...

saldo                                rente
december 2012         

Chrissie

een update:

Saldo                            Rente

Januari