Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

lotte

lieve dame,
een diepe buiging van mij voor jou, geweldig om te lezen hoe je die dalende lijn weet vol te houden, met de verhuizing en alles wat daar bij komt kijken.
we weten allemaal, dat er dan zoveel verleiding is om toch even net die paar dingen extra te doen... en dit, en dat en ga zo maar door.
Maar ondanks dat, ga je gewoon door met aflossen! complimenten

liefs

L

Chrissie

Van harte welkom Devilken, dank je wel, doordat je hier op dit forum aan het lezen en schrijven bent  heb je een HELE grote stap gezet en gewonnen. Je steekt je hoofd niet in het zand maar gaat de strijd nu aan met de rot schulden dus het komt wel goed, voor jou en je vriendin gaat straks ook weer de zon schijnen let maar op!

Lotte,Ik merk toch wel dat we ondanks dat we een verhuispremie hebben meegekregen dat ik sinds deze week enorm de kriebels heb of we daar mee uit komen we hebben eerst 80 procent meegekregen en deze week leveren we de sleutels van de oude woning in dan krijgen we de rest. Zet nu ook weer de rem erop en trek de broekriem weer aan want ik werd niet vrolijk van het geld uitgeven. Die stomme rot schulden blijven toch enorm overheersen, volgens mij kan ik niet meer normaal denken ??? vorige week heb ik
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Quote from: Chrissie on Oct 24, 2012, 09:58 AM
Zet nu ook weer de rem erop en trek de broekriem weer aan want ik werd niet vrolijk van het geld uitgeven. Die stomme rot schulden blijven toch enorm overheersen, volgens mij kan ik niet meer normaal denken ??? vorige week heb ik

Chrissie

QuoteEn als je dat gevoel nou alleen had rondom je verjaardag ofzo, maar nee...ook bij de meest noodzakelijke dingen. Als je dan eenmaal overstag bent dan blijft altijd de angst dat je het een week later veel goedkoper tegenkomt.

Buster, dit is ook zeer herkenbaar!

Bloem2

Chrissie, je doet het hartstikke goed en het jaar is nog niet eens voorbij!
Volgens mij houdt jij alles dusdanig in de gaten dat er nauwelijks verrassingen kunnen zijn.
Is het ook niet zo: je hebt nog niets van die 20% restbedrag uitgegeven toch?
D

Chrissie

Ik durf haast geen afspraken meer te maken Bloem of ik vergeet ze of heb ze verkeerd genoteerd. :'(
Waarom heb ik dit wat is er in godsnaam aan de hand met me ??? :'( :'(
Probeer positief te blijven maar...
Ik ga voor mijn gevoel ook steeds slomer ben soms niet vooruit te branden ben nu ook snip en snip verkouden en ben net een zeehond en heb een stem die in mijn tenen zit.

Als het goed is dan komt de woningbouw maandag voor de inspectie en als die de woning goedkeuren dan krijgen we het laatste geld, daar is nog niets van gebruikt durf gewoon geen speciale stappen te nemen wil jou dus vragen of je mee kan kijken zodat dat nog wel goed gaat.

Bloem2

Chrissie,

Ik vind het helemaal niet zo raar dat het overloopt bij jou!

Kijk eens achterom naar de weg die je al bewandeld hebt qua geld,
je staat nu op tweederde. Nog een klein stukkie te gaan, ik zie het lichtje al..

Vervolgens krijg je de zorg voor je vader op je schouders

Chrissie

Dank  Bloem  :-*

Ik neem nu een asprine en kruip mijn bed in heb het gehad voor vandaag. Hoop me morgen weer beter te voelen, dat ik alles weer wat zonniger zie.

peter

Peter
Administrator Forum

Buster

Nou dan mag jij deze ook wel,...

tinkelbel

Chrissie,

wat vindt je ervan om, net als Kaatje, een brief aan jezelf te schrijven? Persoonlijk vind ik het een geweldig initiatief en lijkt het me zeer verhelderend te werken!

en als je deze hier post krijg je positieve feedback en dat geeft jou weer een enorme boost :D

Denk er 'ns over na......

Alle beterschap en.....morgen gezond weer op ;)

Bloem2

Kaatje

Beterschap Chrissie, knuffel voor jou!
En mocht je het idee van Tinkelbel gaan uitvoeren, dan kan ik alleen maar zeggen doe het vanuit je zelf, vanuit je eigen hart en ga niet nadenken wat je opschrijft, maar ga gewoon zitten schrijven. Dat is hoe ik het gedaan heb. en ondanks alle tranen bij mij lucht het wel op een of andere manier op. heel fijn.

maar eerst rust en slapen en zorgen dat je voldoende vitamientjes binnen krijgt!!

Libra

Beterschap en sterkte lieve Chrissie! :-*

Neem jezelf maar even goed in acht en ziek maar goed uit!!

Heel veel liefs!

tinkelbel

Hoi Chrissie,

Ietsje beter vandaag ??? ???