Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Bloem2

:D Jouw topic heeft nu 30.000 vieuws !  Gefeliciteerd

Libra

Wat heerlijk Chrissie dat het zo goed gaat!
Zelfs ondanks de verhuizing!! ;D

Diepe buiging en een hele dikke knuffel voor jou!! :-*

Liefs

lotte

kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers...
je bent super goed bezig!

Chrissie

Ik hoop dat hier klussers in ons midden zijn die ons even op weg kunnen helpen aangezien ik geen geld over de balk wil gooien. Deze krent denkt aan haar portemonnee  ;D

De stukadoor heeft drie slaapkamers voor ons gepleisterd en we hebben zijn raad opgevolgd om eerst voorstrijk over het pleisterwerk te smeren en dan pas te gaan witten. Maar ondanks het voorstrijk blijft het witsel niet zitten het loopt er spontaan weer af. Heeft iemand tips voor ons?
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Ja Chrissie, ik weet wel wat je daar tegen kunt doen. Er is een speciaal spulletje voor wat schilders gebruiken en voor een goedkopere, maar wel goede variant kun je wel terecht bij Gamma of de MultiMate (denk ik).
Maar dat moet ik morgenochtend dan eerst even aan mijn zwager vragen en dan kom ik er zo snel mogelijk morgen op terug.

Libra

Chrissie heb het even nagevraagd voor je, maar normaalgesproken zou dit niet mogen gebeuren.
Op een versgestucte muur wordt eerst voorstrijk aangebracht zodat je het in principe maar 1 keer hoeft te schilderen en dat het dan dekkend is.

Nu bestaat het vermoeden dat het stucwerk nog niet droog genoeg was.
Voor 1 cm stuc staat een droogtijd van 2-3 dagen. En eerder 3 dagen als het regenachtig weer is.
Als je de voorstrijk aanbrengt voordat de muren goed droog zijn, krijg je het effect van water op water en hecht de verf niet.

Ik weet natuurlijk  niet wanneer de muren gestuct zijn en hoelang deze droogtijd gehad hebben.
Als dat tekort is geweest is er maar 1 oplossing: overdag verwarming aan op 20 graden en de ramen allemaal tegen elkaar openzetten. Einde van de middag ramen dicht en de verwarming op 18 graden 's nachts laten draaien.
Op het moment dat je 's ochtends geen condens meer op de ramen hebt is het stucwerk droog en zul je nu waarschijnlijk kunnen volstaan met nog 1 laag verf aan te brengen.

Succes!!!

Bloem2

Ach Chrissie, wat sneu dat alles er weer afloopt. Dat is werk voor niets en zonde van je materiaal (wel een mooie witte vloer die geen bedekking meer nodig heeft?).
Het is al bijna einde maand. Spannend allemaal, hou je goed!!

Chrissie

Libra bedankt voor je antwoord,  de slaapkamer waar mijn man wilde starten (gisteren) met witten  was vorige week maandag al klaar. Vanmiddag ben ik naar de Gamma geweest om tape voor het afplakken te halen en heb daar ook advies gevraagd en hun zeiden hetzelfde als jou dus eigenlijk  had die al droog moeten zijn, de stukadoor heeft zelf maandag nog gekeken omdat hij nog even bij ons was voor de laatste slaapkamer en vond hem droog maar ik heb vanmiddag dus gevoeld en op bepaalde plekken voelt het anders aan en zonet heeft mijn man gekeken en die zei ook het is nog steeds niet helemaal droog. Nu krijgt de slaapkamer een lekker warm straal kacheltje bij zich staan en dan proberen we over paar dagen maar of het lukt. We zijn nu weer gedegradeerd naar beneden :D

Bloem het einde van de maand redden we niet maar we hebben gelukkig de tijd tot 1 november om onze oude huis te verlaten en schoon achter te laten en het nieuwe te betrekken , dus we hebben nog even. We proberen nu rond mijn verjaardag dat is over ongeveer twee weken er te zitten maar of het lukt??? We zullen zien.

Bloem2

Succes Chrissie, in gedachten steken we allemaal onze handen uit de mouwen en klussen we met je mee  ;D :D ;)

Buster

Precies Bloem, geef dat plakband maar door, dan begin ik alvast met de stopcontacten!

Chrissie

In gedachten heb ik jullie bij me, gezellig, en dat geeft me vleugels!

Nu niet direct gaan denken dat ik door het verven en witten zo high van de lucht wordt dat ik echt ga vliegen ;D  ;D  Sta nog steeds met beide benen op de grond!

lotte

Quote from: Chrissie on Sep 29, 2012, 09:00 AM
In gedachten heb ik jullie bij me, gezellig, en dat geeft me vleugels!

Nu niet direct gaan denken dat ik door het verven en witten zo high van de lucht wordt dat ik echt ga vliegen ;D  ;D  Sta nog steeds met beide benen op de grond!

is wel goedkoop high worden  ;D ;D ;D

Ik vind het heerlijk om al je verhuisberichten te lezen. Wat moet jij straks een opgeruimd gevoel hebben.
Het is je gegund dame!
Liefs
L

Buster

Humor is onbetaalbaar!

Wel even opletten, je bent daar nog een stukje vergeten  :D

Chrissie

Dat stukje heb ik voor jou laten zitten ;D

Vlinder307

Wijsneuzen!! Haha ik geniet ff.chrissie succes!! Xxx