Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

Hoi Chrissie,

Soms hebben wij ook dit gevoel, het lijkt wel of we schuldenmoe aan het zijn worden. Alles wordt teveel of lijkt heel snel teveel.

Groetjes

Freek en Jolanda
Freek en Jolanda

Chrissie

Vanmorgen heb ik nadat ik de kinderen naar school had gebracht mijn administratie te voorschijn gehaald en heb er geprobeerd rustig voor te gaan zitten. Maar lijkt wel of ik weer aan het begin van schulden en overspannenheid sta want na ongeveer 10 min. tot 15 min. moet ik gewoon stoppen dan krijg ik knallende hoofdpijn en zie ik het gewoon niet meer de getallen dansen gewoon voor mijn ogen. Dus ik kan nog steeds niet zeggen of het goed zit. Waar ik wel al uit ben dat ik van huishoudrekening minstens 150 euro weer naar de betaalrekening moet boeken en als het bedrag wat ik automatisch spaar morgen op de spaarrekening staat kan ik ook weer direkt terug boeken naar de betaalrekening. Ik heb alles maar direkt weer genoteerd en ga vanavond proberen het controleren of ik goed zit. Morgen probeer ik de rest van de administratie af te maken. Heel af en toe bekruipt me het bange gevoel door dat ik zo warrig ben of ik het wel eruit krijg? Ik heb gevoel dat ik zoveel fouten op het moment maak dat ik nu heel erg bang dat ik nog meer over het hoofd ga zien.

Vanmiddag ga ik maar een eindje fietsen om mijn hoofd proberen leeg te maken en ik eet nu veel meer fruit en groenten in de hoop dat die verwardheid een beetje oplost.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Chrissie,

Je hebt de betalingen van april al gedaan toch?
Laat het even rusten.
Luister naar je lichaam, teveel is teveel.
Je krijgt niet voor niks hoofdpijn.
Maak even gebruik van het feit dat je de zaken al goed op orde hebt, dat je je deze tijd kan permitteren.

Chrissie

Vanmorgen heb ik pas alles gecontroleerd en het viel eigenlijk allemaal best wel mee het spaargeld hoefde niet eens overgeboekt te worden, zat met 1 rekening in de verkeerde maand (juni) Ik ga alleen mijn huishoudgeld 150 euro zometeen overboeken en dan loopt alles weer zoals het hoort. Doordat ik op de betaalrekening de roodstand heb geblokkeerd moet ik steeds bij de pinken blijven ik heb bewust die roodstand laten blokkeren zodat ik niet terug kan vallen. Nu kan ik het weer laten rusten het belangrijkste is op orde. Aan het einde van mei kijk ik wel weer verder neem nu meer pauze en besluit toch maar naar mijn lichaam te gaan luisteren. Ik wordt nog wel eens verstandig ;D

Ik heb mijn weekgeld voor deze maand naar beneden gesteld op 70 euro p/w en heb dit genoteerd bij mijn bonnen schrift zodat ik het niet kan vergeten.

Freek en Jolanda

Zonder roodstand moet je echt tellen als je boodschappen doet. Wij gaan onze boodschappenlijst voorzien van prijzen. Zo komen wij minder snel voor verrassingen te staan. Met 70 euro per week moet je het kunnen redden.
Freek en Jolanda

Chrissie

@ Freek en Jolanda, inderdaad daardoor heb ik ook bewust op de betaalrekening mijn roodstand laten blokkeren mijn doel  is hetzelfde doel als wat jullie hebben gewoon uit die rotschulden  te komen en door die blokkades heb je een stok achter de deur en moet je beter op blijven letten.  De huishoudrekening mag net als die van jullie ook geen roodstand hebben maar dat is vanaf het begin af aan al zo dus ik doe het net als jullie.

Maar van mijn huishoudrekening gaan nog meer dingen zoals de benzine van de scooter en buskaarten en kapper en zakgeld van mijn man. Maar dit geld haal ik altijd direkt zodra het huishoudgeld gestort is van de rekening en doe dat in potjes en wat er dus overblijft is voor de boodschappen zo vergis ik me nooit. Maar de kapper, buskaarten, en zakgeld van mijn man zijn al op, die zijn naar de betaalrekening gegaan. De kinderen en manlief gaan van de maand bij moeders naar de kapper en als ik het weer breder heb gaan ze wel weer gewoon naar de kapper.

Verder doe ik heel veel dingen hetzelfde als jullie en denk hetzelfde als jullie met 70 euro p/week moet ik het kunnen redden in ieder geval heb ik tot aan dinsdag al boodschappen in huis en ben nog geen 25 euro kwijt.

Chrissie

Verder wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de steun die jullie hebben geboden, ik zat er op sommige momenten grandioos doorheen en wist totaal niet meer hoe ik op sommige dingen moest reageren. Vandaag heb ik eindelijk een dag dat ik het gevoel heb dat het weer wat beter gaat voel me wat minder zwaar in mijn lichaam en hoofd en daarom maak ik er direkt even gebruik van om te zeggen dat ik het geweldig vond hoe jullie mij steunde en mij dingen lieten inzien. Ik heb er enorm veel aangehad, heel erg bedankt allemaal!

Kaatje

Chrissie wat fijn om te lezen dat je vandaag het gevoel hebt dat het weer wat beter gaat.
En gewoon hier blijven schrijven. Het lucht op, geeft je inzicht en je krijgt adviezen.
En Busters advies om naar je lichaam te luisteren is heel belangrijk.
Dat is een les die ook geleerd heb.

En fietsen is heerlijk om je hoofd wat leger te maken. En fruit en groente zijn heel belangrijk voor je lichaam! Hoe weinig geld je ook hebt, toch proberen voldoende fruit en groente binnen te krijgen. Ik merkte 2 weken terug dat ik het miste en af en toe een stukje vlees miste ik ook. Dus ik let er wel meer op dat ik dat toch koop en op eet. En het belangrijkste is dat je lichaam er goed op reageert en je er energie van krijgt.

Chrissie

Sorry, maar ik moet even van me afschrijven ik wil heel graag deze dag overslaan maar dat lukt gewoon niet.

Zaterdag had ik eindelijk even het gevoel dat het weer wat beter ging, vandaag is dat dus helemaal weer weg. Ik kwam ineens tot het besef dat ik voor 2 weken 's morgens nog met haar gebeld had en dat we nog gelachen hebben, en dan vervolgens 's avonds te horen te krijgen dat mijn tante overleden is. En nu kwam ik dus ook tot het pijnlijke besef dat ik haar beloofd had als onze schulden er volgend jaar uit waren dat we haar mee zouden nemen naar een restaurant om lekker te gaan eten, dit om het te vieren. Ze had zo'n zin om een keer uit eten te gaan en nu kan dat dus niet meer. Ik ga nu maar een ander doel zoeken want ik wil toch die eindstreep halen.

Ik hoop dat mijn rotgevoel snel zakt.

jan

Wat bij mij altijd helpt, is dat ik een lange wandeling ga maken en dat ik mijn verhaal vertel aan God. Ik ben gelovig (pas laat tot inkeer gekomen) en krijg hier troost uit. Voor je tante heb je het uiterste gedaan wat je kon doen. Ik hoop voor je dat je rot gevoel snel zakt.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

"Wat bij mij altijd helpt, is dat ik een lange wandeling ga maken en dat ik mijn verhaal vertel aan god."

Dat heb ik dus vanmiddag ook gedaan met de kinderen een heerlijke boswandeling gemaakt en uitwaaien bij het meer en voor het avondeten ben ik naar haar graf gegaan en heb met haar "gepraat". Dit geeft weer een beetje gerust gevoel en dan zakt dat rotgevoel weer een beetje.

Chrissie

Even een vraag, maar wie zou me willen uitleggen hoe jullie dat met die Quote doen of de

peter

Chrissie

QuoteTekst tussen deze tekens

of

tekst selecteren met de muis en het icon quote aanklikken.

Groetjes Peter
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Aha nu begrijp ik het, ik dacht als gewoonlijk weer veel te moeilijk, dank je voor de uitleg Peter.

Chrissie

Saldo                          Rente                               Beschikbaar

Januari