Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Heerlijk! Dat doe je goed.  ;D

Evengoed blijft het een hele prestatie,...
Leuk uitje gehad?

Chrissie

Weet niet of het normaal is maar in het begin kan ik niet genieten zit dan in het negatieve( dip) heb dat nooit gehad maar een paar uur later kan ik het toch gelukkig van me afwerpen en langzaamaan genieten alleen merk ik wel dat ik mijn hoofd niet meer leeg krijg.  Ik heb de op heen reis nog in de auto gebeld voor de uitslag van mijn vader en alles was in orde. Verder was het uitje geweldig ben er toch van bijgetankt heb het gevoel dat ik er wel weer even tegen aan kan. We zijn naar Schoorl en Callantsoog geweest heerlijk aan het strand uitwaaien.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

peter

Heel goed van je en de schade is beperkt! Nog belangrijker is, je hebt er van genoten.
Peter
Administrator Forum

Buster

Das 3 keer goed nieuws!

Niet alleen van je vader en het uitwaaien maar ook dat je de knop hebt weten om te zetten.
Mega prestatie!

Chrissie

Maak er maar vier keer van Buster, mijn man heeft vanmorgen de woningbouw opgebeld omdat we nog steeds geen bericht hadden van de woning hij wilde nu weleens weten waar we aan toe waren de woningconsulente heeft toegezegd dat we ons geen zorgen meer hoefden te maken, dat we verder konden inpakken de woning is voor ons.

Ik heb saldobedrag even na gerekend en wat ik op heb genomen is precies het bedrag wat ik vorige maand als extra aflossing erin heb gestopt dus het klopt precies. Het saldobedrag is het goede bedrag.

Gelukkig wel Peter dat de schade beperkt is gebleven hoop dat ik dat zo kan houden, we zijn de maand nog niet uit en het salaris komt pas rond de 28 ste of 29 ste binnen, maar we gaan ervoor!

Buster

Libra

Wat een fijn goed nieuws allemaal Chrissie!

Ik ben heel blij voor je dat de woning doorgaat, maar ik ben zeker net zo blij voor je dat je even een adempauze ingelast hebt en dat je lekker een dagje weggeweest bent!
Zo verdient en na alle ellende zo nodig!!
Heb je heel goed gedaan!

Veel plezier alvast met inpakken en de voorpret van een nieuwe woning!!

Chrissie

Dank voor jullie steun en mooie berichtje/liedjes dit doet me heel erg goed.

Ik heb gewoon een misser heb vandaag weer geld van de lening moeten overboeken anders kon ik bepaalde rekeningen niet betalen en later bleek toen ik weer ging controleren dat ik nog een bedrag moest overboeken omdat ik heel stom een bedrag over het hoofd had gezien. Gaat geweldig :(

Het totaalsaldo van de lening komt sinds vandaag op

Libra

Zo is het maar net Chrissie.

Ok

Chrissie

De vakantie is voorbij en de kinderen zijn weer naar school de schade van de lening bedraagt nu in totaal       

jan

Wat fijn dat je de sleutel krijgt en vergeet niet vakanties zijn slecht voor het aflossen. Tijdens de vakantie liep altijd alles op, omdat je vrij bent en jij niet alleen maar ook de kinderen. Vrij zijn kost nu eenmaal geld. Ik weet het omdat ik er zelf ook schuldig aan was (en nog steeds)

Wanneer kunnen we je huis virtueel inzegenen ???
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

peter

Chrissie, een hele vrisse start!! na de vakantie. Gefeliciteerd en over een paar maanden is jou schuld weer dalende.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Chrissie, geniet van het moment morgen dat je de sleutel krijgt! Het is toch een nieuwe stap in jullie leven! En met jullie schuld gaat het goedkomen, want je bent een vechter.

En als jullie over zijn, geniet dan van het nieuwe huis.

Chrissie

Jan ik weet dat je gelijk hebt dat als je vrij hebt meer uitgeeft normaal calculeer ik het in maar dit maal heb ik het even niet goed onder controle gehad ben zelf degene geweest die fout zat. Ik hoor er om te denken maar alles is me een beetje boven het hoofd gegroeid maar ben blij dat ik niet te ver ben teruggevallen en ik weet nu gelukkig wel dat het wel weer goed komt ben voor het eerst ook niet zo boos op mezelf. Alles overleven we wel weer het komt wel goed.

We proberen eind van deze maand in het nieuwe huis te zitten en tevens onze huis die gesloopt wordt leeg te hebben. Maar ondanks dat hij gesloopt wordt moeten we onze laminaatvloer er uit halen en netjes aan de kant leggen, de twee kasten die we niet mee kunnen nemen moeten we uit elkaar halen en alle  gaten moeten we dicht stoppen en we moeten hem heel schoon op leveren. Heel krom eigenlijk je huis wordt gesloopt, maar als we het niet doen dan doet de woningbouw het en dan moeten we er voor betalen en na ons komen voor de laatste maanden toch nog even mensen in de woning te wonen maar toch mogen we het niet laten zitten ook al willen die mensen het heel graag hebben omdat het er nog goed uitziet.

Aan de nieuwe woning hoeft niet veel te gebeuren eigenlijk zijn we met de neus in de boter gevallen. Ze hadden het net vorige jaar opgeknapt en veel hebben we daarvan over kunnen nemen.

Dank je wel Peter kan me op beide dingen verheugen ( verhuizing en dat de schuld weer gaat dalen) bij de verhuizing voelt het als op vakantie gaan in je nieuwe huis.

Chrissie

Kaatje ik vind het zo lief van je heb gewoon een traantje weggepinkt .... maar een verstand en gevoel kwestie daar raak je zo verscheurd van ..... maar zal oprecht proberen te genieten en hoop dat ik die twee (verstand en gevoel) eindelijk eens op lijn kan krijgen, wie weet draagt het nieuwe huis daaraan bij :)