Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Anneke

Lieve Chrissie die voor zover ik haar ken altijd betrokken is hier op het forum en het ook verdiendt steun terug te krijgen als het even moeilijk is!
Situatie's uitleggen hoef je ook alleen te doen als jij er behoefte an hebt en voordeel uit haalt toevallig las ik s'nachts je berichtje waarvan jij besloten hebt deze weg te halen en kwam dit tot stand anders geen haan die er naar kraaide.
Ik ben blij dat je wat aan de adviezen hier hebt gehad daar gaat het toch om dat jij/jullie vooruitkomen en je je hier gehoord voelt op wat voor manier dan ook.

O.a bij jou voel ik me echt gesteund ik wil je daarvoor bedanken!!

Liefs An..
Groetjes uit Zeist

JackenFleur

:-* Volgens mij ben jij gewoon een dikke knuffel nodig!!  :-*

Anneke

Hoe gaat het nu met je Chrissie? Kan je alles weer een beetje positief bekijken?
Ben wel eens benieuwd hoe jij /jullie de kerstdag in gaan vullen.
Groetjes uit Zeist

Chrissie

Met mij gaat het goed Anneke dank je , ik zie alles weer positief in, al ben ik de gevechten van de maand al wel weer spuugzat. Maandagavond had ik mijn man weer eens bij de kop (mobiele telefoon) en gisteravond mijn schoonzus ( uit eten met de kerst) maar heb al weer mijn olifantenhuid aan en gooi mijn kop er maar weer tegenin weet waar ik het voor doe. Er is storm op komst maar bij sommigen ook in het hoofd jammer genoeg.
Mijn man en ik praten er gelukkig nu wel heel goed over dat scheelt een heel stuk, dat zorgt er wel voor dat er eerder rust in de tent is.

De eerste kerstdag gaan we 's morgens naar mijn moeder en jongste broer daar gaan we gezellig eten (gourmetten) met elkaar de kosten delen we altijd samen, daar vandaan gaan we naar 's middags naar mijn schoonouders en voor het avondeten zijn we weer thuis. Thuis maak ik dan verschillende broodjes uit de oven en dan mogen de kinderen uitkiezen wat ze erbij willen hebben. En na het eten gaan we spelletjes doen of een kerstfilm kijken.

De tweede kerstdag gaan we gezellig met een oom/ tante, mijn vader en oudste broer ergens een wandeling maken nemen we drinken en koekjes mee en snoep voor de kinderen. En 's avonds gaan we gezellig met elkaar eten, een ieder maakt een gerecht en neemt dat mee.

***Mijn ouders zijn al meer dan 30 jaar gescheiden***

Hoe vul jij je kerstdagen in Anneke?

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Anneke

Dat klinkt allemaal heel gezellig Chrissie... ;)
Discussie's over omgaan met financi
Groetjes uit Zeist

dh

Beste Chrissie,

ik heb net (even) je verhaal gelezen en moet echt even zeggen dat ik het erg mooi vind om te zien hoe iemand zich zo open en blood kan geven op een forum. Ik ben zelf nieuw hier (ben eigenlijk helemaal niet bekend met dit soort dingen) maar sta echt van de verhalen en ook de reacties te kijken. Ikzelf heb ook schulden (zodoende hier terrecht gekomen) en vind het overzicht wat je geeft en het resultaat wat je bereikt erg motiverend om zelf ook de boel eens goed aan te pakken.

Bedankt ;D

Chrissie

Beste dh

Wauw soms weet ik even niet hoe ik moet reageren op zulke mooie complimenten, dank je wel!
Fijn om te horen dat je met je verhaal anderen kunt helpen en stimuleren!

Ik weet dat ik het zelf doe de schulden aflossen, maar eigenlijk moet je iemand anders bedanken want als deze persoon (man) mij in 2007 dit niet tegen me gezegd had ga er mee op internet en zet erbij hoe je het doet en deel je ervaringen dan had ik dit er waarschijnlijk niet zo duidelijk opgezet, dus deze meneer moet je het meeste dankbaar zijn. ;) Ik had in 2007 echt zo iets van wat heeft een ander aan mijn prut hoe kan ik in godsnaam anderen met mijn ellende helpen nu besef ik pas hij had al die tijd gelijk, waarom heb ik dat zelf niet eerder gezien? Pas begin dit jaar ben ik het begonnen met het op te schrijven op dit forum, op de een of andere manier was ik er toen pas aan toe om het van me af te schrijven en doordat ik met een vraag over een lening zat en hier steun en hulp kon vinden bij al die geweldige mensen die ook hier op dit forum schrijven heeft er toe bijgedragen dat ik ben blijven plakken. Dus je moet niet alleen mij bedanken maar dus ook al die geweldige mensen die op dit forum zitten!  Ik ben gewoon heel blij dat ik toch op dit forum ben terecht gekomen dit heeft me zoveel voordeel opgeleverd.

Heel veel succes met de boel aan te pakken!

Groet Chrissie

Chrissie

Saldo                       rente                          beschikbaar

Januari                

Buster

;D Go Chrissie, Go Chrissie!  ;D ;D Go Chrissie, Go Chrissie!  ;D ;D Go Chrissie, Go Chrissie!  ;D ;D Go Chrissie, Go Chrissie!  ;D ;D Go Chrissie, Go Chrissie!  ;D

JackenFleur

En ik zit weer eens een paar seconden met mijn mond open naar jou schema te kijken!!

WOW!! Gewoon geen woorden meer voor  :o

Ben zelfs een beetje trots op jou, ookal ken ik je niet  :D

Freek en Jolanda

Freek en Jolanda

Chrissie

Sta gewoon sprakeloos van jullie mooie reacties!!
Nog even en ik weet niets meer te zeggen van verlegenheid. :D
In ieder geval krijg ik een warm vrolijk gevoel van binnen door jullie.

Probeer dit volgend jaar voort te zetten maar houdt ook in
mijn achterhoofd rekening met tegenslagen en dat ik dan
weer een stukje onderuit ga. Maar eerst geniet ik van
dit moment!!

Chrissie

Ik heb even de rente van alle jaren opgeteld, wou dit eigenlijk pas aan het einde doen als alle schulden eruit uit waren maar mijn nieuwsgierigheid won het toch, ben me het apezuur geschrokken wat jammer van al het geld daar had je heel wat anders mee kunnen doen!

2005   1.959,85
2006   2.429,94
2007   2.750,53
2008   2.013,24
2009   1.351,61
2010   1.022,34
2011     836,91
totaal12.364,42

Buster

Dat je schrikt snap ik, en wie weet stap ik er te snel overheen maar ik zie vooral het getal zakken van ruim