Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Buster mijn zoon geef ik altijd 2 euro zakgeld, mijn dochter 1.50 euro zakgeld iedere zondag.

Waspoeder
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Misschien nog een rare vraag deze is voor de mensen die een auto hebben wij hebben al jaren geen auto meer, maar kunnen jullie autorijden met een budget van nauwelijks 80-100 euro per maand en dan denk ik aan verzekering, wegenbelasting,benzine (dan heb ik hoop alles gehad) als ik wat mis kunnen jullie me dan aub even aanvullen.

Bloem2

Chrissie, ik geef jou even een dikke knuffel en een aai over je bolletje!
Jammer dat je niet dichterbij woont.

Groet, Bloem

Buster

Chrissy,

De goedkoopste verzekering is

Buster

Even over de boodschappen; ik heb dat lijstje opgeteld en door 4,5 gedeeld.
Dat en de zak gelden van

Chrissie

In de boodschappen snijden gaat onmogelijk blijkt dus wel en een auto voor de deur kunnen we ook wel schudden dus moet mijn man verder teleurstellen, het blijft gewoon bij af en toe eens bij een auto huren het is niet anders, ben niet van plan om terug in de schulden te gaan daar pas ik voor.
Het lucht me gewoon op dat ik antwoorden krijg dank je wel Buster!

Maar wat mag een gezin van 4 personen normaal aan boodschappen uitgeven in de week? weet je dat ook zo Buster?

JackenFleur

Staat op de website van het Nibud volgens mij.....

(naar mijn idee is dat nog best wel veel!!)

Ik werk trouwens bij een drogist ("steeds verrassend, altijd voordelig") waar ze soms heel goedkoop producten hebben zoals 4 halen, 2 betalen. Zo betaal je dus maar 50% en als je het een maandje moeilijk hebt, heb je nog wat op voorraad. Gewoon even de tijd er voor nemen om de folder door te spitten en let niet op alle frummels en pummels (lees: goedkope kleding, speelgoed enz).
Zo bespaar je heel wat en kun je toch je favoriete producten gebruiken en eventueel met een leuk (had ik nog in de kast liggen) cadeautje op een verjaardag komen.

Succes, liefs Fleur

peter

Als je een auto in je bezit hebt en je rijdt regelmatig, zitten hier ook onderhoudskosten aan vast. Iedere auto slijt, ook al staat hij stil.
Peter
Administrator Forum

Buster

Bij het nibud vond ik een tabel.
Kind tussen de 9-13 heeft per dag

Anneke

Wij zijn met 4 personen (volwassenen) ik pin 150 euro per week en betaal hier zakgeld van (5 euro) reisgeld(6,00) en de boodschappen in van dit bedrag betaal ik ook mijn rookwaren wat teveel is en ik aan moet werken.
Ik ga jou tip opvolgen en vanaf morgen gelijk in een schriftje schrijven waar ik wat aan uitgegeven heb.
De kosten van de auto heb ik hier niet bij ingerekend deze zijn ingerekend bij mijn vaste lasten ik heb een auto nodig voor mijn werk ik rij gemiddeld hiervoor 300 km p/w.

In tegenstelling tot Fleur laat ik mij niet snel meer verleiden tot reclame's , reclames kunnen wel degelijk voordeel hebben als je deze koopt als je geld over hebt naast je week bedrag ik heb gemerkt als ik veel uitgeef aan reclame's dat ik niet meer rondkom met het huidige week bedrag en het overzicht dan kwijtraak en dan sneller in de problemen kom.
Verder maak ik een weekmenu gebaseerd op reclame's en haal alleen op wat op dit lijstje staat en niet meer!
Door de week schrijf ik dan op een planbord wat ik nog echt tekort kom en ga ik naar de winkel en laat me niet meer verleiden door reclames , haal alleen dat op wat nodig is en ben ik snel de winkel weer uit.
Scheelt mij een hoop centjes.
Ik wil eens kijken of ik hier en leef week menu kan plaatsen is echt heel handig..

Groetjes uit Zeist

Buster

Als wij niet uitkomen omdat er wat grotere uitgaven aan zitten te komen maak ik een lijstje met wat we willen en wat het kost.
Vervolgens zet ik het op volgorde wat er moet en hoe het goedkoper kan.
Dan schuiven we vooruit wat kan en gaan aan de slag met wat moet.

Wat bijvoorbeeld als eerste afvalt omdat het niet hoeft zijn;
vakantie
kleding
verjaardagen
kapper
sporten
extra eten voor het lekker
te veel benzine,...

Wat je wel merkt, als je leeft met weekgeld is dat er altijd een aantal euro speling te vinden zijn.
Zonder dat je dan over je budget heen gaat MOET er af en toe ruimte zijn om iets te besteden aan wat niet op een prioriteiten lijstje staat.
Je bent mens, en geen enkel mens kan zo strak leven in een paar jaar tijd.
Gun jezelf ook die ontspanning.

Anneke, je hebt het steeds over het roken.
Tuurlijk is stoppen het allerbeste, maar gun jezelf ook de ruimte om te ademen!
(woordgrapje, maar je snapt wel wat ik bedoel)
Dat is een doel voor de langere termijn en alles wat je nu minder rookt is meegenomen!

Chrissie

Chrissie

Hoi Bloem,

Wat GEWELDIG om je hier te zien, welkom op het forum!
Zat ik toch goed met mijn gevoel dat je het was, SUPER!!

groet Chrissie

Chrissie

Anneke

Ik ben zo begonnen als Hapinezz, met een dagbudget dan ging ik naar de winkel nam een briefje mee met wat ik nodig had en zette naast dat artikel de prijs en telde voordat ik ging betalen het totaal op en wat ik er overheen kwam dan moest ik weer wat van terug leggen. Thuis maakte ik een apart briefje met wat normaal kocht en hield daar enkel weken op bij hoeveel ik bijvoorbeeld van 1 artikel ( melk, frisdrinken e.d) in de week nodig had en als je dan op weekgeld over gaat weet je precies zoveel pakken heb ik in de week nodig en houdt je het prima onder controle. Met groente deed ik de ene dag vers (maar sneed het zelf, want voorgesneden is duurder) en de ander dag blik of pot. Bij de macaroni, pakte ik bv 1 prei/1 paprika/1 courgette/broccoli/champignons en sneed dit zelf en dan had ik heel vaak dat ik er 2 of meer porties uit kon halen en dan ben je weer goedkoper uit dan het voorgesneden wok groente, de overgebleven porties doe ik in de vriezer.

Misschien heb je nog wat aan deze tips, veel succes!

Chrissie

Ik ben gelukkig weer uit de put, zie het allemaal weer normaal. Het spijt me dat ik anders antwoord gaf dan anders vooral omdat jullie dat helemaal niet verdiend hebben, ben gewoon zo blij met jullie jullie zijn zo lief, schaam me nu een beetje voor mijn gedrag.

Anneke ik het kon vorige week dinsdag niet meer opbrengen om het uit te leggen het had me teveel geraakt, maar ik kon gelukkig wel mijn vragen stellen en de antwoorden hebben me even weer de bevestiging gegeven dat ik niet aan mezelf moest twijfelen. Vond je berichtje ook hartstikke lief, dat doet gewoon goed, dank je wel!

Peter door jou woorden
QuoteAls jij opgeeft dan zal jullie gezin er in de toekomst onder lijden. Je doet het heel erg goed!!
Trek je me meestal direct weer bij de les en moet ik je steevast weer gelijk geven daar kan ik gewoon niet onderuit (maar heel soms ja heel soms wil je niet meer maar ik denk dat vast meerderen het herkennen) en die woorden van jou geven me dan wel weer de kracht om door te gaan, net zoals de reacties van alle anderen!!

Bij deze wil ik jullie allemaal heel stevig bedanken, jullie zijn TOPPERS!!