Mijn verhaal met schuldenmeter

Started by Chrissie, Mar 20, 2011, 09:28 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

saldo                  rente

januari             
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Jeetje Chrissie, gecondoleerd.

Veel sterkte. Enne,.. die administratie loopt niet weg.

peter

Chrissie, gecondoleerd, met dit verschrikkelijke verlies voor je.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Chrissie, gecondoleerd! Heel veel sterkte deze periode!

Chrissie

marco

Marco en Bianca

Chrissie

Chrissie

Ik moet even van me afschrijven in de hoop dat ik  me kan opladen om toch m'n administratie op te pakken.

Het is een heel dom iets maar vanmorgen ging ik boodschappen doen en moest op 2 manieren betalen ( pin en een gedeelte contant) de betaalrekening  was al helemaal leeg dat gaf de pinautomaat aan ( uw saldo is niet toereikend) :o. Van de huishoudrekening kon ik nog maar 3 euro van halen dat wist ik en dan was hij ook leeg op dat moment wist ik even niet hoe het heeft kunnen gebeuren, maar na een poosje dus wel. Ik moet nu mijn spaarrekening aanspreken en alles weer op orde brengen.

Maar ik heb problemen sta te trillen over mijn hele lichaam om de zaak te voorschijn te halen (schrift en op de computer) omdat mijn tante haar administratie er ook in zit en dat doet pijn. Ik heb van het weekend het geprobeerd er uit te halen maar dat lukt gewoon niet. Hoe ik het ook went of keer ik zal die draad weer op moeten pakken maar het liefst wil ik mijn kop in het zand steken en er hard voor weglopen maar dat lost niets op ik zal over die drempel heen moeten. Mijn man zei vanmorgen het komt wel goed en dat weet ik ook wel als ik eerst het begin maar weer heb. Ik hoop maar door het van me af te schrijven dat het lukt. Het spijt me dat ik jullie hier mee lastig val moet het even kwijt.

Kaatje

chrissie, Je valt ons (nou ja ik spreek voor mezelf) er niet mee lastig! Het juist fijn dat je je verhaal hier kwijt kunt en het gewoon lekker van je af kan schrijven. Het is ook niet niets wat je meemaakt!

en het is dan nog eens extra confronterend voor je als de administratie van jouw tante bij jullie administratie zit. Het is ook heel begrijpelijk dat het nog niet lukt om de administratie erbij te pakken. Je man heeft ook gelijk, het komt goed, alleen het is nu heel erg zwaar en veel bij elkaar. Neem je tijd ervoor, maar zorg dat je de belangrijkste dingen wel geregeld hebt. Het gaat je lukken!! Het is een proces waar je nu in zit. En zodra je een heel klein beginnetje te pakken hebt, dan komt de rest ook met kleine stapjes.

En gewoon hier van je af blijven schrijven! Dat lucht op (ik spreek uit eigen ervaring).

peter

Je valt ons er niet mee lastig. Soms gaat echt alles langs je heen en maak je fouten. Heel menselijk, je valt en je staat weer op. Stap voor stap en dan komt alles weer goed.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Of ik het goed geregeld heb kan ik nog niet helemaal met zekerheid zeggen in ieder geval heb ik alle spaargeld maar naar de betaalrekening gestort zodat de rekeningen kunnen worden afgetrokken. Wat ik heb gedaan heb ik wel al genoteerd in schrift maar nog niet uitgerekend ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het maar weer aan de kant gelegd en probeer morgen wel weer. De dingen waar normaal helemaal geen moeite mee heb gaan nu zo moeilijk, hou me er maar aan vast dat het tijdelijk is.

peter

Morgen zie je alles beter, je bent nu nog wat van slag door wat je hebt meegemaakt. Denk er even niet aan en slaap er een nachtje over. Morgen gaat het beter!
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Je hebt gelijk, ik neem straks een lekkere beker warme melk en vroeg in bed dan zal het morgen beter gaan.

Maar dat je verhaal even kwijt kan dat lucht geweldig op.

Buster

Psst,.. Chrissie,...

Je bent ook maar een mens!

Chrissie

Ik kom even weer aanschuiven....

Maar ik heb vanmorgen nadat ik de kinderen naar school had gebracht direkt maar alle moed verzameld en de administratie van mijn tante verwijdert van de computer en op een aparte cd gebrand en op deze cd staat tevens de afscheidsbrief die aan haar geschreven had en donderdagavond bij haar heb gelegd. Dat was mijn laatste gesprek met haar voordat ze op goede vrijdag begraven werd. Haar schrift en de papieren van de jaarplanning heb ik er bij gedaan alles keurig in een doos. Maar wat is dat zwaar om te doen! En ik hoor maar steeds de telefoon terwijl hij helemaal niet gaat. ( ze belde wel 2 tot 3 drie maal per dag met gesprekjes van ongeveer van 5 tot 10 minuten)

Ben eerst maar boodschappen gaan doen om weer op verhaal te komen,maar moet toch mijn "ei" kwijt doordat ik mijn verhaal kwijt kan wordt het een beetje gemakkelijker en zakt de zware gevoel sneller, de administratie van ons zelf doe ik morgen wel neem vandaag even pauze ervan, mijn man heeft vlak voordat hij aan het werk ging gebeld met de bank en het loon stond er gelukkig op dus dat is een zorg minder.