ING verhoogt pensioenen niet

Started by marco, Mar 19, 2011, 12:38 PM

Previous topic - Next topic

marco

Marco en Bianca

marco

DEN HAAG - Oppositiepartijen in de Tweede Kamer als de PvdA, de SP en de ChristenUnie zijn geschokt over het nieuws dat ING-topman Jan Hommen bovenop zijn jaarsalaris een bonus krijgt van 1,25 miljoen euro.
Voor SP-Kamerlid Ewout Irrgang is de bonus van Hommen in strijd met de beloften van de financi
Marco en Bianca

marco

AMSTERDAM - Het bestuur van ING krijgt over 2010 een bonus die bijna even groot is als het jaarsalaris. Verder krijgt de top voor 2011 een salarisverhoging. Dit bleek donderdag uit het jaarverslag van het financieel concern, dat nog 5 miljard euro aan staatssteun moet terugbetalen.

Bestuursvoorzitter Jan Hommen krijgt bovenop zijn jaarsalaris van ruim 1,35 miljoen euro ongeveer 1,25 miljoen euro aan variabele beloning. De ene helft hiervan wordt contant uitgekeerd, de andere in aandelen.

Financieel topman Patrick Flynn krijgt een bonus van 600.000 euro. Voor Koos Timmermans, verantwoordelijk voor het risicobeheer van de bank en verzekeraar, bedraagt de variabele beloning 690.000 euro. Beiden hebben een jaarsalaris van 750.000 euro.

Maximum

De bonussen over 2010 zitten dichtbij het maximum dat de bestuurders kunnen krijgen. De maximale bonus is 100 procent van het jaarsalaris. Hommen en Timmermans krijgen 92 procent, Flynn 80 procent.

In het jaarverslag stond dat 2010 volgens de beloningscommissie een goed jaar was, waarin de financi
Marco en Bianca

Buster

Ik kan hier eigenlijk alleen maar van huilen,....  :'(

Dick

door Inge de Brouwer en Wouter de Winther
DEN HAAG -  Het was PvdA-prominent Lodewijk de Waal persoonlijk die ING-topman Jan Hommen een bonus van 1,25 miljoen euro heeft bezorgd. De prestaties van de bankier in 2010 werden door de overheidscommissaris en oud-vakbondsleider op een 9,2 gewaardeerd, waardoor Hommen boven op zijn reguliere loon nog eens 92 procent van zijn jaarsalaris cadeau krijgt.

Bovendien krijgt hij dit jaar een loonsverhoging van twee procent, terwijl een baliemedewerker bij de bank slechts een procent ontvangt.

In het krijt

De Tweede Kamer is woest over de zak geld die de ING-directeur incasseert. De bank staat op dit moment nog voor miljarden in het krijt bij de belastingbetaler.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Dick

QuoteHet was PvdA-prominent Lodewijk de Waal persoonlijk die ING-topman Jan Hommen een bonus van 1,25 miljoen euro heeft bezorgd. De prestaties van de bankier in 2010 werden door de overheidscommissaris en oud-vakbondsleider op een 9,2 gewaardeerd, waardoor Hommen boven op zijn reguliere loon nog eens 92 procent van zijn jaarsalaris cadeau krijgt.

Het is zeker iets om over na te denken, maar dat een PvdA-prominent hiervoor verantwoordelijk is, snap ik helemaal niet!
Mvgr

Dick

marco

RIJSWIJK - De ING-top ziet af van de bonus over 2010 en ook de salarisverhoging van twee procent over 2011 gaat niet door. Dat schrijft topman Jan Hommen dinsdag in een ingezonden brief in de Volkskrant.

'Tot mijn grote spijt moet ik constateren dat de variabele beloning voor de raad van bestuur over 2010 het herstellende vertrouwen van onze klanten en de samenleving (...) hernieuwde schade dreigt toe te brengen'', motiveert Hommen de beslissing.

Wel stelt hij dat de beloning eigenlijk conform de afspraken met het ministerie van Financi
Marco en Bianca

marco

DEN HAAG - Bankbedrijf ING moet de vrijgekomen bonussen die niet worden uitgekeerd aan de top aanwenden om de pensioenen te indexeren.

Als dit niet gebeurt dan overweegt CNV Dienstenbond naar de rechter te stappen. Dat heeft vakbondsbestuurder Ike Wiersinga van CNV Dienstenbond dinsdag laten weten.

''Ze hebben daar ruim geld voor. We gaan met ING in overleg en ik ga ervan uit dat ze de pensioenen gaan indexeren. Anders hebben ze een probleem'', aldus Wiersinga. Dinsdag werd bekend dat de ING-top afziet van de bonus over 2010 en ook de salarisverhoging van 2 procent over 2011 gaat niet door.

ING maakte onlangs bekend dat de pensioenen van oud-werknemers bevroren worden wegens de aangescherpte kapitaaleisen, de aanhoudende onzekerheid op de financi
Marco en Bianca

marco

RIJSWIJK - De ING-top ziet af van de bonus over 2010 en ook de salarisverhoging van twee procent over 2011 gaat niet door. Dat schrijft topman Jan Hommen dinsdag in een ingezonden brief in de Volkskrant.

Tot mijn grote spijt moet ik constateren dat de variabele beloning voor de raad van bestuur over 2010 het herstellende vertrouwen van onze klanten en de samenleving (...) hernieuwde schade dreigt toe te brengen'', motiveert Hommen de beslissing.

Wel stelt hij dat de beloning eigenlijk conform de afspraken met het ministerie van Financi
Marco en Bianca

peter

Quote from: marco on Mar 22, 2011, 08:54 PM
''Ze hebben daar ruim geld voor. We gaan met ING in overleg en ik ga ervan uit dat ze de pensioenen gaan indexeren. Anders hebben ze een probleem'', aldus Wiersinga. Dinsdag werd bekend dat de ING-top afziet van de bonus over 2010 en ook de salarisverhoging van 2 procent over 2011 gaat niet door.

De prioriteit ligt blijkbaar niet bij het personeel, maar vooral bij de top van ING. Misschien moeten wij wel een andere bank zoeken.
Peter
Administrator Forum

Dick

DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft dinsdag een motie van de PVV aangenomen waarin het kabinet wordt gevraagd alle financi
Mvgr

Dick

Buster

Ik ben het op zich wel eens met de Jager die zegt; "Als je aan een overheidsinfuus zit kun je gewoonweg geen bonussen uitdelen".

Daarnaast zou het net als bij elk andere werknemer binnen een COA een eindejaarsuitkering uitgekeerd te worden van max 1,5% van je bruto jaarsalaris, belast met 44% gekoppeld aan een doel binnen het bedrijf.
Dat is voor de directeur dus maximaal

peter

Deze heren schermen met marktconforme beloningen. Vroeger kreeg een directeur van een energiebedrijf 100.000 nu 2.500.000 + bonus. Waar is het fout gegaan.
Peter
Administrator Forum

marco

Dat men dergelijke salarissen ging accepteren. Deze komen niet van de een op de andere dag, dus kunnen nooit een verrassing zijn!
Marco en Bianca

Dick

AMSTERDAM - Minister Jan Kees de Jager van Financi
Mvgr

Dick