Krom recht en oneerlijkheid

Started by porta, Mar 09, 2011, 08:27 PM

Previous topic - Next topic

porta

Hoop dramatische verhalen hier en ik ga het mijne er aan toevoegen. We zitten momenteel in een nogal onzekere situatie en het kon er wel eens op uitkomen dat ik in de loop van dit jaar zomaar met een ton aan schuld  opgezadeld wordt. En mijn vrouw ook. Het is een lastig verhaal. Komt ie.

In 2000 was ik alleen met mijn twee kinderen. Hun moeder was het jaar daarvoor overleden. Ik leerde na een jaar iemand kennen, in begin 2002 gingen we samenwonen en niet lang daarna kochten we een huis. Dat deden we met z'n twee

Buster

Jeetje,.... wat een verhaal.

Wat belangrijker is,.. zonder de financi

porta

Dank voor de bemoedigende woorden. Maar dat stukje over de helft van de 110000 euro klopt volgens mij niet. Als ze het niet bij haar kunnen halen vanwege wat ik beschreef, dan kunnen ze alles bij mij/ons halen. Of de bank moet akkoord gaan met een splitsing, maar dat zullen ze niet snel doen.

Ik heb inmiddels wel (sinds m'n openingspost) een kopie van de aanvraag van een toevoeging van haar onder ogen gekregen (ik heb een kort geding aangespannen om haar tot aanzuivering van de achterstand aan te sporen). Daar staat het adres van haar vriend op

Buster

Ja, GBA is bindend,... tenminste voor deurwaarders.

Wat ik ook zat te bedenken, de rest schuld zou je eerste "schuld" zijn, d.w.z. geen problematische schulden. In jou geval zou een traject dan misschien niet de beste oplossing zijn.
Zij blijft (volgens mij) wel hoofdelijk aansprakelijk, jullie allebei trouwens, het is wel zo dat ze idd altijd proberen bij diegene te halen die wel opneemt, post opent en de deur open doet, maar dat betekend niet dat zij er zomaar vanaf is.
Ik hoop voor je dat het kort geding iets oplevert.

In het ergste geval los jij eerst alles af en kan je daarna een deurwaarder inschakelen om de helft te verhalen, dat gebeurt nogal eens.
En dan ben je idd wel zuur als zij een traject in gaat.

Wat rot trouwens voor jullie allebei en je kinderen natuurlijk.
Het is nogal wat,...

Sterkte

Freek en Jolanda

Dat is niet niks, dat je ex vriendin fraude pleegt is een ernstige zaak. Kan je niet Hofman bedrijfs recherche inschakelen. Dit kost ook geld, maar als de fraude wordt bewezen weer minder geld. Het is maar een idee.
Freek en Jolanda

porta

Nee, ze is er inmiddels ontslagen. Inmiddels weet ik dat het loonbeslag is gelegd op het salaris van mij en mijn vrouw. Eind deze maand hebben we een inkomen van ongeveer 1200 euro met vaste lasten (en daar zitten geen gekke dingen bij) van 1700 per maand.

Maar goed, een deurwaarder vind het blijkbaar niet belangrijk dat ik vanaf april niet meer naar m'n werk kan. De stap die ik nu genomen heb is dat ik naar het GKB stap. Geen idee hoe het allemaal werkt, maar mocht ik met 3 tot 5 jaar op een houtje bijten (wat een totale aflossing van zo'n 60000 euro in zou houden) een schone lei krijgen dan wil ik daar wel voor gaan. De rest van de schuld kan de bank bij mijn ex-partner halen. Dan heb ik waarschijnlijk wel wat meer dan de helft betaald, maar moreel gezien heb ik dan geen reden me schuldig te voelen richting de bank.

Toch blijft het krom. Met eerlijk gedrag zoals ik heb vertoond (betalen wat je kunt, zorgen dat de boel in het huis niet bevriest en 'officieel' een economische eenheid vormen) wordt je n

peter

Is het eerst niet verstandig om het e.a. op tafel bij het GKB te leggen. Zoals Buster al schreef ben jij en je Ex aansprakelijk voor jullie schulden. De helft is voor je Ex. Waarom maak jij niet inzichtelijk wat jij al heb betaald en wat zij nog moet betalen.
Peter
Administrator Forum

Buster

Je licht opsteken bij het GKB en een voorbereidingsplan maken kan nooit geen kwaad, dan kom je niet voor verrassingen te staan.

Waarschijnlijk kunnen ze pas met een traject beginnen als het huis is verkocht.
De reden hiervoor is dat je tijdens een traject geen nieuwe schulden mag opbouwen.
Mochten ze bij het GKB erover beginnen dat je geen problematische schulden hebt kun je altijd argumenteren dat je die er op deze manier wel aan zitten te komen en je dat graag voor wil zijn.

Maar als ik het allemaal zo lees, ben je behoorlijk op de hoogte ;)

Veel succes!

Onhandig

Hoe gaat het nu Porta?

Ik zat inderdaad ook met de gedachte, wat als je voor dat je veroordeeld word om alles te betalen, je huwelijk aanpast zodat je vrouw haar salaris overal buiten valt?
Of kan dat niet?