als de schuld en de deurwaarders je leven beheersen en kapot maken

Started by puck, Mar 02, 2011, 09:00 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Puck, even ter aansluiting op wat Freek en Jolanda al schreven, als kind van een bijstandsmoeder heb ik juist meer meegekregen over de waarde van geld, wat nou ECHT belangrijk is in het leven en dat een goede vakantie ook best gevierd kan worden, op de fiets, 15 km. verderop in een hooischuur.

En tuurlijk wil je graag aan de vraag voldoen van bepaalde schoenen, sporten die vriendjes ook doen enz. enz. Maar of ze daar nou achteraf van gaan zeggen; ik was zo gelukkig want ik mocht ook naar "nou noem maar een dure manege ofzo" ik betwijfel het,....

Je bent op zoek naar een oplossing en doet er van alles aan om te zorgen dat die er gaat komen. DAT is belangrijk! Hou vol, en ja,.. Je Bent Sterk (maar dat betekend niet dat je af en toe mag laten zien, al was het maar voor jezelf dat het je wel wat doet hoor!)

marco

QuoteIk vind dat wel ontzettend moeilijk en het wordt gewoon heel zwaar, voor ons maar nog meer voor onze kinderen, daarin voel ik me als moeder enorm gefaald.....dat je ze financieel niets te bieden hebt.

Het is ook zwaar, maar je doet meer dan je best. Je bent toch bezig deze problemen aan het aanpakken. Wij hebben het ook moeilijk om rond te komen, wij kunnen ze ook financieel niets bieden, dit maakt ons geen slechte ouders. Wij falen pas, als wij onze kinderen niet leren om met geld om te gaan en zo de waarde leren van eenvoudige dingen. Dan maar een broek van zeeman i.p.v. een merkartikel. Straks zijn ze nergens meer mee tevreden.
Marco en Bianca

puck

Ja puck is nog steeds in leven....een hele lijst heb ik van de bewindvoerder bij elkaar moeten zoeken, heel veel bellen en mailen....de boekhouding van de afgelopen 10 jaar heeft de revu wel gepaseerd.
Ik dacht voor het weekend klaar te zijn, alle spullen waren bij elkaar gezocht en de bewindvoerder heeft ze meegenomen....ik durfde bijna niet mn mailbox te openen want je weet maar nooit wat er nog meer op tafel moet komen...ik wilde zo graag ff weekend want als ik zon lijstje krijg ga ik meteen aan de slag het moet af anders heb ik geen seconde rust...en jahoor!!! zaterdagavond....een nieuw lijstje met maar 35 doe dingen.....ik heb het wederom bijna af.....ben er al sinds zaterdag mee bezig...
het was een zware week, ik heb een doorverwijzing gekregen naar de voedselbank....dat was wel ff een hele hele hoge drempel.....dacht je dat je al je schaamtes voorbij was???? nou mooi niet!!!! ik werd er wel fantastisch opgevangen!!! hele lieve mensen en een mooi pakket....maar toch....ik werk al zolang voor mn centjes en dan eindig je bij de voedselbank.....heftig heel heftig vind ik het allemaal en zal er ook niet zomaar aan wennen.....als ik hier op het forum lees dat mensen hun schuld helemaal zelf oplossen in 5 jaar???? wat voor slappeling ben ik dan??? dat ik me ga verschuilen miss wel in de wsnp??? hoe doen jullie dat dan?? krijgen jullie wel rust?? laten ze jullie met rust??? kunnen jullie de afspraken steeds nakomen?? ik heb echt diepe respect voor degene die het allemaal wel zelf doen zonder schuldhulpbemiddeling en bewindvoerder!!!! maar zeker ook voor degene die dat wel met doen!!! want het feit is wel....als je schulden hebt en je kunt ze moeilijk betalen wordt je leven toch een leven wat continu in het teken staat van....

Dick

Quoteop het forum lees dat mensen hun schuld helemaal zelf oplossen in 5 jaar? wat voor slappeling ben ik dan??? dat ik me ga verschuilen miss wel in de wsnp??? hoe doen jullie dat dan?? krijgen jullie wel rust?? laten ze jullie met rust??? kunnen jullie de afspraken steeds nakomen?? ik heb echt diepe respect voor degene die het allemaal wel zelf doen zonder schuldhulpbemiddeling en bewindvoerder!!!! maar zeker ook voor degene die dat wel met doen!!! want het feit is wel....als je schulden hebt en je kunt ze moeilijk betalen wordt je leven toch een leven wat continu in het teken staat van....

Puck, mensen die in 5 jaar tijd hun schuld aflossen zijn eerder begonnen met het aanpakken van hun schulden. Ik vind jou geen slappeling, want je durft toch die stap te maken. Veel mensen die zelf hun schulden aanpakken gaan ook door diepe dalen. Er gebeurt meestal iets waardoor ze tot besef komen dat ze hun schulden moeten aanpakken. Schulden aflossen is heel moeilijk, je gaat anders leven, geen luxe meer voor een periode, kinderen die het niet snappen dat de voorraadkast niet meer zo vol zit als vroeger. Niet meer naar sport kunnen, minder krijgen en ga maar door.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Chrissie

Puck, Je bent geen slappeling vind het juist heel dapper wat je doet. Je moet toch heel wat verstouwen qua papierwerk en je krijgt zo enorm veel over je heen en pakt toch heel goed door. Dat verdient net zo veel respect.
Neem me petje voor je af, mevrouw!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Lieve Puck,

WSNP of GKB is niet verschuilen!
Of je nou 8, 5 of 3 jaar bezig bent,... elke maand leven onder de armoede grens is er 1 teveel.
Iedereen die zijn schulden aan wil pakken zal in eerste instantie zeggen; het is mijn eigen schuld.
En dat klopt, dat is ook zo, hard maar waar.

En dan komt er vervolgens vaak een heel verhaal met werkloosheid, ziekte, opvangen van familie, gaten vullen met gaten, kortom het Grote Overleven.
20.000 dingen waar je vervolgens niks aan kon doen.

Dat maakt het cru, ook voor jou.
Je bent hartstikke moedig, je werkt aan je toekomst. DAT is belangrijk. Zodat je uiteindelijk lekker wel kan genieten van je weekend!   
Hou vol en veel succes!

peter

Je hoeft je echt niet te schamen en je bent geen slappeling! Integendeel, je toont juist je verantwoordelijkheid door de schulden aan te pakken.
Peter
Administrator Forum

puck

We zijn inmiddels al weer wat weken verder....het hele dossier is bijna compleet zowel bij de bewindvoering als bij de gemeentelijke instantie....waar ik nog steeds niet doorgezet ben naar de schuldhulpbemiddeling??? aaaaggghhhh ik haat die abtenarij......de een wacht nog op wat van de ander...en andersom, tussendoor blijf ik maar bellen mailen faxen en hyven, blijf natuurlijk ook in contact met de schuldeisers......en als ze toch komen ben ik gewoon niet thuis....ik had een huurschuld die ik in een paar maanden heb weggewerkt ( 1896 ) in 3 maanden......ik doe aflossingen betaal vervoerskosten voor mijn kind die naar school moet, doe nog een beetje boodschappen naast dat wat ik van de voedselbank krijg....maar ik zit nog steeds in het voortraject....al vanaf september vorig jaar.....ik heb echt wel een hele lange adem, en heb in notime het hele dossier klaar aangeleverd en nu maar weer wachten en wachten....ondertussen moet je wel naar maatschappelijk werk om over je problemen te praten??? ja sorry hoor!!! maar daar heb ik nix aan aan dat zinloze geklets met een bakkie koffie!!! ik wil nu wel eens wat actie zien!!!! zo worden het niet 3 hele lange jaren maar nog meer door het moordende tempo van de abtenaren......
Vandaag had ik een kaartje van de energieleverancier in huis......ik heb al een andere leverancier voor de energie maar krijg daat nog wel het gas van....hij komt donderdag terug of ik dan ff wel pinnen of contant wil betalen?? nou dat kan ik wel proberen miss dat het lukt als er een wonder gebeurd is??? hahahah ik heb meteen naar die mevr gebeld die via de gemeente mij nog in het voortraject heeft...verhaal verteld en het kaartje naar haar doorgemaild...zij zou wel even gaan bellen....ik loop al de hele middag met de zenuwene in mn lijf en ga haar maar weer eens mailen of ze nou al wat weet en of ze ze al gesproken heeft want het is zo donderdag he??? ik hoor natuurlijk weer niets van haar zoals gewoonlijk dus ik ga haar maar ff bellen.....ze werkt wel 4 hele dagen maar om 4 uur was ze toch alweer naar huis....morgen is ze vrij....dus donderdag is het maar weer godzegen de greep....
Als je je bij die instantie aanmeld moet je tekenen dat je overal aan meewerkt etc etc dat je elke afspraak met hun nakomt.....dat ze 20km verderop zitten maakt niet uit...hoe jij daar moet komen is ook gewoon jouw probleem....prima hoor ik hou me overal aan...maar als ik dan wat vraag.....krijg je of geen antwoord of ze doen gewoon niet wat ze zeggen....
Vorige week kregen we te horen dat de facturen die mijn partner had ingediend voor verricht werk vanaf januari niet uitbetaald gingen worden en dat dat in het geheel naar de deurwaarder werd overgemaakt...volgens mij kan dat helemaal niet, ik heb toen ook weer die mevr opgebeld, gemaild etc...zij zou contact opgaan nemen....maar dat heeft ze toch maar niet gedaanze wilde geen slapende honden wakker maken....ja hallo??? en nu dan??/wij mogen geen nieuwe schulden maken maar die krijg je er nu gratis bij....ik kon het telefoonabbo niet betalen....van de gsm...ik had al wel een aanbetaling gedaan in overleg met de maatschappij om zo het contract te wijzigen naar een goedkoop contract etc etc....nu kan dat dus niet meer we moeten factuur in afbetaling terug betalen....terwijl het met de facturen die mijn partner uitbetaald zou moeten krijgen helemaal niet aan de orde zou zijn geweest....ik zet door hoor ik geef niet op maar ik wordt hier zo zat van!!!!

Buster

puck

nou puck doet vandaag ff geen ruk aan al die financiele shit....ik heb het hele dossier al klaar voor beide zowel de bewindvoerder als voor de gemeentelijke instantie.....mijn inzet is 100% maar dat kom ik op het pad der oplossingen zoals deze wordt genoemd niet tegen....ik laat het maar ff zo en al wat het lef heeft om bij mij aan de deur te komen verwijs ik door naar beide andere partijen.
Ik heb het uiteindelijk al uit handen gegeven maar je blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk.....ik vind het voor vandaag wel ff goed ik ga mn handen lekker laten wapperen in mn huisje en vanmiddag iets leuks doen met de kids al kost het helemaal nix.....ik ga niet al mn tijd en energie stoppen in mensen die niet zon haast hebben, die tijd en energie stop ik in mensen die me lief zijn.
Ik wordt hier ontzettend strijdvaardig van, en ben in staat om met hogere mensen een gesprek aan te gaan over de gang van zaken, want ik denk dat ik niet de enige ben die met dit soort ambtenaarij te maken krijg???
Ik ben dan wel een schuldenaar maar mn verstand werkt prima!! gister heb ik pauw en witteman maar uitgezet.....een voorzitter van de vereniging van banken zat daar te vertellen hoe goed het wel niet is dat de banken met staatsteun zoveel bonussen uit lopen te delen van onze belasting centjes die voor een schuldenaar een preverente eiser is.....dit systeem en deze wantoestanden vallen voor mij nu ff niet te rijmen....ik weet wel dat ik me hier nu al helemaal niet druk over moet maken dat ik me beter zorgen kan maken over hoe ik in godsnaam deze week weer door ga komen??? maar ergens gaat het hier niet goed wij leven ver onder de armoede grens door de wet en regelgeving in dit land waar anderzijds bakken met geld uit wordt gegeven......dit is niet echt een jippiedag hahahahah miss morgen beter als die meneer van de energieleverancier niet langs gaat komen om ons af te sluiten??? er hangt voor mij veel vanaf aangezien ik een nieuwe baan heb waarvoor ik veel vanuit huis moet werken....dat gaat niet lukken he als je je stroom moet gaan aanfietsen....wat een kutzooi zeg....sorry allemaal voor mijn zeer negatieve bericht maar ik moet het toch ergens kwijt.....

Buster

Hoi Puck,

Zeg, die dame die woensdag vrij is. Die heeft vast een email adres.
Met een email loop je haar minder snel mis. Wellicht helpt dat van de week.

De facturen van je man gaan toch al naar die instelling?
Dan heb je alle recht om deurwaarders te verwijzen naar die instelling en/of de bewindvoerder.
Jij kan immers geen rekeningen betalen als zij je inkomen ontvangen.

Bankdirecteuren zijn klootzakken, daar doe je niks aan, hoort bij de functie.
En de enige reden dat hij daar zat is omdat Jan Kees de Jager de bonussen aan banden gaat leggen.
Ja, dan zou ik ook wel willen praten op TV om te zeggen hoe belangrijk dat inkomen is.
De wereld is krom.

puck

hahahah die dame die op woensdag vrij is heeft idd een emailadres.....ik mail haar alle documenten door die ze nodig heeft.....als ik haar per mail iets vraag krijg ik nooit een antwoord.....de communicatie is gewoon ronduit slecht....net als de informatie die ze geeft.
ik heb vanmorgen gebeld met de instelling waar zij ons dossier naar over moet dragen......ze hebben geen idee wie we zijn en kennen ons dossier ook niet, terwijl die mevr een paar weken geleden al het dossier zou overdragen.....
morgen moet ik toch in de plaats zijn waar ook zij zitten dus ga ze maar met een bezoekje vereeren.....en eens ff duidelijke taal spreken in het gesprek, want.....morgen gaat ons dossier worden overgedragen...dat weet die mevr npg niet maar dat ga ik haar morgen eens heel duidelijk maken......puck is op oorlogspad maar puck blijft wel altijd heet correct en netjes en behoud zich enkel aan de feiten......ik kan gelukkig hele goeie zakelijke gesprekken voeren........
ik wordt zo ontzettend moedeloos van de mensen waarvan je afhankelijk bent en de traagheid en laxheid waarmee alles behandeld wordt......miss kan meneer de jager daar ook eens wat aan gaan doen??????

Buster

peter

Peter
Administrator Forum

puck

bellen en mailen helpt idd altijd......je hebt in ieder geval dan weer iemand gesproken of op de hoogte gesteld....ik heb vandaag de mevr van de gemeentelijke instantie van het voortraject maar weer eens gebeld en jippie ik kreeg haar nog aan de lijn ook......ik heb er nu zon druk op uitgeoefend ( wel op een correcte manier...) dat ik vandaag miss een mailtje van haar ontvang over het hoe en wat nu verder????
maar of bovenstaande allemaal echt helpt???? ik heb er denk ik een abbonoment op dat ik tegen de instanties aanbots die niet mee werken, die lax zijn, ik heb altijd wel ergens een contact persoon die ziek wordt of zwanger of een andere baan heeft gevonden......miss komt dat allemaal wel door mij hahahahah omdat ik zon lastig geval ben, eentje die weer niet in het boekje voorkomt.....eentje die met cursussen en traingen weer niet als voorbeeld behanld zijn......
ik lach er maar een beetje om omdat ik niet weet wat ik er anders mee moet.......het boos zijn helpt al helemaal niet en werkt alleen maar door in mijn omgeving.....
puck gaat tenslotte lachend ten onder.....maar wel stijdvaardig...ik blijf doorknokken tot ik er bij neer val en als de instanties niet mee gaan werken????? dan wordt er helemaal niet een aanvraag voor bewind ingediend bij de rechtbank en al helemaal geen schuldhulptraject ingezet.....dan gaat puck het zelf doen....dan maar ruim 10 jaar aflossen maar ik moet wel het vertrouwen kunnen hebben dat ik op het goeier pad ben.....ik volg en vertrouw alleen maar op mijn gevoel dat is de enigst lijn in het leven die je niet besodemmieterd.....klinkt lekker vaag allemaal.....maar eens in het verleden heb ik niet naar mijn gevoel geluisterd en dat is niet goed gekomen.....ik hoop natuurlijk wel dat het goed gaat komen met die fucking instanties.....ik hoop echt op een bericht vandaag dat we nu in het traject komen waar we al hadden moeten zijn....het lot daarvan ligt in handen van een ambtenaares die met een laag heel laag tempo ons dossier verzameld...die al meer dan compleet is...die het alleen nog maar hoeft over te dragen....miss moet ik er maar weer ff heen rijden om het zelf over te dragen?? wat een haaiebaai ben ik!!!! maar dat is te danken aan mijn inzet in dit hele verhaal en de wanhoop die ik nu nabij ben...ik zet 200% in en verwacht dat een ander er ook minimaal 75% voor inzet het gaat om samenwerking en als die niet goed loopt heeft het hele plan van aanpak geen enkel kans van slagen...
Herkend iemand van jullie dit??? of ligt het echt allemaal aan mij??? en als dat zo is??? wie heeft er tips over hoe ik het anders moet gaan doen om het wel te laten slagen??
Zo dit is minder negatief dan gister hoop ik??? ik ga nu ff lekker een rondje lopen in de zon want die schijnt gratis hahaha puck is walking on sunshine!!!