als de schuld en de deurwaarders je leven beheersen en kapot maken

Started by puck, Mar 02, 2011, 09:00 PM

Previous topic - Next topic

dreamsharing

Quote from: Buster on Mar 07, 2011, 03:47 PM
Wat stom!

Meestal is een deurwaarder er wel gevoelig voor om met minder genoegen te nemen zodat er meer gaat binnenkomen,....

Geniet je wel van de zon?  8)

Vandaag officieel bericht gehad van de Gerechts deurwaarder...hij heeft mijn brief gelezen en een nieuwe berekening op los gelaten...

Antwoord zonder de berekening:

De bovenstaande herberekening heeft niet tot gevolg gehad dat uw probleem ter zake de brandstofkosten is verholpen.Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten.

Hoogachtend,

R.P.A. Schuman

Gerechtsdeurwaarder.

Dus geen contracts verlenging..dus????

Ik geef het op....ik zie nu wel waar het schip strand??Morgen een afspraak met het BAC over mijn budget uitgaven??

Fijne avond verder ik ga werken...

Gr.Dreamsharing

P.s Zon???Die zie ik nooit....Zie wel dat het al wat langer licht blijft

puck

Thanx!!! een beetje begrip en meevoelendheid kan ontzettend goed doen!!!!
@ dreamsharing ik herken je verhaal als geen ander!!! ik heb dit ook meegemaakt...ik heb mezelf 2 jaar een slag in de ronte gewerkt in de horeca, 40 tot 60 uur per week?/ geen probleem!!! hoe meer geld hoe beter ons leven zal gaan, aflossen aflossen...en ondertussen klom de rente omhoog......bodemloze put ik had er miss ook een keer van op vakantie kunnen gaan na 9 jaar met mn gezin....maar nee ik deed trouw aan aflossen..... tot op een goede dag de deurwaarder met een verzoek om looninformatie kwam.....gestuurd door de exvrouw van mijn man....tekort alimentatie ( hey waar herken ik dit toch van??) door die rechtzaken die we gehad hebben...zij wist waar ik werkte en dat ik daar nogal veel rondliep...iedereen kent mij in dit dorp!! haleluja.....baas kwaat ik alles uitgelegd....daarna kwam het beslag.....mijn contract werd ter plekke omgezet in een oproepcontract...of ik ff wilde tekenen.....je raad het al...ik werd opgeroepen op de meest onmogelijke tijden en een nee??/ dat was werkweigering.....contract niet verlengd terwijl ik de zgn "best kracht"was die zoveel klanten binnen had gehaald....jaja nouja mn baad blij die was van mijn probleem af in de toch al niet te beste economische tijden....
Even een update....vandaag besteed aan?? juist bellen bellen....heb een bewindvoerder gevonden die aangesloten is bij de bi....wat dick als advies gaf, hulpverlenenede instanties op hun huid gezeten nog even achter geld aangezeten wat van ons is....want ja ik mis nu door het vasthouden om het beslagvrije voet te berekeken nu ruim

peter

Een deurwaarder hoort verder gelijken dan zijn eigen horizon. Het kan er bij niet in dat je zo wordt gedwongen je werk te verliezen en steuntrekker te worden. Iemand in de bijstand kan moeilijk aflossen.

Ik begrijp dit echt niet, ik hoop dat je snel in het minnelijk traject of de WNSP terecht komt. Dan kan je leven weer opbouwen.
Peter
Administrator Forum

puck

@ peter ik kijk al helemaal nergens meer van op....deurwaarders hebben alle macht over je en dat weten zij ook, beschermd door de wet zijn ze.
ik ben ook op deze manier die steuntrekker geworden..heel zuur hoor ik werk al vanaf mijn 17de...en leggen ze geen beslag op je loon dan op je uitkering, en of op je inboedel met de macht van openbare verkoping achter de hand beschermd door de wet.
dat wij eigenlijk al 10 jaar onder het bijstands nuveau leven is punt 36 voor de deurwaarders en alle instanties.....
het is een kwestie van postief blijven en mooie dingen in het leven willen zien want die zijn en blijven er altijd.
ik ben door al deze ellende veel  wijzer geworden, al had ik liever moedertje gespeeld en een baan erbij kunnen houden....ik geef het lot maar over aan de bewindvoerder en de schuldhulpverlening en werk aan alles mee en houd zelf een zware vinger aan de pols......

puck

@spidy vroeg me af....hoe loopt het met de procedure van uitzetting??? heb je al wat kunnen oplossen???
miss heb je hier wat aan....praat met maatschappelijkwerk desnoods met de ggz zoveel mogelijk instantie erbij betrekken....probeer je huishouden ( gezin ) te beschermen tegen deze waanzin!!! tuurlijk heb je een openstaande schuld dan moet ie betaald worden maar hey hallo......mag het misschien een beetje menselijk???
veel sterkte ermee en hoop dat je in je huis kan blijven

spidey_1

Hey,
ja we hebben maandag een gesprek gehad over de achterstand, en omdat ze nauw samen werken met de gemeente en maatschappelijk werk, komt er volgende week iemand van de maatschappelijk werk bij ons langs, en bij de gemeente zijn ze niet gebaat om een gezin op straat te zetten want dan weten ze gewoon dat het hele verhaal niet door gaat, dus dat is alweer een +punt voor ons.

en bij de gemeente verwachten ze lijkt wel veel emotie, maar op een gegeven moment is dat op, thuis huilt me vriendin dagelijks, en soms huilt ze haar zelf in slaap, en moet zeggen dat breekt me hart, ondanks dat het schuld is van ons beiden, voelt het voor mij dat ik  heb gefaald als partner en vader.

Freek en Jolanda

spidey_1,

Dit is niet leuk, maar wordt straks alleen maar beter. Een schuld heb je als gezin. Je hebt niet gefaald als vader en partner, want je pakt het schuldprobleem aan. Een slechte partner doet helemaal niets en laat zijn gezin, op straat zetten.
Freek en Jolanda

spidey_1

@ Freek en Jolanda
hey, het doet me wel ff goed nu je dat ff gezegd hebt.

peter

Ik ben het eens met F en J, je hebt ondanks dat je, er erg tegen opzag, de schuldproblemen aangepakt. Dit is niet niks. Dankzij jou hebben ze een dak boven het hoofd en een toekomst.
Peter
Administrator Forum

spidey_1

Thanx allemaal, ik zal hier blijven komen, en af en toe de stand van zaken neer zetten,

En ik en me vriendin zaten eerst te dubben of we wel naar de doop gaan van me schoonzusje haar dochter, en we gaan dat gewoon doen om dan ff een beetje afleiding te zoeken, want het gaat druk en moeilijk genoeg worden.

en zeg maar zo nu hebben we de auto nog en misschien straks niet meer, en dan zal me vriendin haar fam aleen maar via de telefoon ff kunnen spreken, want voor ov zal er ook geen geld meer over blijven ben ik bang

Chrissie

Ik sluit me volledig aan bij Freek, Jolanda en Peter.

En mocht je je weer eens zo voelen ga deze reacties van iedereen maar opnieuw lezen dat geeft je wel de kracht om door te gaan. Je bent een geweldig partner en vader die er is voor zijn gezin. Petje af MENEER! Ben trots op je! ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

puck

maar gelukkig!!!! jullie kunnen blijven wonen!!! hoe k.....ook allemaal!!!!en ik snap ook dat je je gefaald voelt als vader....maar dat heb je niet!!!! iedereen kan in de problemen komen ook al ziet niet iedereen dat....je moet wel heel dapper zijn om hulp te gaan zoeken...dan heb je nl al een aantal fases doorlopen: zelf oplossen, schaamte....maar je doet het toch!!! ik heb altijd het motto in mijn leven gehad: je kan maar beter duidelijk zijn!!! en daar sta ik nog steeds 100% achter, maar ik hanteer nu ook: eerst een probleem oplossen anders kan je niet verder bouwen aan je toekomst.....
wij hebben een hele heftige aaf achter de rug...de personen die direct betrokken zijn bij het zzper schap.....de bijna bner...zijn bij ons geweest vanaaf voor een open en eerlijk gesprek....niemand heeft moeten vertellen hoor hoeveel hij/zij op zijn of haar rekening had staan...wij hebben wel eerlijk verteld wat wij niet hebben staan zeg maar.....vertwijfeling en bedenkingen alom....een hechte club mensen die samen een ....vormen....tot er 1 in de shit komt....dan zoeken we voor die ene toch maar een ander poppetje.....9 jaar van investering???? weg!! of andere optie....kunnen blijven investeren in onzekerheid voor de aankomende 3 jaar met miss 0 resultaat.....waarvan dan???? en miss heel veel resultaat en dus geld??? maar dan nog...waarvan dan??? hey we zijn helemaal kaalgeplukt tis klaar hoor!!! schijnbaar is ons traject moeilijker voor mensen om ons heen dan voor onzelf??
In dit leven mag je alles zeggen en melden..zolang je maar geen financiele shit hebt want dan weten wij het allemaal niet meer hoor....dat trekken wij niet.....niemand van hun heeft onze 10 jaar gezien terwijl zij allen getuigen zijn geweest van die 10 jaar....geeft niet hoor ik snap hem!!!!
bedankt meneer de deurwaarder!!! leuk dat u de beslagvrijevoet berekend heeft??/of niet want u moet nog corresponderen over goedern?? waar die staan??/ maar dat wist u toch al??? die zijn gejat...de dag nadat u al eerder opzoek bent geweest naar deze goederen...bendankt meneer de deurwaarder voor het omver schoppen van mijn cariere!!! bedankt dat u nu al 2 weken mijn gehele factuur inhoud?? bedankt dat wij weer armer dan arm door het leven moeten!!! namens ons en de kinderen echt heel erg bedankt!!!

Freek en Jolanda

Puck, het zit jullie niet mee, lees ik dat nu goed dat de hobby van je vriend niet doorgaat? Wat raar en jammer. Dat mensen stelen van elkaar vinden wij heel erg. Gelukkig hebben nog niets te maken gehad met een deurwaarder, het lijkt wel die van jullie alle menselijkheid heeft verloren.

In het artikel van de SP staat dat er een rustperiode in de schuld moet worden ingebouwd. Nu snap ik wel waarom, ze plukken je echt tot de laatste veer! En ze vergeten dat je een gezin hebt.
Freek en Jolanda

puck

zo even een update na een actieve week, eindelijk gaat er wat beweging komen in de instanties waar ik me al bij had aangemeld....niet van harte maar een beetje beweging is ook beweging denk ik dan maar.
Ik heb zelf een bewindvoeder gezocht en gevonden en het intake gesprek heeft inmiddels plaats gevonden, er valt nog een hoop te doen voordat we samen bij de rechter zitten om het bewind te laten starten dus ik kan nog ff aan de bak...geeft niets ik zet me er 1000% voor in hoe eerder het bewind gaat lopen hoe beter, welk traject het gaat worden valt nu nog niets over te zeggen maar ik ga maar uit van de wsnp....ik stel me in op het zwaarste traject.
Ik vind dat wel ontzettend moeilijk en het wordt gewoon heel zwaar, voor ons maar nog meer voor onze kinderen, daarin voel ik me als moeder enorm gefaald.....dat je ze financieel niets te bieden hebt.
Wil geen zeur zijn en ook geen andere mensen de schuld geven want hoe we ervoor staan is een feit, dat probleem zullen we eerst moeten oplossen pas dan kunnen we verder.....aan zelfmedelijden heb je nu al helemaal nix, er wordt zovaak gezegt dat ik zon enorme sterke vrouw ben....en dat wat je op je pad krijgt je dat aan kunt.....ik vraag me vaak genoeg af..ben ik wel zo sterk??/ ik denk het wel ja maarja dat heb ik ook allemaal maar moeten leren hoor...en das nu gelukkig dan maar een positief iets...en wat ik op mn pad krijg en al gekregen heb...ik vind het nou toch echt wel eens genoeg...we gaan dit probleem aan met open vizier, we stellen ons een doel voor na die periode....een keer op vakantie gaan met de kinderen.....gewoon simpel in een tent 10km verderop.....we zullen overleven en er sterker uitkomen al vind ik ook het allemaal doodeng

Freek en Jolanda

Puck, je doet toch verschrikkelijk je best om er iets van te maken. Je komt er inderdaad er sterker uit, al lijkt de weg nog zo lang. Je gaat dit traject in toch voor jezelf en je kinderen. Wij vinden dat je best trots op jezelf mag zijn. Iedereen heeft een breekpunt, je bent geen zeur, jullie zijn net als ons. Je hebt net als ons schulden, hoe dat komt maakt helemaal niet uit, het gaat erom dat je deze problemen aanpakt en nooit meer in de schulden terrecht komt. Wij leven nu ook op minimum, we rijden in oude auto, maar eens wordt dat anders. (Maar er komt nooit, meer een nieuwe auto).

Je bent niet gefaald als moeder, niet iedereen krijgt alles kant en klaar op een presenteerbord.
Freek en Jolanda