Grote behoefte aan getrainde SchuldHulpMaatjes

Started by marco, Mar 01, 2011, 10:04 PM

Previous topic - Next topic

marco

Dit is een origineel bericht van SchuldHulpMaatje

Onlangs verscheen het rapport genaamd 'Hulp aan vrijwilligers bij projecten thuisadministratie en schuldpreventie'. Hieruit blijkt dat er behoefte is aan gekwalificeerde vrijwilligers die mensen kunnen helpen die schulden hebben, of daarin dreigen te raken. Het project SchuldHulpMaatje is hiervoor een schot in de roos.

Binnen het landelijk opererende project SchuldHulpMaatje wordt op plaatselijk niveau samenwerking gezocht tussen kerken, maatschappelijke organisaties en de burgerlijke gemeente. Vanuit kerken en maatschappelijke organisaties worden vrijwilligers ingezet bij de ondersteuning van mensen in de schulden. Deze vrijwilligers worden vanuit het project getraind en middels terugkomdagen voortdurend up-to-date gehouden in kennis en ontwikkelingen. De gemeente selecteert op haar beurt personen die in aanmerking komen voor ondersteuning vanuit het project.

Het rapport stelt dat gemeenten de rol van vrijwilligers onderschatten. Hierdoor worden vrijwilligers niet effici
Marco en Bianca

puck

ik zeg doen!!!!! een beetje geestelijke hulp hebben we allemaal baat bij toch??? ik vind het een mooi iniatief!!! ik ben zelf enorm sterk..maar heb ook geen idee hoe ik me ga voelen als strax de rust erin komt, al het hele traject loopt....miss val ik wel in 1000 stukken?? dan zou ik heel blij zijn met een shuldhulpmaatje!!!

Freek en Jolanda

Soms mis ik dat, iemand die naar je luisterd, je op het goeie pad zet en je niet veroordeeld.
Freek en Jolanda