Mijn verhaal, ben echt dom geweest

Started by ada, Feb 21, 2011, 01:25 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Wat wil jezelf dan Ada, bij hem blijven of je eigen weg gaan? Wat zegt jou gevoel op dit moment? Je hoeft het niet te zeggen als je dat niet wilt. Maar ben al eens bij het Maatschappelijke werk geweest misschien kunnen zij nog wat voor je doen of je in ieder geval helpen dat je er niet aan onderdoor gaat.
Wees alsjeblieft voorzichtig en denk goed om jezelf.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Ada,

Ik vind het knap van je dat je wel het gesprek bent aangegaan.
Dat het nu anders is dan toen is logisch, hij is niet meer afhankelijk van je.

Er zijn wat besluiten die je zult moeten maken om jezelf in bescherming te nemen.
Juridisch zul je moeten uitzoeken hoe sterk je staat om zeker te zijn dat het geleende geld bij je terug komt. Dat kan via het juridisch loket www.juridischloket.nl

Daarnaast zijn er emotionele keuzes.
Vertrouwen, houden van, toekomst,... wat wil je met deze relatie en even realistisch gezien, wat is er haalbaar?

Wat de schaamte betreft, dat is idd heel rot. En niemand wil graag met de billen bloot.
Maar denk je echt dat je deze afbetalingen 5 jaar verborgen kunt houden voor je familie?
Die schaamte is alleen een drempel war je maar 1 keer overheen gaat. Daarna is ie weg.
Je hebt eigenlijk ook niets om je voor te schamen, je vertrouwen is beschaamd, dat is alles.
Daar heb je niet bewust voor gekozen, maar ben je nu met een hele dure les achter gekomen.

Je bent niet gek.

ada

Dank jullie wel 1000 keer voor jullie reacties. Het doet mij echt heel veel en geeft mij veel goeds. Eigenlijk is het al duidelijk. Als je partner je zoiets simpels misgunt en niet eens begrijpt wat je probleem is, dan is het duidelijk. Ik heb wel een vriendin in vertrouwen genomen en gelukkig heeft zij mij verteld dat ik inderdaad niet gek ben, maar hij. Zij omschrijft hem als een narcist en hij gunt zichzelf het allerbeste. Zodra ik hier tegen in ga, is het helemaal fout en kan ik de k krijgen. Ik ben dit soort woorden niet gewend en smeek hem om mij geen k meer te noemen. Ik heb er dus wel met hem over gesproken, maar besef wel dat het geen enkele invloed heeft op hem, tenminste geen positieve invloed. Hij wordt alleen maar agressief en verteld mij dat ik er totaal niets van begrijp. Eigenlijk weet ik diep in mijn hart wel dat hij degene is die het niet helemaal helder ziet, maar toch, heel raar, heb ik gehoopt dat ik met mijn woorden wat teweeg zou brengen. Jammer, maar zo is het. Voor mezelf is het beter dat ik sowieso een einde aan deze relatie maak. Ik moet helaas wel een klein kamertje voor mezelf zoeken,  want het huis waar wij in samenwonen staat uiteraard op zijn naam. Liever mijn rug rechten en hopen dat hij op een dag beseft dat ik gelijk had en dat hij mij daadwerkelijk ooit als een verlies ziet en zijn leven gaat beteren. Hij is 20 jaar ouder dan ik en hij heeft altijd alles gedaan op zijn manier. Ik hoop uit de bodem van mijn hart dat hij zijn leven betert, niet om mij, maar om zijn eigen toekomst en vertrouwen in de mensheid. Mijn schuld blijft sowieso bestaan en het lukt mij wel om het allemaal af te lossen. Ik ga gewoon proberen om het eea op te lossen door o.a. naar schuldhulpverlening te gaan, maar ik ben bang dat ik geen poot heb om op te staan. Toen ik mijn huis verkocht heb ik nl direct het hele bedrag op zijn spaarrekening laten storten. Hij heeft mij toen inderdaad verteld dat hij er nooit aan zou zitten, maar verder dan de mondelinge overeenkomst is het niet gegaan. Weer een wijze les geleerd in mijn leven. Liefde is leuk, maar er zitten wel grenzen aan. Dit leven kan ik zien als een wijze les: ik hoop dat ik de volgende keer een betere beslissing neem en niet meer iemand blindelings vertrouwen op de blauwe kleur van zijn ogen en zijn geweldige ideeen. Voor mij was het ook een soort van vlucht. een vlucht naar een gelukkig leven.

Buster

Ada,

Al ken ik je niet persoonlijk; ik ben trots op je!

En helemaal hulpeloos is de situatie niet.
Meld je aan bij een schuldhulpverlening. (dat kan mits je een inkomen hebt, en bijstand is ook inkomen)
Zij kunnen je daar ook meer vertellen waar je recht op hebt.

Als je een kamer hebt laat je direct alles overzetten naar je nieuwe adres zodat je van eventuele schulden aan zijn adres af bent. (zolang je bij hem staat ingeschreven en hij de rekeningen niet betaald draai je daar namelijk ook voor op)

Maar goed, dat zijn allemaal praktische dingen, voor nu zou ik een flinke borrel gaan drinken met die vriendin van je.
Proost en op naar de dag van morgen!

Enne, als je de weg niet zo goed weet en meer praktische tips nodig hebt, dan stel je ze maar hier!

Even wat anders, die overwaarde is op zijn rekening gestort maar is dus op papier van jou, volgens mij heb je dan wel degelijk een poot om op te staan, er zijn namelijk documenten en transacties op papier dat dat geld van jou afkomstig is. Gewoon achteraan gaan dus!

marco

Ada,

Je maakt een hele moedige stap, vanaf nu kan het alleen maar beter gaan!

Sterkte
Marco en Bianca

Chrissie

Ada,

Je bent een hele dappere vrouw die een zeer moedige stap gaat nemen, ik ben trots op je! Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan. En als je het achter de rug hebt krijg je er een stuk meer zelfvertrouwen voor terug en kom je er heel sterk uit.

peter

Ada,

Ik ken je alleen via dit forum, je bent een moedige vrouw en je verdiend een beter leven. Het is niet normaal dat je partner allerlei lelijke dingen over je zegt.

Ada, ik wens je veel sterkte toe.
Peter
Administrator Forum

ada

Ik heb inderdaad op papier staan dat het hele bedrag (overwaarde van mijn huis) direct op zijn rekening is gestort. Dat heeft de notaris gelijk overgeboekt op zijn rekening. Dus dat heb ik op papier staan (document is veilig opgeborgen bij een vriendin thuis). Ik heb geen bijstandsuitkering, maar ik heb een weduwepensioen omdat ik op jonge leeftijd al weduwe ben geworden. Ik ga gewoon hard werken en betaal alles rustig af. Hem gun in ooit inzicht, krijgt hij dat niet, dan is zijn leven sowieso verloren. Zijn leven is al verloren, want als je zo bent, ben je eigenlijk heel zielig en kun je niets anders dan medelijden hebben met zo'n persoon. Hij heeft het vroeger niet goed gehad, maar hij compenseert zijn gedrag door zoveel mogelijk spullen te hebben en zijn dochter zoveel mogelijk geld te geven. Dat is zijn leven en dat is waar zijn leven om draait. Ik hoop dat hij niet ziek wordt, want 1 ding staat vast: mocht hij ooit in een hospice terecht komen, niemand komt hem vaker dan 1 keer per jaar opzoeken. In principe ben ik de enige die hij blindelings had moeten vertrouwen en alles had moeten gunnen, maar dat doet hij niet. Hij gunt mij niets en ook dat is ok voor mij. Ik recht mijn rug en ga ervoor. Ik voel me sterker en eerlijk gezegd is 13500,- Euro best te overzien. Voor de rest: komt tijd, komt raad! Dank jullie wel voor jullie prachtige woorden, het doet mij echt wel wat.

Chrissie

Ada,

Je doet het heel goed meid!
Koppie op, je kunt het en ik wens je heel veel sterkte

Groetjes Chrissie

Buster

Ada,

Ga ik toch even voor advocaat van de duivel spelen,...

hoopvol

Ada,

ook ik heb me laten misleiden in de liefde. Het is bij mij ooit begonnen met het lenen van

ada

Ik heb hem al een schuldbekentenis proberen te laten tekenen, maar hij weigerde dat. Ik ben al naar een notaris geweest en heb al mijn papieren overhandigd. Naar aanleiding daarvan heeft de notaris een stuk gemaakt, naar mij gemaild en ik moest een afspraak maken om mijn partner te laten tekenen. Dit heeft hij geweigerd. Tekenen zou hij dus nooit doen. Hij zegt dat ik het sowieso terug krijg en dat ik hem moet vertrouwen. Er is geen vertrouwen, want hij doet toch wat hij wil. Natuurlijk spelen gevoelens een rol, maar het heeft allemaal een grens en mijn grens is bereikt. ALs ik met hem verder ga, weet ik dat ik altijd op nr 11 of 12 zou blijven, omdat nr 1 t/m al bezet is door zijn dochter. Zijn dochter heeft een hekel aan haar vader en het enige positieve wat zij kan bereiken is geld vragen en de waarheid niet zo nauw nemen. Hij gelooft haar en geeft vervolgens haar heel veel geld/spullen/dure merkkleding.

Buster

Ada,

Ik kan me voorstellen dat de moed er dan van in je schoenen zinkt.

Wie betaald op dit moment de aflossingen?
Gaat dat van jou of zijn bankrekening?
Zolang hij de aflossingen betaald is er, min of meer, niks aan de hand.
Als jij ze betaald is het zuurder want dan is het idd nog maar even afwachten of je je geld terug krijgt.

Goed dat je al die stappen al hebt gezet.
Hoe staat het met de huizenjacht?

peter

Ada, je hebt nog een heel leven voor je. Met deze man zal waarschijnlijk nooit gelukkig worden. Het is raar dat hij nooit een schuldbekentenis wil tekenen en jou met een schuld wilt opzadelen. Terwijl jij heel veel geld heb ingebracht. Hij pluk je kaal en je mag arm bij hem weg. Dit is geen echte liefde.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Ada,

Heb je al eens een advocaat geprobeerd misschien kan die je nog helpen. Je kunt misschien wel een advocaat van onvermogen krijgen als je geen inkomen hebt, of via de bond als je daar lid van bent.