Beste mensen,
Ik heb me vandaag pas aangemeld omdat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ongeveer 1 jaar geleden heb ik mijn huis verkocht en ben ik gaan samenwonen met mijn partner. Hij heeft geen schulden of geld, maar wel wat bezit (meerdere huizen die hij verhuurd en een autoverhuurbedrijfje). Mijn huis had overwaarde, maar omdat mijn partner en ik van plan waren om te verhuizen naar het buitenland konden we dat geld goed gebruiken. het geld is langzaam verdwenen, oa aan wat auto's die kapot waren, zijn bedrijfje, zijn dochter (hij heeft een volwassen dochter en die eist nogal veel geld, maar dat terzijde). Nu heb ik twee rekeningen gekregen, bij elkaar zo'n 13500,- Euro. Ik had dit bedrag makkelijk kunnen betalen, maar omdat hij mijn geld in zijn beheer had is het langzaam opgegaan. Ik heb een kleine weduwepensioen (helaas op jonge leeftijd weduwe geworden) van 500 Euro per maand. Nu heeft mijn partner een betalingsregeling getroffen met de twee schuldeisers en ik word helemaal gek van ellende. Ik kan niet meer slapen. Aan de ene kant omdat ik zoooooooooooooo stom ben geweest en aan de andere kant omdat ik me zorgen maak. Als mijn partner wat overkomt sta ik op straat, we zijn niet getrouwd en ik heb het gevoel dat hij alles perfect weet te regelen wat zijn eigen zaakjes betreft, maar voor mij wordt er wel een betalingsregeling getroffen. Toen zijn dochter een dure studie ging doen, heeft hij mijn geld gebruikt om het in 1 keer te betalen bijvoorbeeld. Ik was hier uiteraard niet mee akkoord gegaan, maar hij wilde perse niet dat zijn dochter een schuld zou hebben en voor mij word er wel een betalingsregeling getroffen? ik ben zo woedend en aardig in de war. Mijn partner vindt dat ik gek ben en doordraaf. Alles is toch geregeld volgens hem? Ik heb al de poging gedaan om hem een schuldbekentenis te laten tekenen, maar dat wil hij absoluut niet, want hij geeft mij mijn geld in de toekomst toch wel terug.