Adressen UWV kunnen afwijken van gemeente

Started by peter, Feb 17, 2011, 08:45 PM

Previous topic - Next topic

peter

DEN HAAG -  Uitkeringsinstantie UWV moet de eigen adresgegevens wel uitwisselen met de gemeente, maar het kan voorkomen dat het UWV uitkeringen verstrekt aan mensen van wie de adressen nog niet bij de gemeente bekend zijn. Dat zei minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) donderdag in de Tweede Kamer op vragen van de PvdA.

PvdA'er Pierre Heijnen noemde het een grof schandaal dat de gemeente Amsterdam niet kan beschikken over de adressen van duizenden inwoners die wel bij het UWV bekend zijn. De gemeente had hierover geklaagd bij de minister omdat deze inwoners bijvoorbeeld geen gemeentelijke belastingen kunnen worden opgelegd.

Donner erkende dat het UWV de gemeentelijke basisadministratie dient te gebruiken en ook melding moet maken van mogelijke fouten. Maar het kan voorkomen dat het UWV een ander adres gebruikt, bijvoorbeeld als een uitkeringstrekker is opgenomen.

bron telegraaf.nl
Peter
Administrator Forum

Buster

Wat stom dat ze dat nog niet deden!

Ik heb sinds kort, voor het eerst, te doen met deze toko, en eerlijk waar je moet haast frauderen wil je ergens komen!
Ze controleren alleen bij de intake op je bankgegevens en gaan er daarbij haast vanuit dat je een fraudeur bent, maar zodra je de controle hebt gehad raakt alles zo tussen de afdelingen vast dat je er A; zelf helemaal niet meer uitkomt en B; het ook niet motiveert om eruit te raken,....

Het spijt me zeer, ik ben heel blij met dit vangnet, maar hoe we er uiteindelijk aan zijn gekomen verdiend echt geen schoonheidsprijs,...

(en daarbij, ik ben inmiddels 5 maanden bezig geweest om de vorige bewoners uit te laten schrijven, ondertussen bleven de rekeningen binnen stromen,...)

Dick

Het is blijkbaar een hoofdpijndossier, morgen is het weer anders.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info