Wat kan ik doen? Tips gevraagd!

Started by Meisje, Feb 09, 2011, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

Meisje

Goedemiddag allemaal!

Ik heb mij aangemeld op dit forum, om tips te krijgen van mensen
die misschien in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten waar ik nu in zit.
Ik zal zo kort en bondig mogelijk proberen uit te leggen in welke situatie ik zit.

Door verkeerde beslissingen in het verleden, hele foute acties en impulsiviteit van mijzelf heb ik hoge schulden opgebouwd.
Nu heb ik ze eindelijk in kaart gebracht en kom uit op een bedrag van
- Nog maar even wachten, dan zijn we compleet -

Buster

Allereerst, gefeliciteerd en veel sterkte de komende weken.

Deze laatste weken moet je je echt alleen bezig houden met de bevalling, maar dat zal de verloskundige je ook wel hebben verteld.

Wat kinderopvang betreft; laat je inschrijven bij een gecertificeerd gastouderbureau, die zijn de helft goedkoper en veel flexibeler. De meeste kinderopvangstichtingen bieden gastouders aan en zijn gecertificeerd. De wachtlijsten daar zijn vaak minder lang.

Je schuldeisers willen geld, maar zullen ook begrijpen dat er van een kale kip niks te plukken valt.
Zodra je werk hebt verdeel je je loon in potjes.
Kosten kinderopvang, kosten baby, en andere potjes die in jullie plaatje passen.
Wat er overblijft verdeel je over de eisers, de hoogste krijgt wat meer dan de laagste.
Dat is het voorstel wat je doet.

Zoals je het in het verleden hebt gedaan is de omgekeerde wereld.
Je moet roeien met de riemen die er zijn en niet op zoek gaan naar riemen die passen bij je voorstel. Zo kom je ook niet in de knel.

Je kan het zo zelf afbetalen, of ervoor kiezen om naar de hulpverlening te stappen.
Voorwaarde voor een GKB traject is wel dat je inkomen hebt.
Voordeel daarvan is dat rente bevroren wordt, maar houd ook in dat je geen ontslag meer mag nemen, tenzij je een andere baan hebt.

Als je het zelf gaat aanpakken ben je met een aflossing van

blabla

Meisje, wat ben ik blij dit te lezen! Jouw verhaal heeft heel veel weg van het mijne. Ook zwanger. Nog maar net ;) Bij mij is 't men vriend die met de schulden zit, maar onze inkomens gaan samen op de rekening en we bezien het als 'ons' geld. Niet het mijne, niet het zijne. Dus we lossen allebei af. We zitten wel met een veel kleinere schuld. We hebben al de helft afgelost.
Mijn vriend werkt ook in ploegen (de vroege en de late) en ik fulltime. Mijn weekend is dan ook nog op maandag en dinsdag en zijne zaterdag en zondag. Maar ik kan je met een gerust hart vertellen dat dat veel beter is uitgevallen als we dachten. We brengen nog enorm veel tijd samen door, zeker nu we samenwonen. Tips heb ik niet. Hoe wij het volhouden weet ik ook niet, maar onze schuld is dan  nog zo 'klein' tegenover de jouwe. Ik stel voor eens heel open te praten met je vriend hoe hij staat tegenover die betalingen.
En ik stel voor dat als je ergens over wil praten dat je daarvoor altijd terechtkan bij mij. Bij iedereen hier denk ik wel, 't is echt een enorm motiverend forum met hele lieve mensen!

Buster

hihi, daar zitten we dan hierzo met 3 zwangere! hahahaha

Gefeliciteerd blabla!

Dick

Wat leuk, gefeliciteerd allemaal. Je hoeft je niet te schamen of te verontschuldigen voor je schulden. Schuldig zijn de meesten hier en we willen allemaal.onze schulden kwijt.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Quote from: Buster on Feb 09, 2011, 11:35 PM
hihi, daar zitten we dan hierzo met 3 zwangere! hahahaha

Gefeliciteerd blabla!

haha dankje! Het is pas vanavond om 19 uur officieel als ik naar de dokter bel voor de bloedresultaten, maar ben zeker ;) Heb trouwens al drie dagen vrij veel pijn aan m'n buik (lijkt een beetje op die pijn als je buikspieren enorm stijf zijn) is dat normaal?
Hoever ben jij al?

Buster

Meisje

@ Buster :

Bedankt voor je felicitatie!
Ik doe mijn best om goed uit te rusten en te focussen op de komende weken en de bevalling. Echter is dit makkelijker gezegd dan gedaan. Zolang ik niet bewust nadenk over de schulden en de consequenties, gaat het goed. Zodra ik dat wel doe, dan nemen mijn hormonen het voornamelijk over en ben ik erg onrustig..  Moet nog even doorbijten..

Gastouderbureau ga ik gelijk even voor kijken, daar ging in eerste instantie ook naar op zoek. Alleen hoorde ik verhalen dat er veel mensen zijn die dit puur doen voor het geld en niet omdat ze het ( ook ) leuk vinden om met kinderen te werken..

Ik heb de schuldeisers op vrijdag 28 Januari brieven gestuurd, met een aanvraag van een betalingsregeling. ( Nog geen enkele reactie gehad? ). In deze brief stond dat ik momenteel niet aan mijn financi

Meisje

@blabla..

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mijn vriend wil mij helpen, met kleine rekeningen te betalen. Maar die heeft net zijn koopappartementje rond. Redelijke dure hypotheek, leuke inboedel. Maar die jongen heeft erg kei en kei hard voor gewerkt. En ik wil gewoon niet, dat hij opdraait voor de fouten die ik heb gemaakt. We zijn nog maar 1,5 jaar samen en ik wil het mijn vriend niet

Dick

BKR registratie vind alleen plaats van schulden van bedrijven die bij het BKR zijn aangesloten.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Quote from: Meisje on Feb 10, 2011, 04:50 PM
@blabla..

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mijn vriend wil mij helpen, met kleine rekeningen te betalen. Maar die heeft net zijn koopappartementje rond. Redelijke dure hypotheek, leuke inboedel. Maar die jongen heeft erg kei en kei hard voor gewerkt. En ik wil gewoon niet, dat hij opdraait voor de fouten die ik heb gemaakt. We zijn nog maar 1,5 jaar samen en ik wil het mijn vriend niet

Meisje

Quote from: Dick on Feb 10, 2011, 05:02 PM
BKR registratie vind alleen plaats van schulden van bedrijven die bij het BKR zijn aangesloten.

Okee bedankt. Dan weet ik dat!

Buster

Toch maar wel proberen hoor! (dat uitrusten)

Wat de gastouders betreft, tegenwoordig moeten alle gastouders een cursus kinder EHBO hebben gedaan en actief worden begeleid door het gastouder bureau. Dus de tijd van "makkelijk oppaswerk" is voorbij. (gelukkig maar,..)

Een bureau die aan deze eisen voldoet krijgt een certificaat en word regelmatig gecontroleerd door de GGD.

En ik snap dat je je vriend niet wil betrekken bij jou verleden maar hij krijgt er in de praktijk hoe dan ook wel mee te maken. (of gaat hij wel op vakantie en jij niet en kan hij uit eten terwijl je rondkomt met leefgeld?) Ik bedoel dat niet rot, maar zo werkt het bij ons thuis in de praktijk. Het zijn wel de schulden van mijn man maar ik heb daar net zo goed mee te maken. Heb daar ook met volle overtuiging voor "gekozen" en boven alles hebben we een hartstikke liefdevol leven.

Het is heel goed dat je je er bewust van bent en het zorgen dat door de financi

hoopvol

Hoi Meisje,

wat een gedoe, de hormonen geiren door je lijf en je zit in een periode dat je lekker moet genieten van de laatste stapjes van je zwangerschap.

Ik hoop dat je ondanks de zorgen toch de tijd en ruimte vind om te genieten van het kleine wondertje, mij lijkt stress om wat dan ook tijdens de laatste fase van je zwangerschap niet handig. Neem ondanks de situatie straks wel de tijd om rustig je kraamtijd door te komen, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen, dat komt jou maar ook je kindje te goede.

Heb je gekeken of je in aanmerking kan komen voor een WWB-uitkering, al is dit absoluut geen vetpot, elke euro die je kan ontvangen is er

blabla

Misschien een kleine tip om je te helpen ontspannen de laatste weken van je zwangerschap (hangt ervan af in hoeverre je je vriend hierin kan vertrouwen en of hij het ziet zitten)

Schrijf even op wat er volgende weken (tot je uitgerekende datum) allemaal betaald moet worden door jou. Schrijf misschien ook even je inkomsten tot dan op, stort het bedrag dat hij nodig heeft in zo weinig mogelijk keren naar hem, of als hij toegang tot je rekening heeft is het nog makkelijker. En vraag hem gewoon of hij dat in orde wil brengen voor jou. De overschrijvingen enz. Je belast hem echt niet teveel hiermee, het is nog altijd jouw geld dat er heen gaat. Maar zo heb je enorm veel meer kans om je gedachten er gewoon even af te zetten en er mee voor te zorgen dat je kindje minder van je stress voelt.