Dirk Scheringa start nieuw bedrijf

Started by peter, Jan 19, 2011, 09:01 PM

Previous topic - Next topic

peter

AMSTERDAM - Dirk Scheringa lanceert donderdag een nieuw bedrijf. Wat voor soort onderneming het wordt, wil de voormalige topman van DSB nog niet zeggen. "Het is bijna zover: morgen lanceer ik mijn nieuwe onderneming", twittert de gevallen bankier.

De oud-bankier lanceert het bedrijf Sprekersbureau Homerus donderdag.

In de tweet refereert Scheringa aan de val van DSB, nu 15 maanden geleden. In september vorig jaar verklaarde Scheringa gevraagd te zijn om te komen werken voor een internetbank. Volgens persbureau ANP zou het echter gaan om een sprekersbureau.

Sinds het DSB-debacle verdient hij zijn geld met het geven van lezingen. Daarnaast werkte hij mee aan het boek 'Project Homerus - Het miljardenspel met DSB', waarin hij onder meer volhoudt dat DSB 'kapotgemaakt' is door De Nederlandsche Bank en de Autoriteit Financi
Peter
Administrator Forum

peter

Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Gaat hij met dit bedrijf weer woekerwinsten maken, met zijn verhaal hoe hielp de DSB mensen in de financiele problemen.
Freek en Jolanda

Buster

Moet ie toch eens vertellen hoe hij dat doet.
Iedere andere persoon onder curatele gesteld is handeling onbekwaam verklaard totdat alle eisers tegemoet zijn gekomen,...

Who died and made Dirk God?

peter

DSB was een NV of BV. Ik denk dat zijn prive vermogen niet is aangesproken. Misschien is hij aangemoedigd dit te gaan doen, dan houdt hij zich niet bezig met bankzaken.
Peter
Administrator Forum

Dick

Tja, dit is eigenlijk ongepast voor iemand die ons heel veel geld heeft gekost. Misschien kan de staat een beslaglegging doen op zijn inkomen dat hij hiermee verdient. Een actie van cessie misschien een idee?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Hij was directeur of voorzitter ofzoiets,...

Dat betekend (volgens mij) dat jou persoon verbonden is aan de schulden,...
Maar hij zal er wel een verzekering op hebben afgesloten
(ik weet het heeeel flauw grapje,..)

Moreel gezien vind ik het ronduit on-etisch, hoe HAALT ie het in zijn bolle kop!