bang voor nog een domme beslissing

Started by flits, Jan 08, 2011, 11:21 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Hmmm,... ik denk dat je met de krantenwijk wel de zwaarste maar ook de best betaalde bijbaan te pakken hebt.

Die spaar programma's gaan helemaal niet zo hard en naar oppas is maar weinig vraag.

Freek en Jolanda

Met spaarprogramma's hebben wij verleden jaar verdiend:
Freek en Jolanda

Kaatje

Je zou ook nog mysteryshopper kunnen worden. Is geen regelmatige inkomstenbron. (er zijn wekelijks onderzoeken die je kan doen, hangt wel af van de plaats waar je woont) Zo heel af en toe doe ik zo'n onderzoek en krijg er dan minimaal 10 euro of meer voor. Dit moet wel weer opgegeven worden bij de belastingaangifte, dus je moet er wel rekening mee houden dat er nog belasting van af gaat.

Kranten bezorgen is zwaar. Als je het maar 1x per week doet, zal het goed vol te houden zijn denk ik. Ik heb het zelf 6 ochtenden naast een fulltime baan gedaan, maar dit ging helaas ten koste van mijn eigen gezondheid. En zonder goede gezondheid wordt alles toch wel lastiger.

Ga voor je zelf goed bedenken, hoeveel energie en tijd je naast je huidige werk in extra werk wilt stoppen, zodat je ook nog energie voor jezelf over houdt, want dat is ook heel erg belangrijk! In mijn ogen (na mijn eigen harde les geleerd te hebben) wel het allerbelangrijkste.

Dan maar iets langzamer de schulden aflossen. Maar het is en blijft altijd jouw eigen keuze. Maar zet goed alle voors en tegens op een rij voordat je er aan begint.

flits

ik heb vanmiddag een gesprek gehad met bewindvoering van vitak
ik krijg sowieso kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en het waterschap en ze gaan kijken voor het wsnp en de gemeentelijke credit bank en ze zou even contact opnemen met ges advies over de overdracht van de papieren
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Buster

Wat een goed nieuws!

Dat scheelt mooi weer heel wat geld.
Fijn dat ze actie gaan ondernemen.

Over WSNP weet ik niet zo heel veel, behalve dat het via de rechter loopt.
Ze gaan altijd eerst kijken of het via de gemeente kan, pas als er eisers dwars gaan liggen gaat het door naar de rechter die ze dan dwingt mee te doen.
De controle van de WSNP is wat strenger en het traject kan langer duren.

Wat betreft de regels en het weekgeld verschilt het niet zo veel.

Gefeliciteerd!
En waren je ouders ook blij?

flits

ja mijn ouders waren er ok bij het gesprek heeft zelfs in het huis van mijn ouders plaats gevonden

ze hebben van vitak voor gesteld en mijn ouders zijn er ook mee akkoord gegaan dat al het week geld wat ik over hou per week dat ik dat bij hun weg leg voor een potje onvoorziene uitgave en aangezien ik regelmatig tussen de 15 en de 25 euro over hou per week zal het potje redelijk vlug groeien
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

Dick

Flits, wat fijn voor je, jou toekomst ziet er schuldenvrij uit. Goed dat je weg bent bij GES en dat.je goede hulp.krijgt!

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Ik was erg nieuwsgierig en heb nog even bij Ges gekeken.
Gek dat er nu op de home-page geen vermelding meer staat naar het BPBI.
;)

Zouden ze op hun kop hebben gehad?

peter

Ze hebben de tekst op een aantal pagina's weggehaald, maar op de bewindvoerings pagina staat de tekst nog steeds.

http://www.gesadvies.nl/index.php?page=bewindvoering

Ik denk dat ze wel vragen hebben gehad, maar dat ze een standaard antwoord hadden, dat ze bezig waren om de organisatie aan te passen aan de eisen die de BPBI stelt. Het blijft een zeer dubieus bedrijf.
Peter
Administrator Forum

marco

Als je naar gesadvies zoekt, komt je terecht op een aantal forums met een slechte referentie over hun. Ik vermoed dat de BPBI dit ook lezen en nooit akkoord zullen gaan met de aansluiting van gesadvies.
Marco en Bianca

Buster

Ja of de mailtjes waarbij aan de bel werd getrokken,....

peter

Ik weet wel, dat forums door instanties worden gelezen. Het commentaar zegt genoeg over sommige schuldhulpverleners met hun klanten omgaan. Internet wordt altijd geraadpleegd over informatie over deze bedrijven of ze stellen een vraag op een forum.
Peter
Administrator Forum

Buster

Hey Flits,

Hoe staat het met je spaarpot?
Is Vitak al wat opgeschoten?
En hoe is het verder met je?

flits

vitak is op niks uit gelopen ze zeggen dat ze geen tijd hebben om alles goed op touw te zetten en ze hebben bas kwakkenbos voor gesteld waar 28 maart een afspraak heb die ik ook bij het wsnp kan vinden onder bewindvoering

ondertussen lopen de schulden nog steeds op
ze hebben inmiddels bij ges advies bij een van de schuld eisers een akkoord kunnen bereiken maar bij de andere 2 nog niet en daar loopt de rente nog steeds op wat niet betaald word

ik loop nu bij mijn ouders een potje op te kwekken voor onvoorziene uitgaven daar ligt nu 75 euro
ik heb tussendoor nog een hotel moeten betalen omdat ik in april naar Brussel ge voor een worstel show wat waarschijnlijk voorlopig de laatste keer is tot mijn schulden afbetaald zijn

Buster

Nou , dat is niet zo fijn dus, dan duurt het langer.

Tja,.. en Brussel, join the club, het is heel naar maar vakantie, kleding, kapper en dat soort zaken, dat gaat voorlopig niet meer kunnen, tot alles opgelost is.
Maar wat raar dat alles oploopt, je hebt in je inkomen toch ruimte om ze allemaal een beetje te geven. Misschien niet veel, maar wel iets.

Wel gefeliciteerd met je spaarpot, dat moet toch een beetje fijn voelen!