bang voor nog een domme beslissing

Started by flits, Jan 08, 2011, 11:21 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Beste Flits,

Ik vraag me af waarom jou begeleidster hierop tegen is.
Krijg je bij Ges begeleiding die je bij de gemeente niet zou krijgen?

Schuldhulpverlening zou geen geld moeten kosten.
Daar heeft de overheid voor gezorgd.
Kan de overheid het niet meer aan, dan contracteren zij bedrijven (goedgekeurde bedrijven) die de overheid vervolgens voor je betaald. De gemeente maakt hier per maand

flits

ik vond het ook al raar dat ze er bij BPBI niks vanaf weten

mijn begeleidster zegt dat het dan alleen maar moeilijker word om uit de schulden te komen
ik heb het kaartje wat ik van gesadvies heb naar haar toe gestuurd en ze zou een gesprek regelen met haar erbij ik heb tegen mijn begeleidster gezegd dat ik er toch bij de gemeente in wil
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Buster

Als het goed is,.....

Iedereen heeft recht op een vrij te laten bedrag.
Dat kun je uitrekenen. Zowel de gemeente, als Ges zullen die berekening hanteren.
Alles wat je daarboven aan inkomen hebt word gebruikt voor afbetaling.

http://www.jwgd.nl/Beslagvrije-voet-berekenen

Als je dus bij de gemeente zit is er

flits

mijn begeleidster heeft blijkbaar al wel telefonisch contact met haar gehad en zegt dat de rekeningen wel degelijk in behandeling genomen worden door haar maar dat er af en toe iets tussen door schiet omdat er geen geld zou zijn ze heeft ook een mail gestuurd voor een gesprek met z'n 3en en ze wil dat ik een vragenlijst ga opstellen die ik heb
ik weet er zo al een paar te bedenken die ik al bij mijn begeleiding heb weggezet
-wat er gebeurd is met de eindejaars bonus
-en wat er gebeurd is met het voor schot wat ze gevraagd hebben bij de salarisadministratie van mijn werk
-waarom er op de site staat dat er een aanvraag is naar het bpbi en ze bij de bpbi van niks weten
-waarom ze bij NVVK onbekend is
-waarom het beter is om 75 euro aan haar te geven per maand terwijl ik die 75 euro ook voor het aflossen kan gebruiken

Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

Dick

Flits, ik vind het raar als je afgeraden wordt om naar de gemeente te gaan. Het adviseren om te stoppen met heeft als doel jou volledig in hun macht te krijgen. Stel dat ze hun werk niet doen je jij dieper in de problemen komt kan je geen aanspraak maken op rechtshulp, want je hebt daar de middelen niet meer voor. Een rechtsbijstandverzekering heeft juristen waar zij bang voor zijn. Gelukkig heb je deze niet opgezegd. Gesadvies geeft mij geen goed gevoel, ga naar de gemeente, dan weet je zeker dat je goed en goedkoop wordt geholpen.

Ik heb eerder problemen gehad met een adviesbureau die op soort gelijke wijze handelde. Ze pakken eerste de mensen in, vervolgens moeten zij alle rechthulp opzeggen en een gedeelte van het geld komt niet terecht bij de schuldeisers, zodat het probleem alleen maar groter wordt. Dit adviesbureau dreigde met maatregelen als ik bepaalde berichten niet zou verwijderen van het forum. Ik heb deze heren een aantal wedervragen gesteld en vervolgens wordt het stil. Gesadvies heeft alle kenmerken van een dubieus bedrijf, ze vermelden op hun site geen KVK en blijkt onbekend te zijn van de branche vereniging waar zij een aanvraag voor hebben ingediend. Dit roept bij mij te veel vraagtekens op. Dus ga daar zo snel mogelijk weg en laat onderzoeken waar jou geld is gebleven. Het kan nooit de bedoeling zijn dat je verder in de problemen komt.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

flits

ze heeft gisteravond na dat ze contact gehad heeft eindelijk contact met me gezocht
er zijn ook vervolgens en paar mails heen en weer gegaan tussen haar en mij en toen ik vervolgens melde dat ik mijn begeleidster belooft had om een vragenlijst op te stellen om aan haar te stellen reageerde ze niet meer

ik heb de prive gegevens en namen even achterwege gelaten

{hoi

ik heb even naar het lijstje gekeken en lecturama is volgens mij allen nog in januari en februari
en spelpunt word automatisch terug gezet naar een normaal account als ik niks over maak zonder verdere verplichtingen en consequenties mijn ziektekosten verzekeraar staat vanaf januari op 142 euro heb ik je in het begin al gezegd en laten zien en heb het ook nodig op de fysiotherapeut en di

Buster

Beste Flits,

Teneerste heeft de gemeente wel degelijk bewindvoering, dus das onzin.

Ik vind dat je heel goed verwoord wat je wil, sterker nog, je doet eigenlijk het werk van de ander.

Als ik je lijstje erbij pak en dan ga tellen kom ik uit op

flits

Ik heb niet gezegd dat er NIETS betaald kan worden, maar niet alles. Wij gaan regelingen treffen.

Laten we de 24e overleggen samen met Nelly dan wordt het wellicht duidelijker.

M.vr.gr

Op 11-1-2011 16:02, helma schreef:
hoi

de gemeente heeft wel degelijk bewindvoering, dus das onzin.

en wat jij verder aangeeft over regelingen treffen en werk doen wat de gemeente niet kan doen is onzin. De gemeente heeft 2 soorten trajecten; budget beheer, dat is er om uit de schulden te blijven en jou te leren hoe je zelf je financi

Buster

Beste Flits,

Het is een goede mail wisseling hoor!
Je bent goed bezig alles in de gaten te houden.
Hou dat vol, dat zal je ook moeten doen als je bij de gemeente zit.
Ga er nooit vanuit dat een ander het wel voor je regelt, uiteindelijk blijf je zelf verantwoordelijk.

Ik denk dat het nu tijd is voor je begeleidster (die van Mee) om uit te leggen waarom ze graag wil dat je bij Ges blijft. Zij heeft (als het goed is) een goed inzicht in je hele financi

Dick

Flits,

Je bent goed bezig! Je stelt aan de Gesadvies vragen waarop zij m.i. antwoorden gegeven die niet kunnen. De NVVK is juist om te vertrouwen. Als Gesadvies er vanaf ziet om personen te certificeren (NEN schuldhulp certificering) dit wil wat zeggen over hun kwaliteit.

Als zij niet weten wat NVVK doet zegt wat over het niveau van Gesadvies. Dit is juist de vereniging van schuldhulpverleners. Zoals Buster al schreef ga niet meer in discussie en besteed die 75 euro aan aflossen, dan ben je eerder uit de schulden.

QuoteZoals ik je al gezegd heb, de gemeente verzorgt geen budgetbeheer. De kosten die ik bereken zijn voor het budgetbeheer. Wat verwacht je dat de gemeente voor je gaat doen ??  Ik werk veel samen met ze.

Is dit zo???

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Beste Flits,

Ik laat het hele Ges verhaal even in het midden,...

Als ik het allemaal zo lees heb je inderdaad uitgaves waar gewoonweg geen geld voor is.
Je hebt je hart op de goede plek, en steunt veel goede doelen, naast uitgaven die je voor jezelf doet.

Daar zal je, hoe vervelend ook, mee moeten stoppen.
Maar volgens mij wist je dat zelf ook al, want je was al druk bezig om dingen op te zeggen en abonnementen te stoppen.

Je schuld, las ik ergens, ligt rond de

peter

Flits,

Buster heeft een aantal goede punten, waarmee je al aan het werk bent. Wat betaal je eigenlijk aan de lening per maand.
Peter
Administrator Forum

flits

ik heb bij de santander comfordcard betaal ik 53 euro per maand uitstaande schuld van totaal 5300 euro

bij money@home betaal ik 39 euro per maand volledige uitstaande schuld 1950

en bij f willen ze het voltallige bedrag terug hebben in een keer van 500 euro + 125 euro rente + de nodige administratie  kosten die er nu bij zitten omdat het niet betaald word eerste herinnering 7,50 2de herrinering 17,50 +een dreiging van hun incasso partner als het voltallige bedrag niet overgemaakt word binnen 7 werkdagen

Buster

Flits,

Neem in elk geval z.s.m. contact met ze op.

Je kunt het volgende zelf zo uitrekenen;

Netto inkomen aanvrager    1204.94   
Zorgtoeslag    67

Huur    333.15
Energie / Water    150.64
Gem. Belastingen    23.36
Provinciale lasten    9.25
Ziektekostenverzekering    142
Verzekering    6.84
Kabel    27.95
Abonnementen    3.35
Telefoon    50
Budget beheerskosten    75
Onderhoud fiets    15
Abva Kabo    14.03
Lecturarma    28.92
Leefgeld    ?
Uitvaartverzekering    2.75
Lenzen    20
Consumentenbond    6.25
Spelpunt    2.08
Santander     53
Money @home     39

Als je alle bedragen afhaalt van je inkomsten hou je

flits

ik heb al meerdere malen contact met ze gezocht zowel schriftelijk als telefonisch als per email maar ze zeggen dat ze bij ges advies contact met ze op moeten nemen en ik heb het allemaal ook naar ges advies doorgestuurd en zeggen ook dat ze bij ges advies geen contact met ze gezocht heeft terwijl ze bij ges advies zeggen dat het wel zo is