Open brief

Started by Buster, Jan 03, 2011, 11:29 AM

Previous topic - Next topic

Buster

Na een afwijzend-WW-telefoontje vanmorgen ben ik in de pen geklommen.
Hou deze week de kranten maar in de gaten wie weet halen we het nieuws  ;)

Ja, en daar zit je dan, met je goeie gedrag,

Dick

Wat moet je doen om een beetje hulp te krijgen, ik vind jouw verhaal te gek voor woorden, zo horen wij niet in Nederland met elkaar om te gaan.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

blabla

Buster,

Ik heb spijtig genoeg geen antwoord op de vragen die je hier stelt. Woon je in Nederland? Ja zeker? In Belgi

Buster

Ja en dan was het relaas nog niet eens voorbij, werd vanavond gebeld door een mevrouw van de gemeente.
Ik had haar een mail gestuurd met een noodkreet.

Er schijnen zelfs wel meer van "ons" soort gevallen te zijn die nergens voor in aanmerking komen.
Morgen met frisse moed een WWB uitkering aanvragen. Dat is eigenlijk een soort van voorschot zodat je de tijd krijgt om je afwijzing aan te vechten.
Tussen de afwijzing en een uitspraak zit nog eens 6 weken.
En die WWB moet ervoor zorgen dat we geen achterstanden met huur enzo oplopen.

Geen idee hoe dat afloopt als we binnen de tijd van het aanvechten en de uitspraak werk vinden. Moeten we de voorschotten dan terugbetalen?
Heb net nog even telefonisch info ingewonnen,... en wat denk je?
De dame van de intake (4 november !!!!!!!) had ons hier al op moeten wijzen.

Goed, genoeg frustraties, morgen weer met frisse moed "Loketje Leuren"

@ blabla, dank je wel voor je lieve woorden. Ik realiseer me dat enorm, en dat is ook de motivatie om door te zetten.

Dick

Mvgr

Dick

jan

Wat verschrikkelijk k..t voor jullie, het onbegrip van de instanties snap ik niet. Moet je eerst domme dingen gaan doen voordat je hulp krijgt?
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Buster

Ahum,.. ik heb de dame van het UWV net gebeld voor opheldering,...

waar ik me druk om maakte?

Het letterlijke gesprek was toch echt; Op basis van deze gegevens ken ik u geen uitkering toe, u dient een aanvraag WW te doen.
Waarop ik heb lopen "bedelen" om en voorschot, die we uiteindelijk hebben gehad.

Nu zegt ze dat ze de aanvraag nog steeds in behandeling heeft in afwachting van de schriftelijke uitslag van de WW.

Oja, en of ik maar wel even een loonstrook wilde presenteren van werk dat ik in november heb verricht, want daar werden we dan weer op gekort.

Het meest rotte is het denigrerende toontje, alsof ik blij moet zijn met het feit dat ze met haar hand over haar hart heeft gestreken,....
vanmiddag maar eens afwachtten wat de dame van de gemeente er over te melden heeft,...

wilma

Kan deze mevrouw zich niet inleven in de positie van mensen, tenslotte moet jij ook een gezin draaiende houden, dit gaat helaas niet zonder geld.

Buster

Er schittert licht aan de horizon!

De dame die gisteravond belde heeft vandaag 3x aan de telefoon gehangen.
Ze gaat om opheldering vragen, heeft contact gezocht met de WW en gaat een voorstel neerleggen bij de zuurpruim om de korting uit te stellen tot er een volledige uitkering tot stand is gekomen.

Alleen al het feit dat iemand zich druk maakt, het ook stom vind, en voor je gaat bellen.
Dat kleurt de wereld weer een beetje mooier.
(en eerlijk gezegd had ik dat wel even nodig na al het ge-zuurpruim)

marco

Je bent gelukkig mondig genoeg en laat je niet wegjagen door een zeurtante. Ik vraag mij af hoeveel mensen worden nog weggejaagd en krijgen niet waar ze recht op hebben?
Marco en Bianca

peter

Goed zo, laat je niet op je kop zitten!!
Peter
Administrator Forum

Kaatje

Buster wat ontzettend fijn dat deze dame voor jou belt en om opheldering vraagt en voor jullie probeert om die korting uit te stellen! Dat is positief. Hoop ook ontzettend voor jullie dat de uitslag ook positief zal zijn!

Ik vind het echt ongelooflijk dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en overal maar benadeeld wordt. Ik duim voor jullie dat deze dame jullie beter nieuws gaat brengen :)

Freek en Jolanda

Wat fijn dat er iemand is die met je mee voelt. Gaat het nog steeds goed met jou en de baby?

Freek en Jolanda

Buster

Gek is dat toch,...
Mijn man heeft gisteren gebeld naar de werkgever en vandaag heb ik de stukken in mijn mailbox,...

Ik denk er maar niet te lang over na, we hebben ze binnen, dus dan kan er tenminste een uitslag gegeven worden door de WW. Hopelijk nog voor het einde van de maand,...

Is die uitslag negatief kunnen we weer vrolijk naar de zuurpruim!
Qua inkomen maakt het niks uit.
70% van mijn loon is onder het bijstandsniveau, dus hoger zal het niet worden, maar dan hebben we in elk geval genoeg voor de afbetalingen enz.

@Freek en Jolanda, met de baby gaat alles goed.
Met mij ook wel, heb wel klachten en pijntjes, maar dat hoort erbij, en in dat opzicht is het wel even fijn dat ik niet aan de bak kom.

Dick

Klinkt in ieder geval beter als je eerste bericht.
Mvgr

Dick