Wat kan ik doen.

Started by spidey_1, Dec 03, 2010, 10:10 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Is het niet mogelijk dat je iemand anders van de gemeente om hulp kan vragen.
Misschien kan die je net even opgang helpen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

spidey_1

nou me contactpersoon is op de hoogte dat ik gebeld hebt.
dus hopen dat ie vandaag nog terug beld

Buster

Spidey, ik heb deze pagina gevonden, die moet je mischien mar even lezen;

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=41

Wat ik er uit opmaak is dat er niet zomaar overgegaan kan worden tot ontruiming dan moet er naast een achterstand ook een uitspraak zijn van een rechter die je een termijn voorlegt.
Ik weet niet hoever jullie zijn met achterstand of eventuele rechtzaken.

Er staat niets over een GKB traject, wel over WSNP en dan hebben ze het over het aanvragen van een voorlopige voorziening (m.a.w. dat de huur in elk geval betaald word, zodat je een dak boven je hoofd houd)

Ik hoop dat je contact persoon je straks belt!

peter

Een ontruiming vind altijd plaats d.t.v. een rechter. Jullie hebben de contactpersoon geinformeerd dat is goed. Maar bel hem achterna voor de status van zijn acties. Je moet zelf niet te afwachtend blijven. 

Ik hoop voor jullie dat deze ellende snel voor bij is.
Peter
Administrator Forum

jan

Ik snap dat je niet vrolijk wordt van al deze ellende. Moe erger te voorkomen, moet echt zelf het initatief in handen houden. Als de contactpersoon niet belt, dan bel je hem of haar. Zorg ervoor dat je alles weet van die (soms stomme) regeltjes van schuldsanering en huurschuld.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Buster

Spidey, hoe is het afgelopen gisteren?

spidey_1

Hallo, nou we zijn inmiddels 4 maanden verder, we zitten nog niet in de regeling, maar er is wat vooruit gang, maar nu dreigt de woningstichting ons nu weer uit huis te zetten aanstaande donderdag, en me vriendin woensdag jarig dus happy birthday! we hebben morgen nog een gesprek bij de woningstichting om het 1 en andere nog te kunnen voorkomen.

en we hebben 27 juli een gesprek bij het bac in arnhem maar als we dan op straat staan heeft dat dus geen zin meer. dus ook uit de regeling lijkt mij.

Dick

Wat zegt het BAC? Waarom bel je niet, het wordt nu urgent voor jullie, dat er iets gebeurt?
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Spidey, het eerste gesprek was op 8 maart.
Dat is meer dan 120 dagen geleden.
Gemeenten hebben namelijk een verplichting binnen 120 dagen uitsluitsel te geven over een traject.

Gaat jullie inkomen inmiddels naar BAC?
Dan mogen jullie namelijk niet uitgezet worden.
Eerder had je het al over loonbeslag, is dat inmiddels gestopt?

Ik zou idd contact opnemen met het BAC en melden dat er nu spoed is.
Is je contact persoon niet aanwezig, vraag dan om een plaatsvervanger.

Heel veel sterkte, en toch een beetje gefeliciteerd woensdag,...

spidey_1

nou we hebben 27 juli het gesprek bij het bac, we hebben onze handtekening wel gezet voor het inkomensbeheer, ja loonbeslag is bijna weg deze maand is de laatste keer, ja had het bac al gebeld maar omdat we nog niet officieel daar geweest zijn kunnen ze niks doen.
dus hopen dat het gesprek morgen wat kan helpen.

en ow ja bij me vriendin is sinds kort de diagnose PTSS geconstateerd
dus die zit er geestelijk en physiek helemaal doorheen.

Buster

Jeetje, beterschap.
Is dat wel behandelbaar?

Fijn dat het loonbeslag eraf is.
Dat betekend dat nu je bij budget beheer zit ze dus genoeg inkomsten hebben om de vaste lasten af te dragen.
Dus wel raar dat dat niet lukt met de huur.
Die zou prioriteit horen te krijgen.

27e,... dat is nog 2 weken.
Donderdag is al over 2 dagen.
Wat stom dat budgetbeheer hier geen grip op heeft!
Dat zijn ze verplicht.

(je hebt er niet zoveel aan maar leef wel met jullie mee)

spidey_1

ja het is bijna niet behandelbaar, en dat zal ze altijd blijven houden.
ja we hebben alleen de handtekening gezet maar ons inkomen in nog niet beheerd door hun.

nou we hebben net het gesprek gehad bij de woningbouw, waar we allebei tegen op zagen, maar we zijn idd bang dat we er donderdag uitgaan en dat we niks meer hebben.

peter

spidey_1

Ik leef ook met jullie mee. Wat Buster schrijft klopt helemaal, jullie zouden contact op kunnen nemen met het BAC en de situatie uitleggen. Als je huis uit moet, wordt je urgent! 
Peter
Administrator Forum

spidey_1

ja dat heb ik al gedaan maar ze blijven het zelfde zeggen dat we nog niet officieel onder beheer bij hun staan en niks voor ons kunnen betekenen.

Buster

Als ze niks voor je kunnen doen moet NU met spoed jullie geld worden terug geboekt!
Zodat je het dak boven je hoofd houd.

ZIJ hebben je inkomen, dus daarmee de verantwoordelijkheid te zorgen dat jullie een plek hebben om te kunnen leven.

Je zou ook eens aan de bel kunnen trekken bij het Juridisch loket.
Of een telefoontje plegen naar je gemeente. Zij betalen BAC voor de bemiddeling.
BAC word nml. gesubsidieerd door de gemeentes in de omgeving Arnhem.
Dit kan echt niet!