Wat kan ik doen.

Started by spidey_1, Dec 03, 2010, 10:10 PM

Previous topic - Next topic

Freek en Jolanda

Het zit jullie allemaal niet mee. Is dit loonbeslag een gevolg van de afwikkeling van jullie huis?
Freek en Jolanda

spidey_1

Ja klopt, omdat het nhg, toen de helft van de restschuld heeft kwijtgescholden, maar achteraf bleek dat dus niet de bedoeling te zijn geweest. dus kunnen we daarvoor op de blaren zitten.

Buster

@ Spidey

Inmiddels ben ik erachter.
De

dreamsharing

Quote from: Buster on Feb 25, 2011, 12:43 PM
@ Spidey

@ Dreamsharing,

Het is idd vervelend dat je zo lang hebt moeten wachten.
Werd daar nog een reden voor gegeven bij de gemeente?
Wettelijk mag het toelaten en of wijzen niet meer dan 120 dagen duren.
Je schreef al eerder dat je bij BAC zit.
Nu weet ik daar niet zoveel van dus ben ik eens gaan Googlen, maar daar word je ook niet vrolijk van. Ik lees regelmatig reacties van mensen die meer dan 365 dagen zitten te wachtten op een akkoord.

BAC = Budget Advies Centrum daar werken bepaalde gemeentes mee..Ik val onder de Gem.Rheden en die werkt weer samen met de Gem.Arnhem en Lingewaard.

Ik heb gisteren gebeld met de deurwaarder die bij mij loonbeslag heeft gelegd...Hun hadden nog steeds niets vernomen van het BAC(die ging er namelijk voor zorgen dat het beslag eraf ging want dan kon er geld vrij gemaakt worden om de kosten te kunnen betalen voor mijn vervoer naar het werk)

De deurwaarder blijft zich beroepen op het wettelijke en maakt ook geen uitzonderingen!!

Mijn evt. contracts verlenging 18-April hangt af van of ik naar mijn werk kan blijven komen??Zoals het er nu voor staat kan ik van de iets meer dan 4,00 per dag die ik nu heb door het loonbeslag geen brandstof betalen voor de auto...

De deurwaarder is niet echt positief over het BAC die blijken er nog wel eens een zooitje van te maken waardoor veel mensen nog verder in de problemen komen!!
Advies was regelmatig contact te onderhouden...Nou dat heb ik inderdaad geprobeerd helaas had mijn contact persoon bij het BAC een weekje vrij..!!!En het aller vervelendste is ook nog eens dat er dan geen vervanger wordt aangesteld..

Helaas ben ik afhankelijk van het BAC er is namelijk geen andere stichting die de belangen kan behartigen in de Gem.Rheden.

Ook verontrustend vind ik dat als het beslag er af wordt gehaald ik mijn geld naar het BAC moet laten overmaken en hun daarna het weer terug storten met aftrek van de te maken kosten voor afbetaling schuldeisers en 9% rente voor hun waarna ik mijn rekeningen kan gaan betalen...normaal gesproken storten ze het geld naar 4 dgn terug als het bij hun op de rekening bij geschreven is..!!Je kunt je voorstellen dat het dan toch zeker ruim een week later bij mij terug is!!Dus op tijd mijn huur betalen enz.. is onmogelijk.

Het aller ergste is eigenlijk dat ik overal aan moet voldoen maar het is helemaal geen garantie dat de schuldeisers akkoord gaan met een minnelijk traject!!!Wel moet ik al de rentes betalen aan het BAC en als uiteindelijk de schuldeisers niet akkoord gaan wordt de hulp door het BAC gestaakt en mijn dossier door gestuurd naar wie????

Ik heb 8 mrt. weer een gesprek met het BAC over de gang van zaken hoe het nu verder gaat en wat de afspraken zijn die ze hebben kunnen maken??Wel raar mijn contact persoon is met vakantie en de deurwaarder die ik gisteren heb gesproken had nog niets vernomen van het BAC???

Al met al raak ik toch weer een klein beetje gestrest op dit moment..!!!

Mijn werkgever is gelukkig over al van op de hoogte en heeft hier begrip voor...maar mijn werk moet er niet onder gaan lijden.

Gr.Dreamsharing

Buster

Het klinkt heel raar wat ik nu tik, maar beter een deurwaarder,...

Als ik het zo lees heb je een goed gesprek gehad met deze meneer. Vaak staan deurwaarders namelijk wel open om met je te praten over oplossingen en je te wijzen op wat er mogelijk is.

Ik zou idd in je gesprek op 8 maart aankaarten dat je je ernstige zorgen maakt.
Dat je actie hebt ondernomen door contact te zoeken met de deurwaarder en dat de stabiele situatie die er nu is dreigt ten onder te gaan door het gebrek aan actie van het BAC, vraag daarbij wat zij daarin voor je gaan betekenen.
En wat dit praktisch inhoud voor je lopende vaste lasten, hoe gaan zij ervoor zorgen dat deze op tijd betaald worden en dat de stress die er bij jou ontstaat weggenomen word.

Je hebt ze helaas wel nodig om aanspraak te kunnen maken op het minnelijk traject.

Stel dat,...

Stel nou dat een eiser niet akkoord gaat, dan begeleid het BAC je naar een WSNP regeling.
Maar voorlopig sta je aan het begin van je aanvraag minnelijk.

Het is helemaal niet gek als je je in het gesprek met BAC als klant opstelt, dat ben je namelijk ook.
Zij bieden een dienst waar jij gebruik van maakt en zij worden daar, door de gemeente voor betaald. Neem naar het gesprek ook de naam mee van de deurwaarder die je hebt gesproken (als je die nog weet) en vraag ze in elk geval of ze met deze meneer contact op willen nemen.
Dan kan jij dat over een week bij die man navragen en weet je hoe het zit.

En kaart ook de noodzaak van je benzine aan.
Werk is belangrijk en je wilt graag voldoen aan de eisen die het traject aan je stelt.
Dan moet je daar wel de middelen voor krijgen, toch?

Zo te lezen heb je een toffe baas, das heel fijn. (scheelt weer een zorg)

spidey_1

Nou vandaag het loon binnen gekregen en jammergenoeg te weinig door het beslag ondanks ik het bezwaar heb opgestuurd met de benodigde bewijzen, maar heb de overige vaste lasten kunnen betalen maar de huur niet, maar we hebben maandag een gesprek bij de woningstichting, dus ik hoop dat we daar uitkomen,
en dinsdag gelukkig naar de gemeente, maar kunnen hun dan al iets voor ons betekenen vanwege het beslag.

en me vriendin is al druk bezig met het genereren van meer inkomen, maar omdat ik in de 5 ploegen werk, en we ook een dochter hebben van 3 jaar, is het best lastig.

Buster

Wat goed dat je er vroeg bij bent bij de woningstichting.
Uiteindelijk willen zij de garantie dat ze de huur betaald krijgen zonder daar heel lang op te moeten wachtten. Extra kosten zijn zij ook niet bij gebaat dus ik denk dat dit een hele goede stap is.
Maak ze vooral duidelijk dat je al in gesprek bent met de gemeente, bezwaar hebt aangetekend aan de hand van je VTLB en dus heel actief bezig bent om te zorgen dat de vooral de huur betaald word.

Nog 3 dagen, dan is het 8 maart!  ;)
En niet dat er dan wonderen worden verricht maar dan kun je in elk geval weer een stuk verder.

Maar even over dat beslag?
Heb je wel een bevestiging, uitkomst of afwijzing o.i.d. van dat bezwaar?

spidey_1

nee heb geen uitkomst gekregen van het bezwaar.

spidey_1

Hallo,

Nou we zijn vandaag bij de gemeente geweest, maar wat krijg je veel om je oren, we hebben ook te horen gekregen dat we waarschijnlijk de auto moeten weg doen, maar ik heb die nodig om naar me werk te gaan, maar blijkbaar hebben ze daar geen boodschap aan. dus dat baard ons ook zorgen.en dat we dan maar een brommer moeten aanschaffen, maar ja dat kost ook geld.

dus ik met al me papier werk naar de gemeente, blijkt dat ik de formulieren thuis moet invullen.
maar we zijn wel opgelucht dat we daar zijn geweest, alleen de man die we hadden vonden we niet zo fijn, want hij zei tegen me  vriendin '' ben je nu aan het huilen?  dus me vriendin zegt daarop ''nee'' en vervolgens zegt ie mag wel hoor. dus dat was wel erg vreemd.

dus we moeten nu binnen 2 weken alle formaliteiten opsturen
en als nu de deurwaarders het niet geloven dan kan ik dus gewoon het telnummer doorgeven met wie vandaag gesproken hebben.

we weten dat we de komende 3 tot 5 jaar op de blaren moeten zitten, maar daarin tegen krijgen we wel rust in huis, en in de gezinsituatie, en we krijgen hulp voor ons 2en, zodat we beter met mekaar kunen praten, want zo gaat je relatie ook naar de knoppen als we geen hulp hadden gezocht.

Buster

Fijn dat je in elk geval dat nummer hebt!

Enne, wat betreft die opmerking,... alles beter dan; "IK heb de regels niet gemaakt,..."
::)

Wat die rust betreft, zeker, het kan echt behoorlijk veel verzieken in je relatie, en die moet dan maar sterk genoeg zijn.
Elke GKB hanteerd een aantal kilometers wat je voor woon-werk verkeer minimaal af moet leggen wil de noodzaak van een auto bestaan. In Assen bijvoorbeeld is dat 30 km.
Dan word er ruimte gemaakt in het budget. (mits daar ruimte voor is)

Succes met invullen! Op naar een goede start.

peter

Je komt wel over die 3 jaar heen. Het lijkt lang, maar je komt er beter uit. Fijn dat je het nummer kan doorgeven een deurwaarder. Het doet mij goed dat jullie hulp hebben gekregen.

Ze gaan ervan uit dat een auto naast benzine, veel onderhoud kost. Daarnaast moet hij ook ooit vervangen worden. Een brommer (tweede hands) is goedkoper.
Peter
Administrator Forum

Chrissie

Fijn om te lezen dat jullie hulp hebben gekregen het is zo enorm belangrijk dat je met elkaar blijft praten want alles heeft zo'n grote impact op je leven. En die 3 jaar horen heel lang maar zijn om voor dat je het weet en dan kun je een nieuwe frisse start maken en dat is ook heel wat waard.

En wat betreft de auto wegdoen uit eigen ervaring weet ik dat als je een brommer/scooter (tweede hands) aanschaft dat dat prima uit kan. Je bezuinigt heel veel in het jaar, de benzine en reparatie zijn stukken goedkoper. Mijn man doet dit nu al 4 jaar en rijdt dagelijkse 17 km heen en 17 km terug op zijn scooter en verbruikt  nauwelijks 45 euro in de maand aan benzine en aan reparaties is hij hooguit een kleine 100 euro in het jaar kwijt. Hier zijn dan de winterbanden bij in begrepen.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

spidey_1

ja ik moet 40 km rijden in totaal naar me werk, dus ik hoop dat daar nog iets over te regelen valt. en van dat beslag moet ik nu ook gaan regelen dat dat lager gaat worden.

dus ja idd 3 jaar lijkt ook lang. ik hoop dat het snel geregeld is en dat we erin zitten. zodat we rust krijgen.

spidey_1

nou wordt gebeld door de woningstichting en dele ff mede dat als we min de huur van maart betalen dan kunnen ze iets voor ons betekenen en dan de ontruiming nog voorkomen, nou weet ik het niet meer, me contactpersoon bij de gemeente is er niet, dus kan hem niet ff bellen.

en dan wenst ze je een fijn weekend, nou lekker dan.