Wat kan ik doen.

Started by spidey_1, Dec 03, 2010, 10:10 PM

Previous topic - Next topic

spidey_1

nee ze hebben verder nooit contact met ons gehad, maar wij namen aan dat het eerst uitgezocht word voordat ze je restschuld betalen. maar we hebben intussen al hulp gezocht bij de schuldhulp bij de gemeente.

peter

Het lijkt mij meer dan logisch dat ze eerst met jullie contact zoden zoeken hoe de restschuld zou moeten worden voldoen. Gelukkig hebben jullie contact gezocht met de gemeente. De hoogte van deze schuld valt mee, maar is dit jullie enige schuld.
Peter
Administrator Forum

Buster

Je had het even eerder over beslaglegging op de rekening.

In eerste instantie sturen ze minimaal 2 brieven waar je op kunt reageren.
Soms word je daarna doorgesluisd naar een incasso maar meestal gooien ze er zelf eerst een boete op (als je niet reageert) en daarna pas word een incasso ingeschakeld.
Die kan dreigen maar niet zoveel uitvoeren behalve de kosten wettelijk opvoeren.

Al met al gaat er een maand of 2 overheen voordat er ook maar sprake is dat er dreigingen uitgevoerd kunnen gaan worden (en zelfs dan pas als een rechter dat heeft beslist)

Aangezien ze nu pas voor het eerst wat van zich laten horen hoef je dus niet bang te zijn dat er beslag word gelegd.
Laat wel iets van je horen (zelf of via de gemeente) dan ben je geen onwillige betaler en zal een rechter niet akkoord gaan met een beslaglegging.

Succes met alles!

spidey_1

Quote from: peter on Feb 05, 2011, 07:25 PM
Het lijkt mij meer dan logisch dat ze eerst met jullie contact zoden zoeken hoe de restschuld zou moeten worden voldoen. Gelukkig hebben jullie contact gezocht met de gemeente. De hoogte van deze schuld valt mee, maar is dit jullie enige schuld.

ik denk dat we al met al aan 35000 euro schuld zitten, en daarvan is 15000 euro de restschuld, we moeten dus 7500 terug betalen aan de stichting, en de andere 7500 aan de bank zelf.

peter

Belangrijk is dat jullie de schuldhulpverlening actief gaan benaderen. Blijf niet wachten totdat er opnieuw aanmaningen op de deurmat vallen, blijf reageren.
Peter
Administrator Forum

spidey_1

Nou heb een afspraak bij de gemeente, 8 mrt om half 12 moet ik er zijn, dacht eerst dat het een hele lang wachtlijst was, maar dat viel me al mee,

maar nu moet ik dus papieren meenemen, zoals bankafschriften en loonstroken van de afgelopen 3 maanden, zijn daar nog dingen wat ik kan of moet afschermen op de afschriften of loonstroken, en moet van alle schulden papieren meenemen, maar ben daarvan het overzicht kwijt, hoe kan ik dat oplossen?

Buster

Wat tof dat je zo snel terecht kan!

Neem sowieso mee wat je kan.

Ga eerst eens om te beginnen alle vorderingen bij elkaar zoeken.
Ze willen graag weten hoe het is ontstaan en wat jij hebt gedaan aan contact opnemen enz.
Hoeveel er momenteel openstaat gaan ze zelf ook navragen bij de eisers.
Als je er geen brieven meer van hebt, maar het zit wel in je hoofd, schrijf dat dan op.
Ze stellen namelijk een onderzoek in. En duiken er tussendoor nog eisers op kan dat heel vervelend uitpakken.

Wat bij mij altijd helpt is een map, dan heb je alles bij elkaar en kan je het heel makkelijk opzoeken.

Belasting bij belasting, huur bij huur, auto bij auto enz. enz.

Bankrekeningen en loonstroken scherm je niks vanaf. Dat wekt geen vertrouwen namelijk.
Uiteindelijk word alles toch aan het GKB overgemaakt en nemen zij de schulden administratie van je over.
Meestal moet je 1 of 2x per jaar je administratie van 6 of 12 maanden inleveren.
Ter controle. Op zich niet zo gek.

Vergeet niet dat jij ten alle tijden eindverantwoordelijk bent voor jou financi

spidey_1

Maar ik schaam me wel heel erg, want op de bankafschriften staat natuurlijk ook de bedragen die ik heb gebruikt om spelletjes op het internet speel met echt geld(gokken) om zo te proberen veel geld te winnen. maar denk dat iedereen wel gedaan of geprobeerd heeft. of zullen ze daar niet van opkijken?

Buster

Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Daar hoef je je niet voor te schamen.

Zij zijn er ook niet om je te veroordelen.
Zie jezelf als klant. Zij bieden een dienst aan waar jij gebruik van maakt.
Die dienst kunnen ze alleen bieden als jij open kaart speelt.

Geloof me, ze hebben echt wel raardere dingen gezien.
Hooguit zullen ze zeggen dat je dat beter niet meer kan doen.
Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.

Weet je wat ik deed vorig jaar in de winter?
Ik stond met mn gitaartje op straat te spelen voor een paar euro zodat ik op de weg naar huis langs de markt kon om groente te halen.

Ik denk dat iedereen die het water aan de lippen heeft staan iets verzint waarbij hij hoopt dat ie genoeg geld kan binnen halen om de week of de maand te "overleven"

Je mag best trots zijn op jezelf dat je nu aanklopt voor een oplossing.

spidey_1

hallo,

ik krijg nu steeds mee rekeningen en aanmaningen binnen, wordt er een beetje moedeloos van, en wat is 8 mrt nog ver weg dat we naar de gemeente gaan, maar heeft iemand een advies, wat ik bijv kan zeggen als ze aan me deur komen, want zie het nu niet meer zitten, het wordt me nu teveel allemaal,

en moet vitens betalen binnen 2 dagen, en dat geld heb ik niet, maar moet daar toch een oplossing voor vinden, anders sluiten ze ons af.

Buster

Hoi Spidey,

Het wachtten is idd hartstikke vervelend.
Wat je kan doen is wel contact met ze opnemen om te vertellen dat je bezig bent ervoor te zorgen dat ze zo snel mogelijk hun geld krijgen.
(Dan valt er voor hun ook iets uit te halen)

Als je dat lastig vind via de telefoon, dan kan je dat ook mailen.
Maar laat in elk geval iets van je horen.

Dat water afsluiten, is dat al lang aan de gang?
Misschien kun je ze eenmalig iets van

spidey_1

ja wil ze allemaal wel mailen, maar weet niet hoe ik dat in een fatsoenlijke manier moet doen, zodat ze het begrijpen.

ben al druk aan het zoeken op het net naar voorbeeldbrieven.
maar kan weinig vinden,

peter

Geef maar aan welke voorbeeldbrieven je hebben, dan help ik je hiermee.
Peter
Administrator Forum

spidey_1

Ik wil graag een brief schrijven waarin ik duidelijk maak dat ik bezig ben met schuldhulp bij de gemeente maar dat ik pas 8 maart een afspraak heb staan.

Buster

Peter,

Misschien heb je een voorbeeld waarbij word uitgelegd dat in afwachting van een sanerings traject, er hard word gewerkt aan een oplossing voor de uitstaande vordering, maar dat er tot die tijd geen mogelijkheid is om tot betaling over te gaan om op die wijze alle schuldeisers tegemoet te komen.  

Spidey,

Zodra je een klantnummer, of dossiernummer hebt van het GKB, kun je dat ook best erin vermelden.
Uiteindelijk zal het GKB toch ook contact opnemen met alle eisers.