Wat kan ik doen.

Started by spidey_1, Dec 03, 2010, 10:10 PM

Previous topic - Next topic

spidey_1

hallo,
ik heb vandaag een brief binnen gehad van Vesting Finance, en we moeten de restschuld van de hypotheek terug betalen van bijna 9000 euro, en dat zou aanstaande maandag betaald moeten zijn, zijn er mensen die weten wat ik kan doen, want die 9000 euro hebben we niet.

Dick

Spidey, je moet zo snel mogelijk contact opnemen met Vesting Finance en aangeven dat je niet betalen kan. Voorts moet je een betalings regeling voorstellen. Ik neem aan dat het e.a. al een tijdje speelt.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

spidey_1

Quote from: Dick on Dec 03, 2010, 10:17 PM
Spidey, je moet zo snel mogelijk contact opnemen met Vesting Finance en aangeven dat je niet betalen kan. Voorts moet je een betalings regeling voorstellen. Ik neem aan dat het e.a. al een tijdje speelt.

Ja klopt, omdat we gedwongen ons huis hadden moeten verkopen omdat we de maandlast niet meer konden betalen, en we hadden wel nhg maar die willen de restschuld niet overnemen omdat het een gedwongen verkoop was, maar we hebben het nog wel onderhands verkocht.

Dick

Heel vervelend voor jullie, maar je moet zo snel mogelijk contact opnemen en een betalingsregeling voorstellen.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

Vesting Finance moet je wel even in de gaten houden.

Het gaat dus om een incasso niet om een gerechtsdeurwaarder.
Die mogen een beperkt aantal maatregelen nemen.
Sowieso inderdaad contact opnemen.
Maar neem ook de factuur even goed door.

Als je zoekt onder "Voorwerk II" en "max. kosten incassobureaus" kun je zien wat ze je maximaal mogen rekenen.

Doe ze in elk geval een voorstel wat je wel kunt betalen.

Succes!

blabla

Quote from: Buster on Dec 04, 2010, 10:59 AM
Vesting Finance moet je wel even in de gaten houden.

Het gaat dus om een incasso niet om een gerechtsdeurwaarder.
Die mogen een beperkt aantal maatregelen nemen.
Sowieso inderdaad contact opnemen.
Maar neem ook de factuur even goed door.

Als je zoekt onder "Voorwerk II" en "max. kosten incassobureaus" kun je zien wat ze je maximaal mogen rekenen.

Doe ze in elk geval een voorstel wat je wel kunt betalen.

Succes!

Misschien zelfs best een voorstel doen van iets minder dan je per maand kan betalen, ze vragen zoiezo iets meer, en als je dan kan 'toegeven' en zeggen dat dat echt het hoogste is dat je kan uitgeven komt dat altijd goed over

spidey_1

Probleempje,

Dat bedrag wordt nu door 2 bedrijven geind waarom is dat?
ik kan dat bedrag niet eens 1 x betalen laat staan 2x

marco

Je hoeft natuurlijk het bedrag maar 1x te betalen.

Ik zou contact op het eerste bedrijf wat de vordering heeft geschreven. Vraag wat de mogelijkheden zijn
en leg dit op ook op schrift vast.

Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de gemeente waar je woont (Loket Schuldhulp). Deze kunnen jullie goed helpen, denk ik, jullie hebben maar een schuldeiser.

Wacht hier niet te lang mee!

Marco en Bianca

spidey_1

Ik zit nu ff met me handen in het haar, we kregen vandaag een brief van een deurwaarder voor die restschuld, maar heb van de week met vesting finance een betalingsregeling getroffen, maar nu vraag ik me iets af want het nhg heeft nooit iets betaald voor ons nu moeten we wel aan hun terug betalen, en delta lloyd wil nu ook geld zien, maar hangen die 2 niet samen dan?

Buster

Jeetje da's een ingewikkelde,...

Is er een adviseur die met je mee kan kijken?
Het lijkt nu wel of er 3 partijen zijn.
Uiteindelijk gaat het om 1 bedrag, afkomstig van 1 eiser.

Wat je zou kunnen doen is alle partijen mailen (in 1 mail tegelijkertijd) en om opheldering vragen.
Vermeld dan alle klant of dossier nummers per partij.

Je kunt erin zetten dat je ze allemaal wel ter wille wil zijn, maar dat je nu niets meer snapt van de vorderingen. En vermeld ook gelijk dat je met Vesting Finance al een overeenkomst hebt getroffen.
Het kan best zijn dat er kruispost is, en vergeet niet dat administratie bij heel veel bedrijven gewoon een zooitje is.

spidey_1

Quote from: Buster on Feb 02, 2011, 09:33 PM
Jeetje da's een ingewikkelde,...

Is er een adviseur die met je mee kan kijken?
Het lijkt nu wel of er 3 partijen zijn.
Uiteindelijk gaat het om 1 bedrag, afkomstig van 1 eiser.

Wat je zou kunnen doen is alle partijen mailen (in 1 mail tegelijkertijd) en om opheldering vragen.
Vermeld dan alle klant of dossier nummers per partij.

Je kunt erin zetten dat je ze allemaal wel ter wille wil zijn, maar dat je nu niets meer snapt van de vorderingen. En vermeld ook gelijk dat je met Vesting Finance al een overeenkomst hebt getroffen.
Het kan best zijn dat er kruispost is, en vergeet niet dat administratie bij heel veel bedrijven gewoon een zooitje is.

nee we hebben geen adviseur, maar ze gaan zonder eerste aankondiging al loonbeslag leggen, ben straksbang dat ik me vaste lasten niet meerr kan betalen

peter

Hebben jullie contact gezocht met de gemeente voor schuldhulpverlening?
Peter
Administrator Forum

Buster

Spidey, de enige die zonder toestemming van de rechter beslag op je rekening mag leggen, is de gerechts deurwaarder. Die word pas ingezet via de rechtbank, nadat de originele eiser plus een incasso het niet is gelukt om een overeenkomst met jullie te sluiten.

Zoek inderdaad zo snel mogelijk hulp bij de gemeente.
Zij kunnen er in elk geval voor zorgen dat de rente bevroren wordt en meekijken om de boel op orde te krijgen.

spidey_1

Hallo,

Nou de boel is uitgezocht, nu blijkt dat de restschuld 15 duizend euro is, de nhg heeft toen 7500 kwijtgescholden en aan de hypotheekverstrekker betaald, maar achteraf is dus gebleken dat we geen recht hadden op kwijtschelding dus moeten we nu die 7500 euro terug betalen aan de nhg, dat is toch onterecht

Buster

Jeetje wat vervelend.

Of het onterecht is heb ik geen verstand van.
Maar net als met voorlopige toeslagen moet je er altijd rekening mee houden dat het terug gedraaid kan worden.

Heeft het NHG nooit eerder contact met jullie gehad om het geld terug te vorderen?
Dat zou een normale procedure zijn geweest.
Dan hebben jullie de kans om een afbetalingsregeling voor te stellen.

Maar als ik het goed begrijp is dat nooit gebeurt.