Burgers betalen voor subsidie groene stroom

Started by peter, Nov 30, 2010, 06:46 PM

Previous topic - Next topic

peter

DEN HAAG - Vanaf 2013 betalen burgers via een opslag op de energierekening voor subsidies op duurzame energie. Huishoudens nemen de helft van de kosten voor hun rekening, bedrijven de andere helft.
Dat blijkt uit een brief die minister Maxime Verhagen (Economische Zaken) dinsdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Bron nu.nl 
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Dus stroom wordt duurder, ik zie het als een soort kwartje van Kok, maar dan voor stroom.
Freek en Jolanda

peter

Het leven wordt duurder, ze willen de 0 lijn vasthouden, maar dit wordt moeilijk als alle andere prijzen stijgen. Mensen gaan steeds verder in inkomen achteruit.
Peter
Administrator Forum

Buster

Vanmiddag een stuk gelezen over Nuggers, oftewel Niet Uitkerings Gerechtigd,...

Je word niet vrolijk van dit soort verhalen,....
Banen schaarser, bezuinigingen liggen voor het oprapen en de kosten rijzen de pan uit.
Ik word er eerlijk gezegd een beetje moedeloos van....

peter

Mensen worden steeds ongelukkiger, je mag straks van geluk spreken als je elke dag te eten hebt.
Peter
Administrator Forum

Freek en Jolanda

Dit worden zeker weer de 7 arme jaren en krijgen wij hierna weer de 7 rijke jaren?
Freek en Jolanda

Buster

Hier thuis blijven we gezien het huidige economische klimaat hopen op een generaal pardon.

Een algehele kwijtschelding van alle rentes ofzo.

Dick

@Buster

Nuggers is voor mij een nieuw begrip. Je moet weer gewerkt hebben om weer recht op een uitkering te krijgen. Edoch als er geen werk is, dan kan je moeilijk weer dit recht opbouwen. Terwijl er mensen zijn die jaren hebben gewerkt en trouw de sociale premies hebben afgedragen. Er zal vast wel een goede reden voor zijn, om deze mensen geen rechten toe te kennen. Ik kan geen reden opnoemen....
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Buster

@ Dick,

Ik word straks Nugger omdat mn man waarschijnlijk word aangenomen en met zijn loon boven het bijstandsniveau uitkomt.
Voor WW moet je 6 maanden aaneengesloten bij dezelfde baas hebben gewerkt en daarna ontslagen zijn, of het contract loopt af. Ons camping avontuur duurde officieel 5 maanden dus helaas pindakaas.

Voor bijstand komen we waarschijnlijk wel in aanmerking maar is aanzienlijk lager. (rond de