Forum > Budgetterings programma's

En het beste digitale kasboek is: Yunoo

<< < (3/4) > >>

peter:
Het belangijkste is dat jullie inzicht hebben in jullie inkomsten en uitgaven.

Buster:
@ blabla, heeeeel herkenbaar!

Mijn man heeft alleen zoveel schulden dat ik het bedrag niet bij elkaar kreeg geleend.
Waar ik achter ben gekomen; lenen via een "gewone" bank is best lastig, op papier ben je een vrouw alleen, en daar zijn banken niet zo happig op. De rente in Nederland is vandaag de dag zo'n 8% en je mag dan niet eerder aflossen (zo is de bank verzekerd van rente inkomsten)
Je kan het proberen bij een krediet verstrekker die doen doorgaans niet zo moeilijk maar dan betaal je gelijk ook 13% en als je wil aflossen wanneer je wil dan betaal je 18%.
De reclames van 5% rente geld alleen voor bedragen boven de

Kaatje:
Buster waarom is zo'n verzekering eigenlijk onzin? Dat is toch vaak voor als je arbeidsongeschikt of werkloos buiten jouw schuld om raakt, zodat je die verzekering dan toch voor jou de maandelijkse aflossingen doet? Of zie ik dat nu zo verkeerd?

blabla:

--- Quote from: Buster on December 29, 2010, 12:31:35 PM ---@ blabla, heeeeel herkenbaar!

Mijn man heeft alleen zoveel schulden dat ik het bedrag niet bij elkaar kreeg geleend.
Waar ik achter ben gekomen; lenen via een "gewone" bank is best lastig, op papier ben je een vrouw alleen, en daar zijn banken niet zo happig op. De rente in Nederland is vandaag de dag zo'n 8% en je mag dan niet eerder aflossen (zo is de bank verzekerd van rente inkomsten)
Je kan het proberen bij een krediet verstrekker die doen doorgaans niet zo moeilijk maar dan betaal je gelijk ook 13% en als je wil aflossen wanneer je wil dan betaal je 18%.
De reclames van 5% rente geld alleen voor bedragen boven de
--- End quote ---

marco:

--- Quote from: kaatje on December 29, 2010, 04:33:53 PM ---Buster waarom is zo'n verzekering eigenlijk onzin? Dat is toch vaak voor als je arbeidsongeschikt of werkloos buiten jouw schuld om raakt, zodat je die verzekering dan toch voor jou de maandelijkse aflossingen doet? Of zie ik dat nu zo verkeerd?
--- End quote ---

Deze verzekering worden vaak bij een lening verkocht als koppelverkoop. Zo'n verzekering heeft maar een beperkte looptijd, je betaald de premies in een keer. Bijvoorbeeld een lening van 15000 euro, daarop komt nog eens 5000 euro voor de kredietverzekering. (Uitgevonden door ene Dick S). Totale schuld is 20000 euro.

Als de verzekaar omvalt wie betaald dan de maandelijkse aflossingen??

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version
Mobile View