Forum > Budgetterings programma's

En het beste digitale kasboek is: Yunoo

(1/4) > >>

marco:
Het gratis digitale huishoudboekje van Yunoo is volgens de Consumentenbond het beste op gebied van gebruiksmogelijkheden. De bond liet dertig proefpersonen maandelijks in acht digitale huishoudboekjes hun uitgaven bijhouden.

Het digitale huishoudboekje van de ING Bank, Tim, biedt volgens de Consumentenbond als betaalde dienst de beste gebruiksmogelijkheden. Op gebruikersgemak scoort Tim het hoogst.

Er zijn steeds meer sites en softwareprogramma's op de markt die consumenten hun uitgaven digitaal bij laten houden. In de meeste gevallen zijn gegevens van de bank te importeren in het programma. Op die manier proberen mensen overzicht in hun uitgaven te krijgen.

Volgens de Consumentenbond gebruikt 2 procent van de Nederlanders een digitaal huishoudboekje. Eenderde van de Nederlanders is ge

peter:
De basisversie is gratis en per jaar kost

Freek en Jolanda:
Wij hebben er naar gekeken of het bruikbaar voor ons was. Helaas kan je alleen online je gegevens controleren en voor zaken die het programma aantrekkelijk maakt moet je meer gaan betalen. Het isn alleen online en niet offline.

Wij (Jolanda en ik) vinden het niet bruikbaar voor een schulden naar. Wij gebruiken Davilex en dit geeft prima overzichten. Je moet de gegevens natuurlijk goed invoeren, anders heb je trash in en trash out.

blabla:

--- Quote from: Freek en Jolanda on December 26, 2010, 10:38:40 PM ---Wij hebben er naar gekeken of het bruikbaar voor ons was. Helaas kan je alleen online je gegevens controleren en voor zaken die het programma aantrekkelijk maakt moet je meer gaan betalen. Het isn alleen online en niet offline.

Wij (Jolanda en ik) vinden het niet bruikbaar voor een schulden naar. Wij gebruiken Davilex en dit geeft prima overzichten. Je moet de gegevens natuurlijk goed invoeren, anders heb je trash in en trash out.

--- End quote ---

Is davilex wel gratis? zo ja, waar kan ik deze vinden? Ben op zoek om eens een deftig overzicht te maken. Nog een vraagje trouwens: een lening op mijn naam aangaan (ik heb geen schulden op mijn naam en ben niet getrouwd, alleen feitelijk samenwonend) om alle schulden ineens terug te betalen en enkel de lening af te betalen (we zitten met veel verschillende schuldeisers) is dat een goed idee?

Freek en Jolanda:
Blabla,

Davilex is niet gratis, je mag het een maand uitproberen. Met NIBUD excel sheet kan je een deftige begroting maken (zie http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,455.0.html) en met CID kasboek kan je maandelijk je inkomsten en uitgaven bijhouden (zie http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,41336.0.html) dit zit er ook aardig uit. Deze twee programma's zijn gratis. Wij hebben het CID kasboek gebruikt en het was werkbaar, maar je moet zelf alles inkloppen. Met DAVILEX kun je bestanden van banken inlezen en dit programma geeft een financieel overzicht van alle rekeningen. Je kan ook rekeningen handmatig invoeren, voor bijvoorbeeld doorlopend krediet. (Als je geen excel hebt dan kan je openoffice.org gebruiken ook gratis)

Je kan een lening aangaan om alle schulden in een keer af te betalen, meestal ben je dan goedkoper uit en kunnen je kan  concenteren op het aflossen een (1) lening. Het gevaar is echter dat steeds meer gaat lenen. (Dit is ons overkomen). Het is geen verkeerd idee.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version
Mobile View